- Niestety, nie. Jeżeli dochodzi pan roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową, a więc na podstawie przepisów ustawy o sprzedaży konsumenckiej, to najpierw powinien pan zażądać od sprzedawcy naprawy lub wymiany, gdyż jest to pierwsza reklamacja.
Zwrot pieniędzy przysługiwałby panu wówczas, gdyby wada urządzenia była istotna, a naprawa lub wymiana okazałaby się niemożliwe.
Uprawnienie do odstąpienia od umowy z reguły przysługuje nam przy kolejnej reklamacji. Natomiast oprócz odpowiedzialności ustawowej sprzedawcy, o której mówiłem wcześniej, może pan dochodzić roszczeń od gwaranta na podstawie karty gwarancyjnej, jeżeli pan ją ma. Wówczas pańskie uprawnienia zawarte są nie w przepisach prawa, lecz w umowie o gwarancję, czyli karcie gwarancyjnej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?