Prace demontażowe rozpoczęły się z 26 na 27 kwietnia. I będą prowadzone w kolejnych nocach.
- Natomiast w ciągu dnia zdemontowane elementy będą cięte na mniejsze części - informuje Tomasz Łotowski z biura prasowego PKP PLK.
Dwa przęsła od strony ul. Świętego Rocha zostaną rozebrane do połowy przyszłego tygodnia. Natomiast ta część blizej budynku dworca PKP do końca maja.
Już od tygodnia pasażerowie korzystają z zastępczej przeprawy przez tory. Ruch pieszy z centrum Białegostoku w kierunku dworca PKP został skierowany:
- od ulicy św. Rocha wzdłuż ulicy Bohaterów Monte Cassino do dworca PKS,
- następnie w prawo na ciąg komunikacyjny znajdujący się pomiędzy dworcem PKS „Nova” a centrum handlowym,
- dalej wzdłuż torów PKP do czynnej kładki.
Trasa dojścia została żółtymi tablicami kierującymi w obie stron.
Nowa organizacja dojścia do dworca i peronów jest związana z trwającą modernizacją stacji kolejowej Białystok. Jej przebudowa to element większej inwestycji - modernizacji ok. 70-km odcinka Czyżew-Białystok, międzynarodowej linii kolejowej Rail Baltica. Prace te mają się zakończyć w tym roku, poza tymi prowadzonymi na stacjach PKP Łapy i PKP Białystok. Tutaj prace mają być zakończone do końca 2024 roku.
Z kolei w przyszłości kładka od strony ul. św. Rocha zostanie zastąpiona przez tunel pieszo-rowerowy. To inwestycja miejska powstająca w ramach węzła intermodalnego.
Pozostała jeszcze część kładki od strony dworca PKS. W przyszłości zostanie zastąpiona przez tunel budowany przez PKP PLK w ramach modernizacji stacji kolejowej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?