Rail Baltica w Podlaskiem. Nad torami w Uhowie ułożono już konstrukcję wiaduktu. Będzie miał 130 m długości i ponad 25 szerokości (zdjęcia)

Izabela Krzewska
Izabela Krzewska
Dzięki niemu mieszkańcy zyskają bezpieczny bezkolizyjny przejazd.

27 zbrojonych belek nośnych, każda o długości 27 metrów - to ważne elementy przeprawy. Na budowie wiaduktu drogowego nad torami w Uhowie koło Łap ułożył je specjalny dźwig. Zamontowane elementy będą podporą dwóch jezdni, po dwa pasy ruchu na każdej.

Zobacz także: Nowe linie kolejowe w Podlaskiem. Do Centralnego Portu Komunikacyjnego pojedziemy pociągami z prędkością nawet do 250 km/h

Roboty były prowadzone nocą, by nie ograniczać ruchu pociągów. Wcześniej wykonano już przyczółki wiaduktu. Z prefabrykowanych elementów budowane są ściany oporowe. Wiadukt będzie miał 130 m długości i ponad 25 m szerokości.

- Zasadnicze prace na obiekcie mają zakończyć się do końca roku - zapewnia Tomasz Łotowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Kierowcy wiosną skorzystają z nowej przeprawy, która jest też odcinkiem drogowej obwodnicy miasta.

Wiadukt nad torami Rail Baltica jest elementem obwodnicy Uhowa koło Łap. Zastąpi przejazd kolejowo-drogowy i połączy zmodernizowaną ul. Kolejową z drogą wojewódzką nr 682. PKP PLK wybudują w Uhowie także przejście podziemne dla pieszych, które zapewni dogodne połączenie z przystankiem kolejowym. Dzięki dwóm nowym obiektom mieszkańcy zyskają bezpieczny bezkolizyjny przejazd i dogodne „przejście” przez tory.

Czytaj też: Można budować kolejny odcinek trasy Rail Baltica: od granicy województwa do Czyżewa

Nowy wiadukt w Uhowie to pierwsze z 25 skrzyżowań dwupoziomowych, które zostaną wybudowane między Białymstokiem i Czyżewem dzięki modernizacji linii Rail Baltica. Bezkolizyjne przeprawy przez tory, zamiast przejazdów kolejowo-drogowych, pozwolą na prowadzenie ruchu pociągów z prędkością 200 km/h i podróż z Białegostoku do Warszawy w półtorej godziny. Dzięki inwestycji mieszkańcy zyskają też wygodniejszą komunikację drogową w regionie.

Inwestycja w Uhowie prowadzona jest wspólnie przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku. Zakres prac obejmuje budowę wiaduktu wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Finansowanie to 10,4 mln zł netto z projektu współfinansowanego przez Unię Europejską.

Czas zimowy i letni przez kolejne 5 lat

Wideo

Materiał oryginalny: Rail Baltica w Podlaskiem. Nad torami w Uhowie ułożono już konstrukcję wiaduktu. Będzie miał 130 m długości i ponad 25 szerokości (zdjęcia) - Gazeta Współczesna

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

i
ian

Co na to ekolodzy?

Straszny stwór.

Dodaj ogłoszenie