Rekordowe wakacje białostockiej Fit Cake: 15 nowych lokali w sieci [zdjęcia]

Andrzej Matys
Andrzej Matys
Fit Cake w Częstochowie
Fit Cake w Częstochowie FiT Cake
Sieć franczyzowych kawiarni Fit Cake, specjalizujących się w produkcji deserów bez cukru, powiększyła się w okresie wakacyjnym o 15 lokali. Tym samym ustanowiła swój wewnętrzny rekord i tuż za półmetkiem roku osiągnęła cel zakładany na cały 2021 rok. Popyt na zdrową żywność nie słabnie.

- Wakacje to czas wypoczynku, ale nie u nas. Mieliśmy ręce pełne roboty. W czerwcu uruchomiliśmy 5 punktów, w lipcu 4, w sierpniu 6. Ostatnie otwarcia odbyły się 14 sierpnia. Nowe lokale powstały w Lublinie i Kaliszu. Mam nadzieję, że jeszcze w tym miesiącu otworzymy Fit Cake w Pleszewie i Pruszkowie. W Polsce mamy już 48 naszych NieCukierni, więc jesteśmy o krok od liczby, która na początku roku robiła na nas wrażenie - 50 punktów Fit Cake. Musimy więc podnieść poprzeczkę - zapowiada Rafał Kościuk, właściciel systemu franczyzowego Fit Cake.

Rośnie liczba świadomych konsumentów

Właściciele wywodzącej się z Białegostoku sieci nie mają wątpliwości, że trend na zdrową żywność, w tym fit desery bez cukru, które produkują jest ciągle na fali wznoszącej.

Czytaj również: Białostocka niecukiernia Fit Cake rozwija się przez multifranczyzę. Za granicą też [zdjęcia]

- Kwestia zdrowia stała się teraz najistotniejsza. Kiedyś mówiliśmy, że w każdym mieście jest 15 proc. świadomych konsumentów dbających o swoją dietę. Do nich się zwracaliśmy. Statystykę tę trzeba już zweryfikować. Z naszych obserwacji wynika, że na pewno grupa ta powiększyła się o kilka punktów procentowych. Także klienci z tzw. problemami: alergicy, osoby chore na cukrzycę, celiakię czy otyłość nigdy nie były dla nas problemem. Aktualnie to rosnąca grupa konsumencka - dodaje Ewelina Choińska, współwłaścicielka marki Fit Cake.

Trzy największe atuty franczyzy Fit Cake

Franczyzobiorcy, którzy decydują się na zakup licencji sieci z Białegostoku podkreślają trzy najważniejsze atuty Fit Cake, które przekonały ich do inwestycji w tę właśnie markę.

Po pierwsze: jakość i dobre sprofilowanie wyrobów oraz niechodzenie na skróty. Po drugie: elastyczność systemu franczyzowego, do którego można wchodzić stopniowo (licencję Fit Cake Mini można kupić za 19 tys. zł). Wreszcie, sieć Fit Cake ciągle się rozwija. Jest na bieżąco z wszelkimi nowinkami w branży i często jako pierwsza wprowadza na rynek innowacyjne pomysły z Zachodu.

Proponuje też autorskie rozwiązania. Standardową ofertę Fit Cake można więc wzbogacić o wegańskie Fit Ice Cream, Keto Cake, ofertę fit śniadań. Teraz sieć pracuje nad kolejną submarką - Fit Cream.

Czytaj również: Fit Cake i Fundacja Miś w Fartuchu stworzyły specjalny baton dla cukrzyków

Kto ma szanse w branży gastro?

Grażyna Popiołek od wielu lat prowadzi gastronomiczne franczyzy. To biznes rodzinny. W przypadku Fit Cake od razu wybrała multifranczyzę. Prowadzi już lokale w Radomsku i Stalowej Woli, a w tym roku chce jeszcze uruchomić kawiarnię w Sandomierzu.

- Z doświadczania wiemy, że największe szanse w branży gastro mają ci, którzy decydują się na coś nieoczywistego, coś co się dopiero rozwija i ma duży potencjał. Rynek zdrowej żywności jest w Polsce jeszcze w powijakach. Wystarczy wyjechać na Zachód, by stwierdzić, że tam w każdym markecie są wyroby bez glutenu, wege czy bez cukru. U nas zapewne wkrótce też tak będzie – uważa franczyzobiorczyni.

65 Fit Cake z końcem roku?

Kawiarnie i restauratorzy szykują się już na okres gastro hossy czyli sezon jesienno-zimowy wraz ze świętami Bożego Narodzenia. To czas, kiedy zwykle podwajają swoje zyski.

Pierwsza polska “niecukiernia” działa w Białymstoku i trafił...

- Chcemy więc uaktualnić nasz biznesowy plan na ten rok, ponieważ spodziewamy się jeszcze większego zainteresowania franczyzą Fit Cake. Ostrożnie szacuję, że w grudniu będzie działało około 65 naszych lokali - prognozuje Rafał Kościuk i dodaje: - Jesteśmy w trakcie podpisywania kolejnych kilkunastu umów franczyzowych. Nie obrażę się jednak, gdyby okazało się, że ta liczba też jest zaniżona.

Dodajmy, że Fit Cake coraz odważniej spogląda za granicę. Na horyzoncie jest Wielka Brytania, Niemcy i Malta, gdzie sieć chce się rozwijać przez master franczyzę.

Wysokie ceny gazu. Gazprom szantażuje Europę.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie