Jednak aby móc oszczędzać, trzeba czasem wydać kilkadziesiąt złotych na przegląd instalacji zamontowanej w naszym samochodzie.
- Regularny serwis instalacji i tankowanie na pewnych stacjach to podstawa – mówi Tomasz Wnuczko, z Autoserwisu Księżyno. – Poza tym, auto musi dobrze funkcjonować na benzynie, żeby dobrze działało na gazie.
Takie przeglądy wykonuje się co 10 tys. km. Podczas nich specjaliści wymieniają: filtr fazy lotnej i ciekłej, a także sprawdzają ustawienia i odczyt sterownika. To, czy działa on prawidłowo przekłada się na pracę komputera sterującego silnikiem, z którym współpracuje, a także na ilości gazu podawanego do cylindrów.
- Te czynności wykonuje się w przypadku 99% instalacji LPG – wskazuje Wnuczko.
Oprócz tego, podczas standardowego przeglądu, specjaliści sprawdzają gumowe węże, będące istotnym, a często marginalizowanym elementem instalacji. Kolejną ważną kwestią jest zbiornik LPG – który także sprawdzany jest podczas kontroli. Okres jego eksploatacji wynosi dziesięć lat, a po tym czasie, należy go ponownie zalegalizować lub wymienić na nowy.
- Nowy SsangYong z instalacją LPG zamontowaną przed przekazaniem klientowi, pozostaje na pełnej fabrycznej gwarancji producenta przez 5 lat lub 100 tys. km – opowiada specjalista. – Serwisowanie jego instalacji odbywa się w interwałach serwisowych całego auta czyli co 15 tys. km. Wymienia się wówczas także olej, filtry i wykonuje inne czynności serwisowe przewidziane przez producenta - dodaje.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?