Robocze Białystok. Budowa węzła Porosły zakończyła się w grudniu 2020 roku, ale linia 14 nie zostanie przywrócona

OPRAC.: wal
Nie będzie powrotu do linii 14 zawieszonej przez budowę węzła Porosły, który został oddany do użytku 30.12.2020 roku. Pasażerom muszą wystarczyć przegubowce linii nr 4 (zdjęcie archiwalne) Wojciech Wojtkielewicz/Archiwum
Mieszkańcy Starosielc chcieli reaktywacji linii 14 i zmiany przebiegu trasy linii 4. Tak jak to było przed remontem węzła Porosły. Władze miasta i BKM nie dają im na to widoków. Uważają, że obecny układ linii jest optymalny, by zapewnić białostoczanom z tej części miasta dobre połączenie z centrum

O przywrócenie starego przebiegu linii upomniał się radny Karol Masztalerz.

- Już niemal dwa lata mija od zawieszenia kursów linii nr 14 i zmiany trasy autobusów linii nr 4. Związane to było z budową wylotu na Warszawę, i było zrozumiałe. Jednakże ta inwestycja dobiegła już pomyślnie końca, czas mija, a powrotu do sytuacji sprzed rozpoczęcia budowy nadal brak – przypomniał w interpelacji radny.

Czytaj też:Czternastka zawieszona, czwórka inną trasą

Według niego mieszkańcy bardzo licznie i stale dopominają się o powrót linii nr 14, co świadczy o tym, że połączenie to jest bardzo potrzebne. By zapewnić mieszkańcom Starosielc łatwiejszy dojazd do Śródmieścia.

- To jedna z największych dzielnic Białegostoku, i dlatego powinna być też jak najlepiej skomunikowana – uważa Karol Masztalerz.

W interpelacji zapytał nie tylko o powrót linia nr 14 i zmianę trasa linii nr 4, ale też autobus, który wykorzysta połączenie przez przebudowaną w 2020 roku ul. Klepacką.

- Liczne głosy mieszkańców sugerują przedłużenie w tym miejscu linii nr 107 – interpelował radny z komitetu prezydenta Tadeusz Truskolaskiego.

Czytaj też: Ulica Klepacka w Białymstoku już gotowa

Władze miasta rozwiewają jednak nadzieje mieszkańców na powrót do stanu sprzed budowy węzła Porosły. Według nich obecna trasa linii nr 4 obsługiwana wyłącznie przez autobusy przegubowe jest rozwiązaniem optymalnym, ponieważ obsługuje wszystkie istotne dla mieszkańców osiedla Starosielce cele podróży

- I zapewnia dostęp do osiedla Leśna Dolina, Zielone Wzgórza, Słoneczny Stok, dworzec PKP, centrum miasta, ulicy Lipowej, Malmeda, Alei Józefa Piłsudskiego, Adama Mickiewicza, Szpitala Zakaźnego i do zakładów pracy na ulicy Jacka Kuronia – wyliczał w odpowiedzi na interpelację radnego sekretarz miasta Krzysztof Karpieszuk.

Podkreślił, że dodanie do obsługi osiedla kolejnej linii uwarunkowane jest normalizacją warunków funkcjonowania społeczeństwa, poprawą stanu finansów miasta oraz docelowym wybudowaniem nowej pętli nawrotowej u zbiegu ulic Klepackiej i Meksykańskiej, Według BKM obecna pętla naprzeciwko budowanego kościoła umożliwia wjazd/wyjazd wyłącznie z/w kierunku ulicy Meksykańskiej i Nowosielskiej.

- Proszę mieć na uwadze, że rejestrowany obecnie popyt stanowi zaledwie 60% stanu sprzed pandemii – dodał sekretarz.

Natomiast BKM rozważy sugestię skierowania linii autobusowej 107 z Klepacz przez ulicę Klepacką.

Czytaj też: Megatransakcja w Starosielcach

Białystok. Na licytacji komorniczej sprzedano działkę po Mos...

Kryzys wieku średniego. Skąd się bierze i czy dotyka wszystkich?

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gosc

Jak wyraźnie widać, opcja polityczna nie ma żadnego znaczenia.

g
gosc
9 marca, 07:32, Gość:

Tłumaczenie. Mamy w dupie swoich mieszkańców. Musimy nabrać kasy od deweloperów. Skarbiec jest pusty, ale na oświetlenie kościołów dla pedofilów zawsze wysupłamy kasę (podniesiemy opłaty za strefę parkowania). Wybuidowaliśmy drogę poza granicami miasta (wyciąganie pieniędzy z miasta), aby przelać 1% do swoich kieszeni (za poślizgi oczywiście nie naliczyliśmy kary).

9 marca, 08:28, Gość:

Dokładnie

Bardzo trafna diagnoza.Jaki jest koń, każdy widzi.

g
gosc

Spytałem kiedyś vipa zajmującego się komunikacją dlaczego Zagórkom zabrano 101 wracający z centrum. No ale inni teraz mają lepiej, odpowiedział mi. Ci w Kurianach, tam co krok to przystanek, tylko tam już nie Bialystok. No, ale może jakiś vip tam mieszka. A dlaczego autobusy pustawe? A jak ma być pełny jak jeździ, daj Boże, co godzinę. Powiem, krótko. NIKOGO NIC NIE OBCHODZI POZA WŁASNE SPRAWY.

G
Gość

Powrót czwórki na starą trasę to idiotyzm. Kiedyś jechałem spod IPN na Mickiewicza. Wycieczka trwała ponad 50 minut. Prawie tyle ile pociągiem do Małkini. Teraz, "nową" trasą trwałaby pewnie z 15 minut krócej. To już postęp, tyle ile pociągiem z Białegostoku do Sokółki.

Nie ma 14 ale jest 50.

Pan radny jeśli chce błysnąć to brokat jest rozsądniejszym rozwiązaniem.

G
Gość
9 marca, 07:32, Gość:

Tłumaczenie. Mamy w dupie swoich mieszkańców. Musimy nabrać kasy od deweloperów. Skarbiec jest pusty, ale na oświetlenie kościołów dla pedofilów zawsze wysupłamy kasę (podniesiemy opłaty za strefę parkowania). Wybuidowaliśmy drogę poza granicami miasta (wyciąganie pieniędzy z miasta), aby przelać 1% do swoich kieszeni (za poślizgi oczywiście nie naliczyliśmy kary).

Dokładnie

G
Gość

Tłumaczenie. Mamy w dupie swoich mieszkańców. Musimy nabrać kasy od deweloperów. Skarbiec jest pusty, ale na oświetlenie kościołów dla pedofilów zawsze wysupłamy kasę (podniesiemy opłaty za strefę parkowania). Wybuidowaliśmy drogę poza granicami miasta (wyciąganie pieniędzy z miasta), aby przelać 1% do swoich kieszeni (za poślizgi oczywiście nie naliczyliśmy kary).

Dodaj ogłoszenie