Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PSS Społem Białystok wydzierżawiło Centrum Astoria. Grupa ŁaczyNasPraca zapowiada rewolucję na Rynku Kościuszki (zdjęcia)

Tomasz Maleta
Tomasz Maleta
Hotel, teatr, lokale usługowe, gastronomia. Tak za dwa lata ma zmienić się Centrum Astoria i wschodnia cześć Rynku Kościuszki. Grupa ŁaczyNasPraca wydzierżawiła kultowy budynek od PSS Społem, która chce się teraz skupić na handlu detalicznym, gastronomii, drive barach i dostarczaniu jedzenia na dowóz.

Poszerzając ofertę gastronomiczną i kulturalno-rozrywkową Białegostoku i ożywiając Astorię w naturalny sposób połączymy Rynek Kościuszki z ul. Kilińskiego, przyciągniemy większą ilość turystów i mieszkańców do centrum, już nie tylko w weekendy - przekonują przedstawiciele grupy ŁączyNasPraca.

Budynek wynajęła od PSS Społem na 27 lat.

- Firma Pana Marka Masalskiego zainspirowała nas pomysłem na wykorzystanie Centrum „Astoria” w niekonwencjonalny sposób - mówi Janusz Kulesza, prezes PSS Społem Białystok.

Zobacz:Wielki bal białostockiego biznesu

Astoria do zmiany, ale nie od razu

Komercjalizacja Astorii podzielona jest na trzy etapy. Pierwszy z nich będzie trawał około roku i obejmuje uruchomienie powierzchni przeznaczonych pod gastronomię i przestrzeni biurowej.

- W zakresie gastronomii prowadzimy aktualnie rozmowy zarówno z operatorami sieciowymi jak i indywidualnymi, także lokalnymi. W zakresie powierzchni biurowych również mamy potencjalnych zainteresowanych. Na dzień dzisiejszy jesteśmy przed finalizacją umów więc nie możemy ujawnić listy kontrahentów. Zależy nam na tym, aby wybrane przez nas koncepty urozmaiciły ofertę białostockiego rynku restauracyjno-kawiarnianego - mówi Marek Masalski, partner zarządzający grupy firm ŁączyNasPraca.pl.

W drugim etapie, który ma być zamknięty do końca 2021 rok, planowane jest otwarcie sceny teatralnej o nazwie – „NIE TEATR”.

- Nie będzie to bowiem teatr w dosłownym tego słowa znaczeniu, a stała scena gościnna z zaplanowanym repertuarem sztuk znanych polskich i zagranicznych teatrów, teatrzyków dziecięcych, recitali, kameralnych koncertów, monodramów i innych form sztuki i rozrywki - zdradza Marek Masalski. - Dzięki połączeniu z dodatkową przestrzenią konferencyjno-bankietową będzie też idealnym miejscem do organizacji szkoleń, imprez firmowych czy np. pokazów mody i wernisaży.

Pomysłodawcy są przekonani, że dzięki wprowadzonej ofercie kulturalnej zachętę do pojawienia się w centrum miasta będą miały zarówno dzieci z rodzicami, jak też młodzież i dorośli w każdym wieku.

- „NIE TEATR” będzie funkcjonować praktycznie każdego dnia roku i będą w nim wydarzenia przyciągające zainteresowanych bez względu na pogodę - tłumaczy Marek Masalski.

„NIE TEATR” zakłada również realizację działań niekomercyjnych służących naszej lokalnej społeczności.

Etap trzeci, ostatni w zakresie komercjalizacji Astorii, i zarazem największy zakres inwestycji szacowany jest na dwa lata.

- Będzie to finalnie otwarcie kameralnego hotelu butikowego, którego wystrój nawiąże do historii naszego miasta. Będzie idealnym miejscem zarówno dla turystów, jak i gości odwiedzających nasze miasto, którzy chcą poczuć klimat centrum Białegostoku.

Część hotelowa zostanie zlokalizowana w części od ul. Sienkiewicza. Bryła nie zmieni dotychczasowego charakteru, a wszystkie prace remontowe będą prowadzone pod nadzorem konserwatora zabytków.

Zobacz:Ogródki wróciły na Rynek

Astoria. Ta nazwa jest kultową marką

Joanna Kozłowska, dyrektor do spraw marketingu Grupy ŁączyNasPraca, podkreśla historyczną wartości tego miejsca. Dlatego grupa postanowiła zachować nazwę Astoria.

- Budynek funkcjonował pod tą nazwą tak długo, że w umysłach białostoczan i tak pozostanie na zawsze Astorią - tłumaczy.
- To kompleks o ogromnym potencjale, który postanowiliśmy wykorzystać i przenieść to miejsce w XXI wiek. Tworząc centrum usługowo-rozrywkowy chcemy rozciągnąć centrum naszego miasta, które obecnie “kończy się” na ulicy Sienkiewicza. Poszerzając ofertę gastronomiczną i kulturalno-rozrywkową Białegostoku i ożywiając Astorię w naturalny sposób połączymy Rynek Kościuszki z ul. Kilińskiego, przyciągniemy większą ilość turystów i mieszkańców do centrum, już nie tylko w weekendy.

Nowa strategia Społem

Spółki grupy ŁączyNasPraca od blisko 20 lat wspierają rozwój przedsiębiorstw w zakresie strategii biznesowych, marketingowych, zarządzeniem personalnym. Z PPS Społem współpracują od pięciu lat, a początkiem było wprowadzenie nowych Kart Stałego Klienta.

- Decyzja o wynajmie jest elementem nowej strategii biznesowej spółdzielni, która została zaprezentowana przez nowy skład Zarządu ukształtowany na przełomie 2018 i 2019 roku - tłumaczy Janusz Kulesza, prezes PSS Społem Białystok.

Głównymi założeniami tej strategii jest

  • rozwój sieci detalicznej (Sklepy Pogodny, Zodiak),
  • rozwój sieci gastronomicznej rozumiany poprzez tworzenie barów szybkiej obsługi,
  • utrzymanie pozycji wiodącego producenta pieczywa, wyrobów ciastkarskich, garmażeryjnych czy wędliniarskich na naszym lokalnym rynku.

Gastronomia PSS Społem Białystok ma bazować na sieci zunifikowanych barów bistro oraz nowym koncepcie o nazwie Białostocka Gastronomia.

- Białostocka Gastronomia dojrzewała jako koncepcja marketingowa przez ostatnie trzy lata - tłumaczyła Joanna Biała, szefowa marketingu PSS Społem Białystok. - W latach 2017-2019 do sieci barów dołączane były kolejne nowe placówki, w większości z okienkami drive dla kierowców: Słowiański, Tęcza, Zodiak Hermes i Pogodny. Dziś jesteśmy w przededniu otwarcia naszego najnowszego baru na osiedlu TBS i na tej lokalizacji zapewne nie zaprzestaniemy rozwoju sieci.

Zobacz też:Tłumy na otwarciu baru Pogodny

Na początku kwietnia 2020 roku Społem uruchomiło dowóz posiłków do osób prywatnych i instytucji zlokalizowanych w Białymstoku.

- To jeden z kroków założonej strategii rozwoju - wyjaśniała Joanna Biała. - Najbliższe dotyczyć będą poszerzenia oferty nowe linie dań, w tym wegetariańskich oraz dietetycznych. Plany rozwoju zakładają także stworzenie linii wyrobów garmażeryjnych do zakupu w sieci detalicznej, a jeśli rynek wyrazi zapotrzebowanie także wprowadzenie cateringu dietetycznego.

Na przełomie lipca i sierpnia Społem planuje też uruchomić zmodernizowany zakład ciastkarni przy ulicy Pogodnej.

- Jesteśmy na finiszu prac projektowych nowego Baru KEN. Mam nadzieję, iż sytuacja epidemiczna nie pokrzyżuje naszych zamierzeń inwestycyjnych - dodał Janusz Kulesza.

Expo Ślubne w Centrum Astoria (18.10.2015)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny