Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Regulamin rankingu XVIII Podlaska Złota Setka Przedsiębiorstw

OPRAC.:
Paweł Kamiński
Paweł Kamiński

Regulamin Rankingu „Podlaska Złota Setka Przedsiębiorstw 2020” zwanej dalej „Rankingiem”

Art. 1 Postanowienia ogólne

1. Niniejszy regulamin (zwany dalej: Regulaminem) określa zasady i warunki realizacji rankingu pod nazwą „Podlaska Złota Setka Przedsiębiorstw 2020”. (dalej także: “Złota Setka”).

2. Organizatorem Rankingu jest Polska Press sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Domaniewskiej 45, 02-672 Warszawa, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego - Rejestru Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000002408, o kapitale zakładowym 42 000 000,00 złotych oraz numerze identyfikacji podatkowej NIP 522-01-03-609.

3. Partnerami Merytorycznymi rankingu są firmy: PwC Polska, Dun & Bradstreet.

4. Ranking, w oparciu o dane za rok 2019 i 2020, zawarte w sprawozdaniach finansowych lub przekazane Organizatorowi, ma na celu wyłonienie najlepszych firm województwa podlaskiego w następujących kategoriach:
a.Największy Przychód:
* najlepsze Duże Firmy pod względem wyników finansowych (firmy, które zatrudniają 250 pracowników i więcej);
* najlepsze Średnie Firmy pod względem wyników finansowych (firmy, które zatrudniają co najmniej 50, ale mniej niż 250 pracowników);
* najlepsze Małe Firmy pod względem wyników finansowych (firmy, które zatrudniają mniej niż 50 pracowników);
b.Awans Roku – największa zmiana miejsca na wyższe w „Złotej Setce";
c. Debiut Roku - dla firmy, która wejdzie do „Złotej Setki” na najwyższe miejsce;
d.Firma Roku - pod uwagę brana jest dynamika przychodu, stopa zwrotu kapitału własnego, rentowność przychodów, bieżąca płynność finansowa, dynamika wzrostu majątku trwałego;
e.Innowacyjna Firma Roku – w oparciu o otrzymane zgłoszenia, po wstępnej analizie dokonanej przez Organizatora i Partnerów Merytorycznych, Kapituła wybierze laureata, biorąc pod uwagę podejście przedsiębiorstwa do działań związanych z ochroną środowiska, odpowiedzialnością społeczną i zarządzaniem oraz nadzorem nad firmą oraz znaczenie tych obszarów w realizacji strategii firmy;
f.Lider Odpowiedzialnego Rozwoju – w oparciu o otrzymane zgłoszenia, po wstępnej analizie dokonanej przez Organizatora i Partnerów Merytorycznych, Kapituła wybierze laureata, biorąc pod uwagę politykę przedsiębiorstwa związaną z ochroną środowiska, odpowiedzialnością społeczną i ładem korporacyjnym.
g. Menedżer Roku - wyboru laureata dokona Kapituła, która będzie kierowała się dokonaniami, osiągnięciami i charyzmą kandydata.

5. Organizator powołuje Kapitułę, w skład której wchodzą przedstawiciele Organizatora, Partnerów Merytorycznych, przedstawicieli podlaskich uczelni i organizacji biznesowych, Menedżerów Roku z poprzednich edycji „Złotej Setki”.

6. Zadaniem Kapituły jest nadzór nad realizacją rankingu, ostateczna akceptacja opracowanego rankingu oraz decyzja o ewentualnym przyznaniu dodatkowych nagród i wyróżnień.

7. Ranking organizowany jest przez Oddział w Białymstoku i będzie prowadzony na łamach Kuriera Porannego oraz portalu poranny.pl nazywanych dalej „Gazetą".

