Roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową

Redakcja
Na Państwa pytania odpowiadał Jarosław Brzozowski, miejski rzecznik konsumentów.
Na Państwa pytania odpowiadał Jarosław Brzozowski, miejski rzecznik konsumentów.
Józef: Kupiłem telefon bezprzewodowy. Niestety, po kilku dniach użytkowania w słuchawce zaczęło coś trzeszczeć. Oprócz tego już kilka dni z rzędu baterie, które ładowałem w nocy, działają tylko kilka godzin. Wiem, że tak nie powinno być. Chcę oddać telefon i odzyskać pieniądze. Czy mogę to zrobić?

- Niestety, nie. Jeżeli dochodzi pan roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową, a więc na podstawie przepisów ustawy o sprzedaży konsumenckiej, to najpierw powinien pan zażądać od sprzedawcy naprawy lub wymiany, gdyż jest to pierwsza reklamacja.

Zwrot pieniędzy przysługiwałby panu wówczas, gdyby wada urządzenia była istotna, a naprawa lub wymiana okazałaby się niemożliwe.
Uprawnienie do odstąpienia od umowy z reguły przysługuje nam przy kolejnej reklamacji. Natomiast oprócz odpowiedzialności ustawowej sprzedawcy, o której mówiłem wcześniej, może pan dochodzić roszczeń od gwaranta na podstawie karty gwarancyjnej, jeżeli pan ją ma. Wówczas pańskie uprawnienia zawarte są nie w przepisach prawa, lecz w umowie o gwarancję, czyli karcie gwarancyjnej.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie