Rail Baltica bez wąskiego gardła, dwa mosty i dwa tory nad Bugiem na trasie Warszawa - Białystok

dd
Od 30 grudnia pociągi jeżdżą trasą Rail Baltica po 15 km nowym odcinku linii i drugim nowym moście nad Bugiem. Ruch pociągów na odcinku Sadowne - Czyżew jest dwutorowy. Pasażerowie korzystają z nowych peronów w Małkini i na przystanku Prostyń. Przebudowane są perony w Zarębach Kościelnych, Kietlance i Szulborzu Wielkim.

Likwidacja „wąskiego gardła” – jednotorowego około kilometrowego odcinka z mostem na Bugu na linii Warszawa – Białystok zakończona. Pociągi na odcinku Sadowne – Czyżew mogą kursować dwoma torami. Linia kolejowa zwiększyła przepustowość. W październiku nad rzekę nasunięto 5 przęseł 300 metrowego nowego obiektu. Każde z przęseł waży około 300 ton. Operacja nasuwania trwała około 12 godzin. Na nowych konstrukcjach ułożone zostały tory. Wykonawca zamontował sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. 30 grudnia nową przeprawą pojechały pierwsze pociągi. Wcześniej, w marcu na odcinku Sadowne – Czyżew otwarto pierwszy nowy most na Bugu.

- Nowa przeprawa nad Bugiem na trasie do Białegostoku to następny zmodernizowany w ramach Krajowego Programu Kolejowego most. Dzięki niemu zwiększona została przepustowość całej linii Białystok – Warszawa. Tylko w tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudowały i zmodernizowały 150 mostów kolejowych miedzy innymi w Piszu nad rzeką Pisą, w Kępie Rzeczyckiej nad Sanem, pod Koninem na Kanale Grójeckim – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Na stacji w Małkini pasażerowie korzystają z drugiego nowego peronu. Ustawione są nowe wiaty, ławki. Jest ledowe oświetlenie, system nagłośnienia i tablice informacyjne Przebudowany obiekt jest dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Ułożono antypoślizgową nawierzchnię i ścieżki naprowadzające. W lutym, po otrzymaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, otwarte będzie przejście dla podróżnych.

W ramach inwestycji, przebudowane i przygotowane do oczekiwań podróżnych zostały także przystanki Zaręby Kościelne, Kietlanka i Szulborze Wielkie.

Między stacjami Sadowne Węgrowskie a Czyżew na 35 km odcinku ułożono nowe tory, przebudowano obiekty inżynieryjne. Zmodernizowane są przejazdy kolejowo-drogowe. Zamontowano nowe rozjazdy, wyposażone w system elektrycznego ogrzewania, zapewniający sprawne kursowanie pociągów w warunkach zimowych. Na stacji w Małkini wybudowane zostało nowe lokalne centrum sterowania. W ramach inwestycji wybudowany zostanie wiadukt drogowy w Małkini w miejscu przejazdu kolejowo-drogowego Rozpoczęcie budowy planowane jest w połowie 2020 roku.

Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu wymaganych zgód na odcinku Sadowne – Czyżew pociągi pasażerskie pojadą 160 km/h a towarowe do 120 km/h.

Sadowne – Czyżew, to kolejny modernizowany odcinek linii z Warszawy do Białegostoku. Wartość prac to 569 mln zł netto. Zakończenie wszystkich robót zaplanowano w II kwartale 2020 r.

Pierwotny, wcześniejszy termin zakończenia prac, został przesunięty w związku z trudnościami jakie napotkał wykonawca przy budowie mostu na Bugu oraz przy montażu nowego systemu sterowania ruchem kolejowym.

Astronauci amatorzy polecieli w kosmos

Wideo

Materiał oryginalny: Rail Baltica bez wąskiego gardła, dwa mosty i dwa tory nad Bugiem na trasie Warszawa - Białystok - Gazeta Współczesna

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
8 stycznia, 11:15, Gość:

Szok! W Małkini przejście pod torami a w Biedastoku dalej "Uwaga, jesteś na terenie przystanku i w każdej chwili możesz wpaść pod pociąg!".

Piśmak jechał pociągiem ?Gdyby napisał Sadowne Węgrowskie-Małkinia to zgoda , ale Małkinia -Czyżew i dalej , zawsze były 2 sł. dwa tory

B
Bstok

A ja się martwię czy aby prace nie ustaną w Czyżewie. Przekroczona zostaje granica między województwami. Już w latach 90 podejmowano próby modernizacji "po podlasku", czyli minimalnym kosztem. W Szepietowie czy Łapach zamontowano najprostsze urządzenia przekaźnikowe, nawet bez możliwości podania sygnałów manewrowych (choć w Łapach bardzo dużo się manewrowało), a w Białymstoku wzniesiono dwie nastawnie, z których jedną (grzybka) kilka lat temu zburzono po 20 latach nadziei, że stacja Białystok Centralny Towarowy wkroczy w XX wiek (bo o XXI nikt już nawet nie marzył). Białystok pozamykał i zdemontował wiele bocznic. Potencjał jako odbiorcy spadł znacząco. A potencjał Rail Baltica wciąż budzi wątpliwości. To dobry powód aby nie spieszyć się za bardzo lub ograniczyć się do planu minimum. Obym się mylił.

G
Gość
8 stycznia, 10:34, Gość:

Cześć panowie, z tej strony Monika 25 lat. Chętnie poznam normalnego faceta. Nie szukam sponsora, nie interesuje mnie jakie masz zarobki, samochód itp. Przede wszystkim cenię kulturę osobistą i poczucie humoru, wygląd dla mnie to sprawa drugorzędna. Zainteresowane osoby zapraszam do kontaktu. Więcej moich zdjęć można zobaczyć na moim profilu : https://sexanons.eu/monia25

Musi być kolejarzem?

z
zenek

A jeden bardzo wysoki przedstawiciel PKP mówił o 200km/godz, a tu 160.

Pytam dlaczego nie 250? Modernizacje na wczoraj, zamiast nowych torów dla dalekobieżnych na jutro...

G
Gość

Szok! W Małkini przejście pod torami a w Biedastoku dalej "Uwaga, jesteś na terenie przystanku i w każdej chwili możesz wpaść pod pociąg!".

j
jff

Do czasu az nie bedzie pendolino na odcinku kuznica- berlin ta linia nie ma znaczenia strategicznego.

Dodaj ogłoszenie