8. Akcja prowadzona będzie w okresie od dnia 08.10.2021 r. od godziny 8.00.00 do 20.12.2021 r. do godziny 23:59:59

Art. 2 Warunki uczestnictwa w Rankingu

1. Uczestnikiem rankingu jest:
a. Firma (osoba prawna, a także jednostka organizacyjna, której przepisy szczególne osobowość prawną przyznają) z terenu województwa podlaskiego, której dane zostały pozyskane z KRS lub która wysłała swoje dane (skan Bilansu oraz Rachunku Zysków i Strat ze Sprawozdania Finansowego oraz informację o zatrudnieniu ogółem i na terenie województwa podlaskiego za 2020 rok) na adres korespondencyjny konkursu do 12.11.2021 r.
Zgłoszenie firmy nie może zawierać danych osobowych osób trzecich np. Pracowników.
b. Menedżer - osoba pełnoletnia, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych wykonująca pracę (bez względu na podstawę zatrudnienia) w woj. podlaskim wyróżniająca się postawą mogącą stanowić wzór dla innych menedżerów w roku 2019 i/lub 2020, której kandydatura zgłaszana jest przez organizacje biznesowe działające w woj. podlaskim na adres korespondencyjny konkursu do 29.10.2021 r.

Art. 3 Zasady Rankingu: Zgłoszenia do udziału w klasyfikacji

1. W przypadku firm:
a. Ranking ma charakter otwarty i udział w nim jest nieodpłatny.
b. Dane finansowe pozyskiwane są przy współpracy z firmą Dun & Bradstreet Poland Sp. z o.o. oraz ze zgłoszeń nadsyłanych przez przedsiębiorstwa, podpisanych przez osoby upoważnione do reprezentacji spółki.
c. Zgłoszenia do „Złotej Setki” mogą nadsyłać firmy, które w dniu wysłania zgłoszenia prowadzą aktywną działalność gospodarczą (patrz art.2 ust.1 a). Komisja może wykluczyć zgłoszoną firmę z rankingu, jeśli ta zawiesi swoją działalność w trakcie rankingu, naruszy prawo, zasady współżycia społecznego lub obyczaje. Za dane nadesłane w zgłoszeniu odpowiada osoba nadsyłająca zgłoszenie. Zgłoszenia można nadsyłać w dniach od 08.10.2021 r. godzina 08:00:00 do 12.11.2021 r. godzina 23:59:59
d. Organizator może poddać weryfikacji nadesłane zgłoszenia i zawarte w nich dane.
e. Spośród wszystkich pozyskanych danych (art. 3) Kapituła, przy wsparciu firmy doradczej PwC, stworzy Ranking „Podlaska Złota Setka Przedsiębiorstw” w kategoriach, o których mowa w art. 1 pkt 4, podpunkt a-f, który będzie opublikowany w specjalnym dodatku „Podlaska Złota Setka Przedsiębiorstw” oraz na stronach serwisu www.strefabiznesu.poranny.pl.
f. Przesłanie przez Firmę zgłoszenia do Złotej Setki, jest jednoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu Złotej Setki Firm w tym stanowi potwierdzenie zapoznania się z informacjami o Administratorze danych osobowych i o zasadach ich przetwarzania (Nota informacyjna).
Organizator oczekuje na przesłanie danych zawartych art. 2 p. 1 do 12.11.2021 r., pod adres Kurier Poranny, ul. św. Mikołaja 1, 15-419 Białystok lub mailem na adres: [email protected].

