Rail Baltica w Podlaskiem. Nad torami w Uhowie ułożono już konstrukcję wiaduktu. Będzie miał 130 m długości i ponad 25 szerokości (zdjęcia)

Izabela Krzewska
Izabela Krzewska
Dzięki niemu mieszkańcy zyskają bezpieczny bezkolizyjny przejazd.

27 zbrojonych belek nośnych, każda o długości 27 metrów - to ważne elementy przeprawy. Na budowie wiaduktu drogowego nad torami w Uhowie koło Łap ułożył je specjalny dźwig. Zamontowane elementy będą podporą dwóch jezdni, po dwa pasy ruchu na każdej.

Zobacz także: Nowe linie kolejowe w Podlaskiem. Do Centralnego Portu Komunikacyjnego pojedziemy pociągami z prędkością nawet do 250 km/h

Roboty były prowadzone nocą, by nie ograniczać ruchu pociągów. Wcześniej wykonano już przyczółki wiaduktu. Z prefabrykowanych elementów budowane są ściany oporowe. Wiadukt będzie miał 130 m długości i ponad 25 m szerokości.

- Zasadnicze prace na obiekcie mają zakończyć się do końca roku - zapewnia Tomasz Łotowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Kierowcy wiosną skorzystają z nowej przeprawy, która jest też odcinkiem drogowej obwodnicy miasta.

Wiadukt nad torami Rail Baltica jest elementem obwodnicy Uhowa koło Łap. Zastąpi przejazd kolejowo-drogowy i połączy zmodernizowaną ul. Kolejową z drogą wojewódzką nr 682. PKP PLK wybudują w Uhowie także przejście podziemne dla pieszych, które zapewni dogodne połączenie z przystankiem kolejowym. Dzięki dwóm nowym obiektom mieszkańcy zyskają bezpieczny bezkolizyjny przejazd i dogodne „przejście” przez tory.

Czytaj też: Można budować kolejny odcinek trasy Rail Baltica: od granicy województwa do Czyżewa

Nowy wiadukt w Uhowie to pierwsze z 25 skrzyżowań dwupoziomowych, które zostaną wybudowane między Białymstokiem i Czyżewem dzięki modernizacji linii Rail Baltica. Bezkolizyjne przeprawy przez tory, zamiast przejazdów kolejowo-drogowych, pozwolą na prowadzenie ruchu pociągów z prędkością 200 km/h i podróż z Białegostoku do Warszawy w półtorej godziny. Dzięki inwestycji mieszkańcy zyskają też wygodniejszą komunikację drogową w regionie.

Inwestycja w Uhowie prowadzona jest wspólnie przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku. Zakres prac obejmuje budowę wiaduktu wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Finansowanie to 10,4 mln zł netto z projektu współfinansowanego przez Unię Europejską.

Zaostrzenie restrykcji. Cała Polska w strefie czerwonej

Wideo

Materiał oryginalny: Rail Baltica w Podlaskiem. Nad torami w Uhowie ułożono już konstrukcję wiaduktu. Będzie miał 130 m długości i ponad 25 szerokości (zdjęcia) - Gazeta Współczesna

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3