Przejście pod torami powstało między ulicami świętego Rocha i Zwycięstwa. Korzystają z niego piesi i rowerzyści, by dostać się z jednej części Białegostoku na drugą. Ale to też obecnie jedyna droga na perony kolejowe.
- Dworzec jest cały czas modernizowany. Nie wszystkie perony są już oddane do użytku. Może się zdarzyć, że spiesząc się na pociąg, zapomnimy, z którego peronu odjeżdża. W przejściu podziemnym na próżno szukać informacji o przyjazdach i odjazdach. Nie ma w nim rozkładów jazdy, nie ma też informacji wyświetlanych na monitorach. Zamiast odjazdów i przyjazdów pociągów pokazują się tu wiadomości za ile odjeżdżają autobusy z przystanku przed dworcem PKP albo z centrum przesiadkowego po stronie dworca PKS – skarżą się czytelnicy.
Przejście pod torami. Miasto zawiesiło swoje wyświetlacze
Za przejście pod torami, o którym mowa, odpowiadało miasto Białystok. To jeden z elementów projektu związanego z przebudową okolic dworców, który zakładał także budowę przystanków BKM, przebudowę ulicy Bohaterów Monte Cassino czy Kolejowej. Wszystko to nazwane zostało intermodalnym węzłem komunikacyjnym, stąd też i wyświetlacze z odjazdami autobusów.
- Kwestie związane z montażem wyświetlaczy z informacją o przyjazdach i odjazdach pociągów należą do inwestora realizującego przebudowę układu torowego na stacji Białystok, tj. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A – odpowiada nam Anna Kowalska z biura prasowego w białostockim magistracie.
I dodaje:
- Lokalizacja oraz gabaryty urządzeń zostały uzgodnione z Urzędem Miejskim, natomiast w kwestii terminu ich montażu należy się zwrócić z zapytaniem bezpośrednio do inwestora.
Przejście pod torami. Kolej dowiesi swoje
Tak też zrobiliśmy. PKP PLK odpowiada, że wyświetlacze na pewno będą. Ale trzeba na nie jeszcze chwilę poczekać.
- W ostatnim czasie zainstalowaliśmy na stacji Białystok wyświetlacze, które są elementem systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Obecnie trwają testy, a po jego uruchomieniu podróżni na peronach będą mieli dostęp do aktualnych informacji o ruchu pociągów. Wyświetlacze zainstalujemy także w przejściu podziemnym, łączącym ulice św. Rocha i Kolejową. Będą podwieszane do sufitu, co wiąże się z koniecznością przygotowania odpowiednich wieszaków i wykonania prac montażowych – mówi nam Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.
Kiedy?
- System będzie uruchamiany etapami na kolejnych peronach i będzie się to działo od końca września. Uruchomienie wyświetlaczy w tunelu planujemy przed wprowadzeniem nowego rocznego rozkładu jazdy, czyli najpóźniej na początku grudnia – kwituje przedstawiciel kolei.
Włochy i Szwajcaria zmieniają swoje granice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?