2. W przypadku kategorii Menedżer
a. Ranking ma charakter zamknięty.
b. Organizacje biznesowe mogą zgłaszać kandydatów w okresie 08.10-29.10.2021 r. Na adres mailowy: [email protected].
c. Organizator informuje, że niezależnie od zgłoszenia kandydata w sposób określony powyżej ostateczna decyzja o udziału w rankingu należy do kandydata. Organizator przed dodaniem kandydata do listy kandydatów pozyska jego zgodę na udział w Rankingu. W razie braku takiej zgody zgłoszona kandydatura nie zostanie dodana do listy kandydatów Rankingu i nie będzie podlegać wyborowi, o którym mowa w pkt e.
d.Organizator może poddać weryfikacji nadesłane zgłoszenia.
e. Uczestnikiem rankingu nie może zostać Menedżer Roku z pięciu poprzednich edycji.
f. Organizator po dokonaniu zgłoszenia i innych wymaganych Regulaminem powyższych czynności wybierze 5 kandydatów z największą liczbą zgłoszeń, przedstawi te kandydatury Kapitule.
g. Kapituła spośród 5 kandydatów dokona wyboru laureata. Kapitula przy wyborze laureata będzie kierowała się dokonaniami, osiągnięciami i charyzmą kandydata.
h. Kapituła może podejmować decyzję o wykluczeniu kandydata do tytułu Menedżer, niespełniającego wymogów regulaminu lub z innych przyczyn wynikających z przepisów i norm społecznych w trakcie rankingu.
W przypadku kandydata na Menedżera Organizator jest uprawniony do wykluczenia kandydata w razie naruszenia przez niego prawa, zasad współżycia społecznego lub obyczajów.

Art. 4 Zasady Rankingu

1.Klasyfikacja firm

1.1 Uczestnicy "Podlaskiej Złotej Setki Przedsiębiorstw 2020", których dane zostaną pozyskane zgodnie z art. 3, pkt. 1 b, klasyfikowani będą w rankingu na podstawie wielkości przychodów netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów oraz wielkości przedsiębiorstwa (zgodnie z definicją pod uwagę będzie brane także zatrudnienie).
1.2 W przypadku nagrody Firma Roku ocenie podlegać będą dodatkowe informacje finansowe, jak: wynik netto, kapitał własny, aktywa obrotowe, aktywa trwałe oraz zobowiązania krótkoterminowe.
1.3 Na podstawie wymienionych danych finansowych, obliczone zostaną wskaźniki:
1.3.1 W1 - dynamika przychodów (przychody 2020/przychody 2019)
1.3.2 b. W2 - dynamika zysków (zysk netto 2020/zysk netto 2019)
1.3.3 c. W3 - stopa zwrotu kapitału własnego (zysk netto 2020/kapitał własny 2020)
1.3.4 d. W4 - rentowność przychodów - (zysk netto 2020/przychody 2020)
1.3.5 W5 - bieżąca płynność finansowa (aktywa obrotowe 2020/zobowiązania krótkoterminowe 2020)
1.3.6 W6 - dynamika wzrostu majątku trwałego (aktywa trwałe 2020/aktywa trwałe 2019).
1.4 Za każdy wskaźnik firmy będą otrzymywać punkty w odniesieniu do pozostałych uczestników: od 1 (dla najlepszego wyniku) do n (dla najniższego wyniku). Przy czym n oznacza liczbę wszystkich firm biorących udział w zestawieniu. Na przykład, jeśli wezmą udział 84 przedsiębiorstwa, to firma, której parametr będzie najmniej efektywny otrzyma 84 punkty. Następnie wszystkie punkty otrzymane za wskaźniki będą sumowane, a sumy ustawiane od najmniejszej do największej. Im suma rankingów wszystkich wskaźników będzie niższa, tym wyższe miejsce zajmie firma.

2. Wybór Menedżera Roku
Wyboru laureata dokona Kapituła, która będzie kierowała się dokonaniami, osiągnięciami i charyzmą kandydata.

Art. 5 Ogłoszenie wyników i nagrody

1. W kategorii „Największy przychód” (regulamin rankingu : art. 1 p. 4 podpunkt a) nagrodzimy po 3 firmy, przyznając miejsca od 1 do 3 tym, które zdobędą największą liczbę punktów w każdej z podkategorii.

2. W kategoriach „Awans roku” i „Debiut roku” (art. 1 p. 4 podpunkty b, c) nagrodzimy po jednej firmie, która zdobędzie największą liczbę punktów.

3. W kategorii „Firma roku” (art. 1 p. 4 podpunkt d) nagrodzimy jedną firmę, która zdobędzie najmniejszą liczbę punktów.

4. W kategoriach „Innowacyjna Firma Roku” i „Lider Odpowiedzialnego Rozwoju” rankingu art. 1 p. 4 podpunkt e i f, nagrodzimy po jednej firmie, wybranej przez kapitułę.

5. W kategorii „Menedżer roku” (art. 1 p. 4 podpunkt g) nagrodzimy jedną osobę. Laureaci rankingu otrzymają od Organizatora pamiątkowy dyplom.

6. Dodatkowo zastrzegamy sobie prawo przyznania nagrody specjalnej dla każdej z kategorii.

7. Wszyscy laureaci rankingu są zaproszeni na uroczystą galę „Złotej Setki”, która odbędzie się w grudniu 2021 r.

8. Wyniki rankingu opublikujemy na stronie internetowej www.strefabiznesu.poranny.pl i w dodatku „Podlaska Złota Setka Przedsiębiorstw” dystrybuowanym wraz z Kurierem Porannym.

Art. 6 Reklamacje

1. Prawo do wniesienia reklamacji związanej z niniejszym rankingiem przysługuje każdemu uczestnikowi rankingu.

2. Reklamacje związane z Rankingiem mogą być kierowane do Organizatora na adres [email protected] lub pocztą
tradycyjną na adres Polska Press Oddz. Białystok ul. św. Mikołaja 1, 15-419 Białystok z dopiskiem „Złota Setka Firm”.

3. Reklamacja powinna zawierać: imię, nazwisko lub nazwę dokładny adres uczestnika rankingu, przyczynę reklamacji wraz z jej uzasadnieniem oraz czytelny podpis uczestnika rankingu lub osoby umocowanej do działania w jego imieniu.

4. Reklamacje będą rozpatrywane w terminie do 21 dni od daty ich otrzymania.

5. O wyniku postępowania reklamacyjnego osoby zgłaszające reklamację zostaną powiadomione pisemnie lub mailowo niezwłocznie po ich rozpatrzeniu.

Art. 7 Ochrona danych osobowych

1.W wykonaniu obowiązków płynących z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO) Organizator podaje komplet informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych Uczestników Konkursu w załączniku do niniejszego Regulaminu.

Załącznik do Regulaminu Rankingu „Podlaska Złota Setka Przedsiębiorstw 2020”

NOTA INFORMACYJNA OGÓLNA

Kto przetwarza Państwa dane osobowe?

Administratorem Państwa danych osobowych jest spółka Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02 – 672) przy ul. Domaniewskiej 45 (dalej: „my”), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy po numerem KRS 0000002408, NIP: 522-01-03-609, kapitał zakładowy: 42 000 000 zł. Nasze pozostałe dane kontaktowe to e-mail: [email protected].

Kategorie danych osobowych

W celu realizacji Rankingu „Podlaska Złota Setka Przedsiębiorstw” przetwarzamy Państwa dane kontaktowe oraz dane osób reprezentujących firmę.

Ze źródeł publicznych możemy pozyskać numer REGON i NIP oraz numer KRS, jeśli dotyczy.

Mogą nam Państwo również podać adres email i numer telefonu kontaktowego.

Źródło danych

Państwa dane pozyskujemy w pierwszej kolejności bezpośrednio od Państwa w momencie przesłania ankiety zgłoszeniowej lub zawierania umowy.

Możemy jednak pozyskać Państwa dane również ze źródeł powszechnie dostępnych, takich jak: KRS, CEIDG, baza GUS, Panorama Firm, książki telefoniczne. Państwa numer telefonu może zostać również wylosowany spośród dowolnego dziewięciocyfrowego zestawienia cyfr. Jeśli tak będzie, poinformujemy Państwa o tym w ciągu 30 dni od pozyskania danych lub przy pierwszym kontakcie (w zależności, co nastąpi wcześniej).

W jakim celu są nam potrzebne Państwa dane osobowe?

Państwa dane osobowe są nam potrzebne, by:
•zawrzeć i wykonać umowę (jeśli dojdzie do zawarcia umowy) lub opublikować dane firmy zgodnie z ankietą,
•dokonać publikacji Rankingu lub rozliczeń finansowych wynikających z umowy, w tym wypełnić ciążące na nas obowiązki podatkowe i rachunkowe,
•móc w razie potrzeby wykazać zasadność naszych roszczeń, zrealizować nasze prawa lub obronić się przed roszczeniami, korzystać z naszych uprawnień,
•rozwijać i monitorować naszą działalność biznesową, m.in. poprzez wykonywanie wewnętrznych analiz i statystyk,
•prowadzić działania marketingowe z zakresu marketingu bezpośredniego naszego i podmiotów trzecich polegające na informowaniu o różnych wydarzeniach (eventach) w tym dokonać zaproszenia na galę Rankingu, wysyłaniu spersonalizowanych ofert i treści w zakresie dotyczącym działalności i oferowanych przez nas lub naszych partnerów produktów i usług.

Jeśli wyrażą Państwo dodatkową i dobrowolną zgodę, wówczas będziemy mogli również:
•przetwarzać Państwa dane w celu przedstawienia Państwu informacji handlowych i marketingowych na temat naszych towarów lub usług lub towarów i usług naszych partnerów za pomocą telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących lub za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.

Na jakiej podstawie będziemy wykorzystywać Państwa dane osobowe?

Dane osobowe będziemy przetwarzać zgodnie z przepisami dopasowanymi do celu przetwarzania. Będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe, jeśli:
•przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do uzyskania danych firmy (zgłoszenie ankiety) lub zawarcia i wykonania umowy,
•przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do wykonania naszych obowiązków prawnych (np.: przechowywanie dokumentacji w celach podatkowych lub rachunkowych),
•istnieje nasz prawnie uzasadniony interes w postaci chęci promowania/prezentowania naszych towarów i usług lub działalności, jak też promowania/prezentowania działalności lub towarów i usług naszych partnerów, badania Państwa satysfakcji i opinii, dochodzenia praw i obrony przed roszczeniami, sporządzania wewnętrznych analiz i statystyk biznesowych czy też korzystania z naszych uprawnień,
•istnieje nasz prawnie uzasadniony interes w badaniu satysfakcji i opinii klientów, jak też w prowadzeniu analiz i statystyk, jak też w wykazaniu zasadności naszych roszczeń, obronie przed roszczeniami, jak też w realizacji naszych uprawnień,
•mamy Państwa dodatkową zgodę na przesyłanie przez nas informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług lub towarów i usług naszych partnerów z wykorzystaniem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących lub za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.

Czy będziemy ujawniać Państwa dane osobowe?

W niektórych przypadkach, gdy będzie to niezbędne dla wykonywanych przez nas usług lub obowiązku prawnego, będziemy uprawnieni do ujawnienia Państwa danych osobowych następującym grupom odbiorców:
•naszym upoważnionym pracownikom i współpracownikom, którym Państwa dane osobowe będą ujawniane po to, by mogli wykonać swoje obowiązki,
•podmiotom, którym zlecamy wykonywanie usług związanych z przetwarzaniem danych osobowych (przetwarzający/procesor) np. naszym podwykonawcom, firmom świadczącym usługi kurierskie i pocztowe, firmom windykacyjnym, agencjom reklamowym, dostawcom narzędzi informatycznych,
•innym odbiorcom danych – naszym doradcom prawnym i podatkowym, spółkom z naszej grupy kapitałowej, bankom, firmom świadczącym usługi kurierskie i pocztowe,
•sądom, organom administracji publicznej, organom ścigania w związku z prowadzonymi przez nie postępowaniami.

