Ruchome reklamy

Piotr Walczak
KPKM przewiózł w 2008 roku prawie 39 mln osób – adresatów reklam. Monitorów nie znajdziemy w autobusach zakupionych z dotacji UE
KPKM przewiózł w 2008 roku prawie 39 mln osób – adresatów reklam. Monitorów nie znajdziemy w autobusach zakupionych z dotacji UE
Trzy tysiące złotych netto zarabia miesięcznie spółka KPKM za telewizorki w miejskich autobusach. – Ale pieniądze te nie idą w błoto, przeznaczamy je na komunikację miejską – zapewnia prezes Dariusz Ciszewski.

Spoty reklamowe lecą w autobusach należących do Komunalnego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej. Można je zobaczyć w 20. pojazdach.

– Zarabiamy 150 zł za dzierżawę miejsca na jeden taki telewizorek – mówi Dariusz Ciszewski. – Pewna firma zaproponowała nam współpracę. Oni dogadują się z reklamodawcami, a nam płacą za możliwość umieszczenie tego monitora w autobusie. Dla nas to czysty zarobek – tłumaczy Ciszewski.

Zgodnie z umową, KPKM ma do dyspozycji 25 proc. czasu emisji, który przeznacza na reklamy własne lub miejskich inicjatyw, takich jak np. wydarzenia kulturalne.

– Zaoszczędzi też miasto, bo mniej będzie musiało dopłacać do nas, i spółka – twierdzi Dariusz Ciszewski. – W 2008 roku za wszystkie usługi reklamowe zarobiliśmy łącznie 600 tys. zł. Całość wraca na komunikację miejska, np. remonty czy naprawy autobusów.

Inna miejska spółka przewozowa też rozważała montaż telewizorków.

– Myśleliśmy o nowoczesnych nośnikach LCD – przyznaje Karol Ferenc, rzecznik prasowy Komunalnego przedsiębiorstwa Komunikacji. – Ale na razie zrezygnowaliśmy z kilku powodów – wysokie koszta, brak zgody Departamentu Dróg i Transportu na możliwość nagłośnienia, a to znacznie zmniejszałoby atrakcyjność i ograniczało liczbę odbiorców.

Zdaniem Karola Ferenca, dzierżawa miejsca na monitor innej firmie to zdecydowanie mniejszy zysk i niewielka możliwość ingerencji w emitowane treści. Póki co KPK woli tradycyjne formy usług reklamowych: na zewnątrz autobusów, plakaty wewnątrz i w rączkach do trzymania się pasażerów.

Co w Polsce drożeje najszybciej?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie