Radni sejmiku zgodzili się na zamknięcie pediatrii przy ul. Wołodyjowskiego

MG
Przed ostatecznym głosowaniem trwały konsultacje w sprawie szpitala. Z lewej dyrektor szpitala Sławomir Kosidło, z prawej Bogusław Dębski Fot. Wojciech Wojtkielewicz
18 głosów za, 11 - przeciw. Tak zakończyło się dzisiejsze głosowanie w sprawie przekształcenia szpitala wojewódzkiego w Białymstoku. Tym samym radni zgodzili się na likwidację pediatrii zabiegowej. Małych pacjentów ma przejąć DSK.
Obradom radnych przysłuchiwali się pracownicy oddziału z ul. Wołodyjowskiego fot. Marta Gawina

Obradom radnych przysłuchiwali się pracownicy oddziału z ul. Wołodyjowskiego
(fot. fot. Marta Gawina)

- Chcielibyśmy mieć ciastko i zjeść ciastko. Ale na to jesteśmy za biedni. My po prostu nie mamy pieniędzy - argumentował prof. Wiktor Łaszewicz, radny PO i lekarz gastrolog ze szpitala wojewódzkiego.

Jego klub poparł dziś zamknięcie oddziału przy ul. Wołodyjowskiego. Za była też Prawica Podlasia, PSL oraz lewica.

Przeciwko likwidacji pediatrii głosował PiS oraz radni niezrzeszeni.

Sprawa i tak jest skomplikowana, bo do urzędu wojewódzkiego wpłynął już wniosek białostockiej prokuratury, która nie zgadza się na zamknięcie oddziału dziecięcego. Chce, by wojewoda unieważnił listopadową uchwałę zarządu dotyczącą restrukturyzacji szpitala wojewódzkiego.

- Wczorajsza uchwała radnych też zostanie sprawdzona pod względem prawnym. Decyzje podejmiemy najwcześniej w przyszłym tygodniu - dodaje Jolanta Gadek, rzecznik wojewody podlaskiego.

Więcej jutro w papierowym wydaniu "Porannego".

Wideo

Komentarze 55

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
Syndyk

To kiedy ta likwidacja?

K
Katalizator

Jesteście teraz w ciemnej d-pie Panowie Radni a wlaściwie panowie radni sejmikowi glosujacy "za" . Zastanówcie się ile sami generujecie kosztów w skali województwa . Fajnie by zobaczyć wasze "zatroskane" oblicza i strach w oczach tuż przed wyborami . Takiego strzału w e własne kolano dawno nie widziałem . Tego ''za'' wielu wam nie zapomni . Brawo Jacek ! Tak trzymaj .

O
Obs

Kolejna błędna decyzja błędnych rycerzy z Wyszyńskiego

G
Gość
CYTAT(Gość @ 23.03.2010, 11:13:35)
Rzecznik prasowy białostockiego NFZ Adam Dębski to jest syn ... ?

Radny PO Wiktor Łaszewicz to jest syn ... ?
g
gość
CYTAT(Iwka @ 23.03.2010, 15:12:31)
Kto jest oszustem ten jest. Najczęściej o oszustwa podejrzewają innych ci, którzy mają coś na sumieniu. Sądzą innych swoją miarą.

Uderz w stół a nożyce się odezwą.
I
Iwka
CYTAT(gość @ 23.03.2010, 12:41:43)
U nas natomiast oszustwa podatkowe są przez ogół społeczeństwa tolerowane. Tylko dlaczego potem ci sami ludzie narzekają?

Kto jest oszustem ten jest. Najczęściej o oszustwa podejrzewają innych ci, którzy mają coś na sumieniu. Sądzą innych swoją miarą.
g
gość
CYTAT(Kosmitka @ 23.03.2010, 11:27:04)
A co to znaczy uczciwie?
Czy uczciwe jest na przykład prowadzenie wojny w Iraku lub Afganistanie? A podatki na to idą.
Czy uczciwe jest zakupienie samolotów F16, które do niczego nie są nam potrzebne?
Czy uczciwe jest płacenie milionów dolarów za kształcenie pilotów do niepotrzebnych nam samolotów? A jednocześnie
Czy uczciwe jest, że jeden Polak nie płaci czesnego na studiach, a drugi musi płacić 100%?
Czy uczciwe jest, że Polak może nie mieć na jedzenie, a podatek powinien zapłacić na te wszystkie wymienione sprawy?
itd, itd...

To nie jest pokrywane ze składek zdrowotnych. Ale nie jest to sednem sprawy. Jeżeli ktoś nie płaci, to niech nie wymaga, żeby NFZ miał pieniądze. Niby skąd miałby je wziąć.
Nie oszukujmy się -jesteśmy zbyt biednym państwem, żeby mieć to co chcemy. Ci, którzy wskażą jako wzór kraje skandynawskie, niech najpierw sprawdzą, jakie podatki są tam płacone i aka jest ich ściągalność oraz sankcje w przypadku oszustw. Zresztą, w całym cywilizowanym świecie oszustwa podatkowe są jednym z najbardziej ściganych przestępstw i bardzo restrykcyjnie karane. Wystarczy spojrzeć na słynnego Al capone, albo na to, jak ostatnie w Niemczech zaczęły się poprawiania zeznań przez bogatych na wieść o tym, że ichni US dostał (a właściwie zakupił) dane o kontach Niemców w Lichtensteinie a teraz w Szwajcarii.
U nas natomiast oszustwa podatkowe są przez ogół społeczeństwa tolerowane. Tylko dlaczego potem ci sami ludzie narzekają?
K
Kosmitka
CYTAT(gość @ 23.03.2010, 11:04:32)
A może niech ci najwięcej krzyczący spojrzą na siebie i odpowiedzą, czy uczciwie płacą składki i podatki? Czy cały ich zarobek jest wykazywany do US, czy też część jest ukrywana? Pieniądze nie spadają z nieba -dokładnie tak jest.

A co to znaczy uczciwie?
Czy uczciwe jest na przykład prowadzenie wojny w Iraku lub Afganistanie? A podatki na to idą.
Czy uczciwe jest zakupienie samolotów F16, które do niczego nie są nam potrzebne?
Czy uczciwe jest płacenie milionów dolarów za kształcenie pilotów do niepotrzebnych nam samolotów? A jednocześnie
Czy uczciwe jest, że jeden Polak nie płaci czesnego na studiach, a drugi musi płacić 100%?
Czy uczciwe jest, że Polak może nie mieć na jedzenie, a podatek powinien zapłacić na te wszystkie wymienione sprawy?
itd, itd...
G
Gość

Rzecznik prasowy białostockiego NFZ Adam Dębski to jest syn ... ?

G
Gość

A władza sama się wyżywi - skądś to już znamy. Tak samo władza ma wystarczająco kasy, żeby zawieźć swoje dziecko do prywatnej kliniki. SZOK.

~Białostoczanin~

Ciekawym jak to będzie kiedy Twoje dziecko zachoruje nagle, a w DSK nie będzie lekarza żeby go przyjąć (będzie po prostu zajęty czymś innym)? A co będzie jak szybciej niż na Wołodyjowskiego wyczerpie się roczny przydział kasy na działalność (w DSK jest droższa wartość 1-go punktu) i będą mieli Ciebie i Twoje dziecko w d.upie - to co wówczas zrobisz? Dopiero wówczas zmądrzejesz? Opamiętaj się człowieku - mieszkańcu Białegostoku nieco wcześniej niż wtedy, kiedy będzie już za późno!

g
gość
CYTAT(Kosmitka @ 23.03.2010, 09:40:55)
Zgadza się, rozumując zgodnie z obowiązującym prawem. Ale używając określenia "portfel podatnika" miałam na myśli nas wszystkich, bo pieniądze nie spadają z nieba, tylko my płacimy, w taki czy inny sposób. Jest to tylko kwestia nomenklatury i podziału/rozdziału tych pieniędzy. A to, że obecnie są tak wymyślone przepisy, a nie inaczej, to było w interesie bardzo wąskiej grupy ludzi, a nie społeczeństwa. Jeżeli zaczniemy wybierać ludzi myślących pro społecznie, to wszystko zacznie się zmieniać, przepisy też.

A może niech ci najwięcej krzyczący spojrzą na siebie i odpowiedzą, czy uczciwie płacą składki i podatki? Czy cały ich zarobek jest wykazywany do US, czy też część jest ukrywana? Pieniądze nie spadają z nieba -dokładnie tak jest.
~wacek~

Jak bę dziecie iść do wyborów to zapamiętajcie tą bandę z urzędu wojewódzkiego .Jak ni emają kasy to niech wojewoda wypier***i parę obiboków a urzędu wojewódzkiego, tłustych nadętych urzędasów od dotacji unijnych, kierowniczka Maciusia 1 i jemu kilku podobnych co zamiast pracować załatwiają prywatne sprawy na mieście.
Wtedy kasa się znajdzie na chore dzieci. Jak to czytam to scyzoryk się otwiera w kieszeni , ale mówie wam podłe urzędasy, wcześniej czy później wasz syn, wnuk, córka, będą potrzebować pomocy .Mam nadzieję że padniecie ofiarą swojej włąsnej urzędniczej głupoty.A tak mam na was receptę , bomba i wpizu wszystkie śmieci won!!!!!!!

K
Kosmitka
CYTAT(Gość @ 23.03.2010, 08:13:56)
Pyskującym tu populistom proponuję - puśćcie w koło kapelusz i nazbierajcie na długi generowane przez pediatrię na Wołodyjowskiego. Jej personel bardzo wam podziękuje. Dalej będzie mógł się radośnie opieprzać. Ten oddział ma wykonania w granicach 50 procent. Wiecie co to oznacza? Że pracują na pół gwizdka. Na pozostałe pół zaś nie pracują. A pieniądze biorą za całość. Póki w głowach obywateli tego kraju gościć będzie komuna z jej "należy nam się", tu nigdy nie będzie dobrze. A radny Cylwik mnie osobiście wczoraj bardzo rozczarował. Zagłosował jakby się PZPRu wywodził.

Rozumiem, że jak pracownicy firmy się "opieprzają" zamiast pracować, to rozwiązaniem jest zamknięcie firmy.
A próbował/a Pan/i innego rozwiązania? Na przykład wymianę dyrektora? Życie pokazuje, że Jaki Pan, taki kram.
K
Kosmitka
CYTAT(gość @ 23.03.2010, 09:31:29)
Składkę na ZUS i zdrowotne miało być.

Zgadza się, rozumując zgodnie z obowiązującym prawem. Ale używając określenia "portfel podatnika" miałam na myśli nas wszystkich, bo pieniądze nie spadają z nieba, tylko my płacimy, w taki czy inny sposób. Jest to tylko kwestia nomenklatury i podziału/rozdziału tych pieniędzy. A to, że obecnie są tak wymyślone przepisy, a nie inaczej, to było w interesie bardzo wąskiej grupy ludzi, a nie społeczeństwa. Jeżeli zaczniemy wybierać ludzi myślących pro społecznie, to wszystko zacznie się zmieniać, przepisy też.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3