Jak długo będziemy przechowywać Państwa dane osobowe?

Będziemy przechowywać Państwa dane osobowe przez okres trwania umowy zawartej z Państwem oraz przez okres, w jakim mogliby Państwo wystąpić z reklamacją lub innymi roszczeniami wobec nas (okres przedawnienia Państwa roszczeń), a także przez okres tzw. przedawnienia podatkowego.
W zakresie działań marketingowych będziemy przetwarzać Państwa dane przez okres w jakim cele wynikające ze zgody lub z naszego prawnie uzasadnionego interesu pozostają ważne, ale nie dłużej niż do chwili złożenia przez Państwa sprzeciwu albo cofnięcia zgody, w każdym przypadku nie dłużej niż przez okres 6 lat od zakończenia wykonywania umowy lub wyrażenia zgody.

W odniesieniu do pozostałych celów opartych na naszym uzasadnionym interesie przez okres ważności tych celów albo do czasu wniesienia przez Państwa sprzeciwu.

Jeżeli nabywamy od Państwa prawo (np. prawo autorskie lub licencję), wówczas będziemy przetwarzać Państwa dane przez cały okres, w którym przysługuje nam to prawo lub z niego korzystamy.
Jakie prawa Państwu przysługują?

Posiadają Państwo prawo do:
•żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania,
•wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych na potrzeby marketingu bezpośredniego, które powoduje zaprzestanie przetwarzania przez nas Państwa danych w celach marketingu bezpośredniego,
•wniesienia sprzeciwu – z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją – w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu. Jednakże w takiej sytuacji będziemy dalej przetwarzać Państwa dane osobowe w niezbędnym zakresie, jeżeli po naszej stronie będzie istniał ku temu uzasadniony powód,
•przenoszenia danych przetwarzanych w związku z wykonaniem umowy lub na podstawie Państwa zgody.

Jeśli podstawą przetwarzania przez nas danych osobowych jest Państwa zgoda, wówczas posiadają Państwo prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas danych osobowych, którego dokonaliśmy na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Wszystkie powyżej wymienione uprawnienia mogą Państwo wykonać poprzez zwrócenie się na adres kontaktowy: [email protected] albo pisemnie na nasz adres: Polska Press Sp. z o.o., ul. Domaniewska 45, 02-672 Warszawa.

Jeżeli nasze wyjaśnienia i działania okażą się niewystarczające lub wadliwe, mogą Państwo w każdej chwili wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Czy podanie danych jest obowiązkowe i jakie są konsekwencje ich niepodania?

Podanie przez Państwa danych osobowych potrzebnych do zawarcia umowy (z wyjątkiem adresu e-mail i numeru telefonu) jest warunkiem zawarcia i wykonania umowy. W przypadku braku podania danych osobowych wskazanych w umowie (z wyjątkiem adresu e-mail i numeru telefonu) nie będzie możliwe jej zawarcie i realizacja. W przypadku niepodania adresu e-mail oraz numeru telefonu nie będzie możliwy kontakt z Państwem w celu bieżącej obsługi umowy.

Wyrażenie zgody na wykorzystanie części danych osobowych do naszych działań marketingowych prowadzonych z wykorzystaniem komunikacji telefonicznej i elektronicznej jest dobrowolne i niepowiązane z umową. W przypadku niewyrażenia zgody nie będą Państwo otrzymywać od nas żadnych komunikatów handlowych i marketingowych drogą telefoniczną lub elektroniczną.

Jeśli mają Państwo pytania dotyczące ochrony danych osobowych

We wszelkich kwestiach dotyczących ochrony danych osobowych mogą się Państwo kontaktować z wyznaczonym przez nas inspektorem ochrony danych. Kontakt ten może nastąpić na adres e-mail [email protected].

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny