Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przez cydr do kapitału? Nowa propozycja inwestycyjna

PR
Właściciele firmy Cydrownia S.A., posiadającej w swoim portfolio marki Cider Inn, Dzik Polski Cydr oraz Cydr Grójecki, wierzą, że to idealny moment na ekspansję i rozwój firmy poprzez realizację nowego konceptu sprzedażowego. Zwłaszcza wobec sprzyjającej koniunktury, jak również faktu, że Polacy są otwarci na nowe rodzaje niskoprocentowych alkoholi, a także coraz bardziej doceniają lokalne marki oraz produkty

Zgodnie z prognozami ekspertów, do 2019 roku sprzedaż cydru będzie zwiększać się w tempie 30 proc. rocznie, jest to więc kategoria alkoholi niskoprocentowych o największej dynamice wzrostu. Właśnie dlatego Cydrownia S.A. – największy niezależny producent cydru w Polsce - planuje intensyfikację produkcji i dystrybucji oraz budowanie silnej marki polskiego cydru, m.in. poprzez wprowadzenie na rynek „Regałów – Przewodników Cydrowych”.

W tym celu wyemitowała na portalu equity crowdfundingowym 13,4 tys. akcji, każda o wartości 30 zł.

Właściciele firmy Cydrownia S.A., posiadającej w swoim portfolio marki Cider Inn, Dzik Polski Cydr oraz Cydr Grójecki, wierzą, że to idealny moment na ekspansję i rozwój firmy poprzez realizację nowego konceptu sprzedażowego. Zwłaszcza wobec sprzyjającej koniunktury, jak również faktu, że Polacy są otwarci na nowe rodzaje niskoprocentowych alkoholi, a także coraz bardziej doceniają lokalne marki oraz produkty

- Wierzymy, że w kraju będącym w światowej czołówce producentów jabłek, warto inwestować w maksymalne wykorzystanie rodzimych owoców. Tym bardziej, że, jak mówią prognozy, w ciągu najbliższych kilku lat rynek cydru w Polsce osiągnie poziom 40 milionów litrów rocznej sprzedaży. Chcemy więc mieć jak największy udział w tym rodzącym się, nowym segmencie – mówi Marek Kapuściński przewodniczący Rady Nadzorczej Cydrownia S.A.

Kluczem do ekspansji Spółki ma być wprowadzenie do sklepów w całej Polsce tysiąca specjalnych „Regałów – Przewodników Cydrowych”. Pozwolą one na skuteczniejsze wyeksponowanie oferty cydrów, jak również przyspieszenie procesu decyzyjnego u klientów.

- To selekcja, w której każdy znajdzie coś dla siebie: od najbardziej wymagającego konesera cydrów po tych, którzy po prostu mają ochotę napić się smacznego, lekkiego alkoholu z jabłek – mówi Robert Sieradzki prezes Cydrownia S.A. Firma testuje już swój koncept sprzedażowy w kilku sieciach delikatesowych na terenie dużych ośrodków miejskich w całej Polsce, m.in. w sieci Piotr i Paweł czy Organic Farma Zdrowia.

Aby pozyskać środki na rozwój, Cydrownia postawiła na społecznościowe finansowanie udziałowe na platformie Beesfund.com. Firma wyemitowała 13,4 tys. akcji o łącznej wartości 402 tys. zł . Cena jednej akcji to 30 zł. Sprzedaż akcji prowadzona jest na stronie www.akcjacydr.pl i potrwa dwa miesiące.

Co zyskają nowi udziałowcy Cydrowni? Poza imiennymi akcjami spółki, akcjonariusze otrzymają zniżki przy zakupie cydru, markowe gadżety oraz możliwość partycypacji w przyszłych zyskach firmy. Przyczynią się również do rozwoju produkcji oraz budowania silnej marki polskiego cydru.

Właściciele Cydrowni liczą, że poza ekspansją na rodzimym rynku, uda się im również wkrótce dotrzeć z polskim cydrem do zagranicznych konsumentów.

- Mamy nadzieję, że za kilka lat Cider Inn, Dzik, Grójecki i inne polskie, rzemieślnicze marki cydrów będą dostępne nie tylko w naszej podgrójeckiej „fabrycznej” kawiarni „Cydrownia” i na tysiącu regałach Cydrowni w polskich sklepach, lecz także w Londynie, Mediolanie, Oslo i Barcelonie. A Polska kojarzona będzie jako kraina mlekiem, miodem… i cydrem płynąca – dodaje Robert Sieradzki.

Cydrownia
wytwarza i sprzedaje trzy znane marki polskiego cydru: Cider Inn (lider segmentu premium), Dzik Polski Cydr (lider cydru w KEG-ach) i Cydr Grójecki. Początki Cydrowni to 2013 rok, kiedy powstały dwie niezależne od siebie firmy. Pierwsza z nich stworzyła markę Cider Inn i wprowadziła ją na rynek. Wkrótce Cider Inn zdobył medale oraz wyróżnienia w konkursach polskich i zagranicznych. W tym samym czasie, druga firma wykreowała markę Cydr Dzik, która pojawiła się w wielu modnych i popularnych barach, restauracjach i klubach. W 2015 roku obydwie firmy połączyły się, a dodatkowo stworzyły jeszcze jedną, nową markę cydru - Grójecki. Do dynamicznego rozwoju Cydrowni przyczynia się niewątpliwie jej zespół, tworzony przez ekspertów z wieloletnim dorobkiem biznesowym. Poza Robertem Sieradzkim, Prezesem Zarządu, akcjonariuszami spółki są: Marek Kapuściński - przewodniczący Rady Nadzorczej, który przez wiele lat sprawował funkcję prezesa polskiego oddziału P&G oraz Krzysztof Szalwa - członek Rady Nadzorczej, niegdyś prezes Gadu-Gadu.

Beesfund
jest jedyną platformą w Europie Środkowo-Wschodniej, która przeprowadza emisje akcji dla spółek akcyjnych i spółek komandytowo-akcyjnych. Po przeprowadzonej emisji pomaga także w procesie dalszego pozyskania kapitału na rozwój. Na swoim koncie mają emisje dla takich podmiotów jak: Browar Inne Beczki, Migam.org, InPay, Towarzystwa Biznesowe. Emisja na platformie Beesfund niesie dla przedsiębiorcy szereg korzyści. Jest to przede wszystkim zbudowanie społeczności inwestorów wokół firmy oraz okazja do przeprowadzenia kampanii PR-owej i marketingowej. Przeprowadzenie emisji to także wycena wartości biznesu, która może przełożyć się na zainteresowanie potencjalnych inwestorów strategicznych. Z innej strony to też szansa dla pracowników firmy, aby stać się akcjonariuszami biznesu, w którym są zatrudnieni. Najważniejsze jednak jest to, że firmy mogą pozyskać kapitał w wysokości 100 tys. euro i przygotować się do debiutu spółki na New Connect lub GPW.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny