Rowerowa trasa połączy centrum miasta z Wygodą

Marta Gawina [email protected]
Dariusz Sienkiewicz stara się codziennie jeździć rowerem. Bardzo brakuje mu ścieżki rowerowej przy ul. Wasilkowskiej. Na razie, ze względu na bezpieczeństwo, jeździ chodnikiem.
Dariusz Sienkiewicz stara się codziennie jeździć rowerem. Bardzo brakuje mu ścieżki rowerowej przy ul. Wasilkowskiej. Na razie, ze względu na bezpieczeństwo, jeździ chodnikiem. Anatol Chomicz
Wykonawca przejął już plac budowy. W najbliższym czasie powinny ruszyć konkretne prace przy ul. Wasilkowskiej i Sienkiewicza. Zakończenie w czerwcu.

To bardzo potrzebna inwestycja. Rowerem jeżdżę praktycznie codziennie. Ulicy Sienkiewicza staram się unikać. Na Wasilkowskiej jeżdżę chodnikiem. Nie jest to przyjemne, ale bezpieczniejsze. Każdy rowerzysta wie, jak jeżdżą kierowcy - mówi białostoczanin Dariusz Sienkiewicz.

Latem przejazd jednośladem z centrum miasta na Wygodę powinien być bardziej bezpieczny i wygodny. Lada moment powinna rozpocząć się budowa drogi dla rowerów przy ul. Sienkiewicza i Wasilkowskiej. Połączy al. Piłsudskiego z trasą generalską, a konkretnie z ul. Andersa i Sosabowskiego.

- Plac budowy został już przekazany wykonawcy robót. Wartość umowy to ok. 1,1 miliona złotych - mówi Katarzyna Ramotowska z białostockiego magistratu. Przypomina, że za roboty odpowiedzialna jest firma Strabag. Zgodnie z umową wszystkie prace mają się zakończyć do 30 czerwca tego roku. Powstanie blisko dwukilometrowa trasa. Droga będzie biegła przy zachodniej jezdni ulicy Sienkiewicza i Wasilkowskiej (od strony ul. Jurowieckiej). Drogi dla rowerów nie będzie na odcinku ul. Sienkiewicza od al. Piłsudskiego do Rynku Kościuszki z powodu braku miejsca.

Rowerowych inwestycji ma być w tym roku więcej. Do maja powinna być gotowa droga wzdłuż ul. Baranowickiej, która połączy się z ul. Sulika. W lipcu ma być oddana ścieżka przy ul. Chrobrego. Do września mają się połączyć trasy rowerowe wokół skrzyżowania ulic: Mickiewicza - Ciołkowskiego.

Największa inwestycja planowana jest przy rondzie Lussy. Chodzi o budowę tunelu rowerowego pod ul. Pałacową, który połączy trasy przy al. Piłsudskiego i ul. Branickiego. Termin zakończenia prac - listopad. Białostoczanie mają już za to do dyspozycji ścieżkę rowerową pod dwoma mostami przy al. Piłsudskiego.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość

w końcu ta przerwa zostanie zlikwidowa, triathlon niebawem a trenować trzeba!

Jak zaleje DDR pod mostem to już będziesz miał biatlon.

R
RowerowyBstok

w końcu ta przerwa zostanie zlikwidowa, triathlon niebawem a trenować trzeba!

g
gość

zatoki autobusowe najprawdopodobniej będą zlikwidowane i w miejscach zatok będzie chodnik i DDR.

Po tej stronie jest miejscami dosyć szeroki chodnik, ale w niektórych miejscach jak np. przystanek przy Ogrodowej, to i likwidacja zatoki mało pomoże. Będzie tak jak na Produkcyjnej, co 100 m. koniec DDR, i po 100 m. znowu jest DDR, i trzeba tak skakać na jezdnię i na DDR, no bo chodnikiem przecież nie można jechać.

P
Pan Grzegorz

zatoki autobusowe najprawdopodobniej będą zlikwidowane i w miejscach zatok będzie chodnik  i DDR.

l
lurker

Tak, jak każdy rowerzysta wie jak chodzą piesi...
I co z tego, że obie grupy znają zwoje złe strony, skoro w znacznej mierze wynikają one z tego, że infrastruktura jest nieprzemyślana. Dlaczego pojazdy mają poruszać się po chodnikach? Rowery powinny jeździć po asafaltowanych drogach, na wydzielonych na nich pasach rowerowych, powstałych z oszczędności z odpowiednio zwężonych samochodowych pasów ruchu. Dzięki temu okazało by się np. że  na odcinku ul. Sienkiewicza od al. Piłsudskiego do Rynku Kościuszki można jednak zrobić DDR, z tym, że nie kosztem pieszych i chodnika, a kosztem szerokiej jezdni.

A
ART

A każdy pieszy, wie jak jeżdżą rowerzyści

Dodaj ogłoszenie