Przejęcie na rynku telewizji kablowej. UPC kupuje Multimedia Polska

Maciej Badowski AIPZaktualizowano 
Grupa Multimedia Polska została wyceniona w transakcji na 3 mld zł
Grupa Multimedia Polska została wyceniona w transakcji na 3 mld zł Wojtek Wilczyński
Największy w Polsce operator telewizji kablowej - UPC - ogłosił przejęcie trzeciego gracza na rynku - Multimedia Polska za 3 mld zł. Wartość transakcji ustalono na ok. 3 mld zł (760 mln dol.). Przy czym strony zastrzegły, że ostateczna kwota może zostać skorygowana. Zgodnie z zapewnieniem kupującego, akwizycja ma na celu konsolidację i dalszy rozwój rynku kablowego, w tym dalszy rozwój technologiczny i inwestycje w sieci. Na przejęcie będzie się musiał zgodzić UOKiK.

Na cenę składa się równowartość ponad 6-krotności wyniku EBITDA, osiągniętego przez Multimedia Polska w 2015 r., skorygowanego o 124 mln zł prognozowanej rocznej wartości synergii przychodowych i kosztowych. Transakcja nie obejmuje sprzedaży biznesu usług spoza działalności telekomunikacyjnej Grupy tj. energii, gazu i ubezpieczeń.

Grupa Multimedia Polska została wyceniona w transakcji na 3 mld zł (enterprise value). Ostateczna cena będzie uzależniona od poziomu podstawowych wskaźników operacyjnych i finansowych biznesu telekomunikacyjnego (RGU, przychody, EBITDA) na dzień zamknięcia transakcji. Wycena została dokonana w oparciu o wyniki biznesu telekomunikacyjnego za 2015 r. Transakcja nie obejmuje sprzedaży biznesu usług spoza działalności telekomunikacyjnej Grupy tj. energii, gazu i ubezpieczeń. Rozliczenie transakcji nastąpi w gotówce.

– Jako Multimedia zawsze chcieliśmy być istotnym elementem dużych procesów konsolidacyjnych na polskim rynku telekomunikacyjnym. Zarówno w opinii mojej, jak i obecnego akcjonariatu Grupy Multimedia, polski rynek telekomunikacyjny wyczerpał proste formuły wzrostu. Rosnące wymagania klientów wymagają znaczących inwestycji, które będą mogły być realizowane tylko przez duże podmioty o zasięgu ogólnopolskim i globalnym, posiadające dostęp do odpowiedniego finansowania i najnowszych technologii. Rozdrobniony rynek kablowy wymaga dalszej konsolidacji w celu osiągania synergii, które umożliwią dalsze inwestycje, przy bardzo wysokiej konkurencyjności tego rynku. Moim zdaniem jest to jedyna droga do utrzymania wysokiego tempa inwestycji w infrastrukturę, co w konsekwencji zawsze będzie z korzyścią dla konsumentów – mówił Andrzej Rogowski, Prezes Zarządu Multimedia Polska, cytowany w komunikacie spółki.

Połączony podmiot będzie obejmował swoim zasięgiem ponad 4 mln gospodarstw domowych i firm. Na dzień 30 czerwca 2016 r. w zasięgu sieci UPC Polska znajdowało się 3,1 mln gospodarstw domowych w Polsce, z usług UPC korzystało 1,4 mln klientów, którzy wykupili łącznie 2,9 mln usług; natomiast w zasięgu sieci Multimedia Polska znajdowało się 1,6 mln gospodarstw domowych, z usług MMP korzystało 0,8 mln klientów, którzy wykupili łącznie 1,6 mln usług.

polecane: FLESZ: Smartfon zamiast kas fiskalnych.

Wideo

Materiał oryginalny: Przejęcie na rynku telewizji kablowej. UPC kupuje Multimedia Polska - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3