Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Reklama w czasie pandemii. Jakie narzędzia warto wykorzystać właśnie teraz?

Anna Hutek
Anna Hutek
Ostatnie tygodnie przyniosły ze sobą wiele zmian i utrudnień, również w sferze biznesu. Wielu właścicieli firm musiało zdecydować się na wstrzymanie działalności, a co za tym idzie zanotowały znaczne spadki w sprzedaży swoich produktów czy usług. Jak prowadzić biznes w czasie pandemii? Jak postawić swoją firmę na nogi? Warto wykorzystać źródło wiedzy i możliwości jakim jest internet. Sprawdź, jakich narzędzi możesz użyć, by skutecznie reklamować swoją firmę.

Strona internetowa to podstawa

Pamiętaj o zadbaniu o prostą w obsłudze, czytelną i przejrzystą stronę internetową. Obecnie będzie ona głównym medium, które zastąpi sklep stacjonarny. Pamiętaj, że tak jak w tradycyjnym butiku czy markecie jedną z najważniejszych rzeczy jest porządek! Dobrze opisane kategorie pomogą Twoim klientom szybko dotrzeć do pożądanego produktu.

Zadbaj o swoje social media

Jeszcze parę lat temu mówiło się, że jeśli nie ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz. Chociaż takie stwierdzenie jest nieco przesadzone, warto pamiętać, że w obecnych czasach, kiedy sprzedaż przeniosła się głównie do internetu, warto pokazać się tam szerszemu gronu odbiorców. Profile w social mediach to przede wszystkim element budowania Twojego wizerunku.

Dobrze skonstruowany profil na Facebooku czy Instagramie pomoże Ci wypromować Twoją markę, dzięki czemu stanie się bardziej rozpoznawalna. Dzięki portalom społecznościowym możesz mieć bezpośredni kontakt ze swoimi klientami, na bieżąco służyć radą czy odpowiadać na ewentualne problemy. Takie działania pomagają nawiązać więź z odbiorcą.

Postaw na content marketing

Czym jest content marketing? To przemyślana strategia, która pomoże Ci wprowadzić skuteczny plan polegający na tworzeniu i dystrybucji odpowiednich, jakościowych i przyciągających uwagę treści. Takie działania, skierowane do odpowiedniej grupy odbiorców pomogą Ci stworzyć wartościowy przekaz:

  1. Zaplanuj swój cel. Stwórz plan! Nie działaj po omacku, zastanów się jak wykorzystać potencja content marketingu. Jak to zrobić? Zadaj sobie kilka pytań: Co chcę osiągnąć? Kim jest mój klient?; Co mogę mu zaproponować?; Jak mogę rozwiązać jego problem?. Nie zapominaj o dokładnym researchu potrzeb swojego odbiorcy. Postaraj się go zrozumieć i wczuć w jego sytuację.
  2. Zmierz wyniki. Wydaje Ci się, że wiesz, czego oczekują Twoi klienci? To bardzo możliwe, jednak pamiętaj, że liczby nie kłamią. Zamiast instynktownie wrzucać reklamy oraz informacje o promocjach, skorzystaj z odpowiednich metod, które pokażą Ci, jakie treści interesują Twoich klientów. Google Analytics, Google Trends, Senuto, w Internecie znajdziesz mnóstwo przydatnych i łatwych w obsłudze narzędzi, które pokażą Ci, jakie treści interesują Twoich klientów.
  3. Pytaj o opinię. Czy Twoje działania są przydatne? Dowiedz się tego! Ostatecznie to klient decyduje o sukcesie Twojej firmy, w końcu chodzi o to, by chciał do Ciebie wrócić! Ankieta, dane z Google Analytics mogą pomóc Ci uniknąć wielu błędów w przyszłości.

Jak w praktyce wprowadzić content marketing do Twojej firmy?

Twórz i pokazuj światu treści! Może posiadasz centrum ogrodnicze? A może jesteś właścicielem warsztatu samochodowego? Jeśli prowadzisz swój biznes z pasją, na pewno wiesz, co w trawie piszczy i jakie tematy są na topie. Doradź swoim klientom, jakie rośliny warto zasadzić w ogrodzie w nadchodzącym sezonie lub wskaż, jak przygotować samochód na wiosnę. Pokaż, że jesteś ekspertem w swojej branży i wiesz o niej wszystko. Jeśli brakuje Ci pomysłów, o pomoc zwróć się do profesjonalistów, którzy kompleksowo doradzą oraz pomogą Ci rozwinąć content marketing w Twojej firmie.

E-mail marketing i newsletter

Jeśli prowadzisz swój biznes, to wiesz doskonale, że wysyłanie maili to jeden z nieodłącznych elementów dnia codziennego. Może warto wykorzystać również to medium do promocji Twojej firmy? Stworzenie newslettera pomoże Ci być w stałym kontakcie z Twoimi klientami, dzięki niemu będziesz mógł na bieżąco przekazywać swoim odbiorcom sporą dawkę wiedzy czy informacje o promocjach i nowościach w Twojej firmie.

Jak stworzyć skuteczny newsletter?

  1. Pamiętaj, jak zwykle mniej znaczy więcej. Skup się na najważniejszych informacjach, skondensowana treść zdecydowanie da lepszy efekt.
  2. Zadbaj, by Twój newsletter był przejrzysty i estetyczny. Nadmiar zdjęć i kolorów nie służy przyswajaniu treści.
  3. Odpowiedz sobie na pytanie, co mój klient zyska, dzięki subskrypcji newsletteru? Stwórz treści poradnikowe, które odpowiedzą na jego pytania, może warto dodać atrakcyjne rabaty? Dzięki, takim elementom odbiorca będzie wiedział, że korzystanie z Twojego newslettera po prostu mu się opłaca.

Ludzie kupują oczami!

O tym powinni pamiętać w szczególności właściciele firm usługowych. Odnawiasz stare meble? A może jesteś cukiernikiem, którego ciasta i desery przypominają małe dzieła sztuki?

Podziel się swoją pracą z szerszą publicznością. Wykorzystaj swoją stronę internetową, portale społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram. Estetyczne zdjęcia na pewno zachęcą potencjalnych klientów do zapoznania się z Twoją ofertą. Zastanów się, może idealnie sprawdzi się film wideo, w którym będziesz mógł pokazać potencjał swojej firmy?

Istnieje wiele możliwości reklamowania Twojego biznesu w wirtualnym świecie. Warto skorzystać z potencjału, który drzemie w prostych narzędziach online, dzięki nim niewielkim kosztem jesteś w stanie dotrzeć do dużej grupy odbiorców. Jedno jest pewne, klient musi Cię zauważyć, a obecnie najłatwiej reklamować się właśnie w internecie!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Reklama w czasie pandemii. Jakie narzędzia warto wykorzystać właśnie teraz? - Strefa Biznesu

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny