Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przyszli architekci uczą się dzieki pieniądzom z Unii

Adrian Kuźmiuk
Sandra Nika Socharczuk (po lewej) i Iwona Miluska (obok) uczą się projektowania. Bardzo chcą zostać architektami, dlatego uczęszczają na dodatkowe zajęcia w VI Liceum Ogólnokształcącym.
Sandra Nika Socharczuk (po lewej) i Iwona Miluska (obok) uczą się projektowania. Bardzo chcą zostać architektami, dlatego uczęszczają na dodatkowe zajęcia w VI Liceum Ogólnokształcącym. fot. Wojciech Wojtkielewicz
Uczniowie VI Liceum Ogólnokształcącego przygotowują się do zawodu architekta. Dodatkowe zajęcia odbywają się w ramach projektu dofinansowanego z funduszy Unii Europejskiej.

W przyszłości chciałabym zostać architektem, dlatego wybrałam te zajęcia - mówi Sandra Nika Socharczuk.

- Ja również wybieram się na architekturę, a każda dodatkowa lekcja pozwala mi się rozwijać - dodaje Iwona Miluska.

Uczennice VI Liceum Ogólnokształcącego biorą udział w projekcie finansowanym z funduszy unijnych. Ich grupa otrzymała 30 sztalug i podręczniki, z których uczą się architektury.

- To są zajęcia dodatkowe - wyjaśnia Elżbieta Tarnowska, asystentka dyrektora VI Liceum Ogólnokształcącego. - Realizujemy dwie ścieżki. Jedną z nich jest ścieżka matematyczno-językowa, czyli matematyka i język angielski. Drugą jest grafika komputerowa i rysunek architektoniczny.

Ten właśnie wybrali uczniowie klasy o profilu architektonicznym.

- Do tej pory rysowaliśmy przedmioty i zmienialiśmy ich funkcję - mówi Bogdan Marszeniuk, nauczyciel plastyk. - Przez najbliższy miesiąc zajmiemy się rysunkiem architektonicznym, czyli na płaskiej powierzchni będziemy tworzyć formy przestrzenne.

Na tych zajęciach każdy znajdzie coś dla siebie.

- Pewniej czuję się w rysunku artystycznym malując pejzaże - mówi Iwona. - Na zajęciach chciałabym nauczyć się projektowania.

Nie każdy mógł zostać uczestnikiem warsztatów. Ale ci, którym się udało, są z nich bardzo zadowoleni.

- Gdybym nie dostała się tutaj, to z pewnością chodziłabym na zajęcia do MDK-u - mówi Nika. - W przyszłości bardzo chciałabym studiować architekturę na Politechnice Białostockiej, a takie warsztaty z pewnością mi w tym pomogą.

Zajęcia nie tylko przygotowują uczniów do przyszłego zawodu architekta. Pozwalają im również rozwinąć wyobraźnię, a co za tym idzie i zmysł artystyczny. Bo jak twierdzi Bogdan Marszeniuk, plastyk prowadzący zajęcia, można tu znaleźć talenty, z których w przyszłości mogą wyrosnąć prawdziwi artyści.

- Dzięki tym zajęciom młodzież ma okazję rozwijać swoje zainteresowania - dodaje Elżbieta Tarnowska. - Niektórzy rodzice nie mogą sobie pozwolić na finansowanie dodatkowych zajęć dla swoich dzieci. A ten projekt to duże odciążenie dla ich kieszeni.

Uczniowie, którzy wybrali ścieżkę matematyczno-językową mogą liczyć na pomoc w wyrównaniu poziomu umiejętności w nauce. Przyda się to przede wszystkim tym, którzy mają zamiar przystąpić do matury z języka angielskiego. Unijny projekt potrwa do końca czerwca przyszłego roku. Wtedy młodzież otrzyma certyfikaty jego ukończenia.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny