Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową

Redakcja
Na Państwa pytania odpowiadał Jarosław Brzozowski, miejski rzecznik konsumentów.
Na Państwa pytania odpowiadał Jarosław Brzozowski, miejski rzecznik konsumentów.
Józef: Kupiłem telefon bezprzewodowy. Niestety, po kilku dniach użytkowania w słuchawce zaczęło coś trzeszczeć. Oprócz tego już kilka dni z rzędu baterie, które ładowałem w nocy, działają tylko kilka godzin. Wiem, że tak nie powinno być. Chcę oddać telefon i odzyskać pieniądze. Czy mogę to zrobić?

- Niestety, nie. Jeżeli dochodzi pan roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową, a więc na podstawie przepisów ustawy o sprzedaży konsumenckiej, to najpierw powinien pan zażądać od sprzedawcy naprawy lub wymiany, gdyż jest to pierwsza reklamacja.

Zwrot pieniędzy przysługiwałby panu wówczas, gdyby wada urządzenia była istotna, a naprawa lub wymiana okazałaby się niemożliwe.
Uprawnienie do odstąpienia od umowy z reguły przysługuje nam przy kolejnej reklamacji. Natomiast oprócz odpowiedzialności ustawowej sprzedawcy, o której mówiłem wcześniej, może pan dochodzić roszczeń od gwaranta na podstawie karty gwarancyjnej, jeżeli pan ją ma. Wówczas pańskie uprawnienia zawarte są nie w przepisach prawa, lecz w umowie o gwarancję, czyli karcie gwarancyjnej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny