Przedsiębiorcy muszą wejść w nową erę mobilności

Maciej Badowski AIP
Tworzenie strony internetowej przez Google Moja Firma odbywa się za pomocą prostego kreatora.
Tworzenie strony internetowej przez Google Moja Firma odbywa się za pomocą prostego kreatora. 123RF
Blisko połowa Polaków odwiedza strony internetowe lokalnych firm w poszukiwaniu usług i produktów. Nie wszyscy przedsiębiorcy doceniają ten fakt- co trzeci nie posiada własnej strony WWW. Teraz przedsiębiorcy posiadający wizytówkę w usłudze Google Moja Firma mogą bezpłatnie stworzyć własną stronę internetową.

Jak tłumaczą eksperci, to czy firma będzie w stanie przedstawić swoją ofertę nowym klientom, jest kluczowym czynnikiem dla jej dalszego rozwoju. 55 proc. Polaków właśnie w sieci znalazło produkt, który następnie kupiło. Coraz częstsze wykorzystanie przez konsumentów internetu w trakcie procesu zakupowego powoduje, że wirtualnie nieobecne przedsiębiorstwa tracą klientów. Jak wynika z badania Eurostat, aż ⅓ spośród małych i średnich przedsiębiorstw zatrudniających więcej niż 10 osób nie posiada strony internetowej. W przypadku mikroprzedsiębiorstw udział ten jest jeszcze mniejszy. Według właścicieli firm głównymi barierami stojącymi na drodze do utworzenia strony internetowej są: duże koszty oraz skomplikowanie i czasochłonność procesu jej budowania.

-- Mali przedsiębiorcy bardzo często błędnie uważają, że zbudowanie strony internetowej jest na tyle skomplikowane, że sami nie podołają temu zadaniu i będą zmuszeni korzystać z usług informatyka, co stanowi dla nich dodatkowy koszt. Głównie z tego powodu, mali przedsiębiorcy zaczynając swoją działalność odkładają tę decyzję na później, przekładając niepotrzebnie moment wejścia w „świat internetu”- tłumaczy w rozmowie z AIP Michał Długosz z Google Polska

Pomoc na start

Przy pomocy usługi Google Moja Firma właściciele firm mogą zaprojektować własną, dostosowaną do urządzeń mobilnych stronę internetową bezpłatnie, prosto i szybko. Przedsiębiorcy mają także możliwość korzystania z bezpłatnej platformy edukacyjnej internetowerewolucje.pl, zawierającej kursy online. Google zapewnia także mikro, małym i średnim firmom bezpłatne konsultacje z doradcami Internetowych Rewolucji. W Polsce działa już 30 doradców, którzy gwarantują pomoc w zaprojektowaniu indywidualnego planu działania przedsiębiorstwa w internecie na podstawie analizy jego potrzeb i dotychczasowej obecności w sieci. Doradcy są także dostępni w razie potrzeby konsultacji na etapie wdrażania wypracowanych rozwiązań - takich jak założenie strony internetowej, rozwój obecności w mediach społecznościowych, czy wykorzystanie potencjału reklamy w internecie.

- Strony internetowe dostępne przez Google Moja Firma są tak stworzone, żeby przedsiębiorca nie miał żadnego problemu z zarządzaniem swoją stroną. Może zamieścić na niej wszelkie niezbędne informacje, jak godziny otwarcia czy lokalizacja firmy. To co my, jako Google zapewniamy, to to, że przedsiębiorca za pomocą panelu Moja Firma jest w stanie wpisując tekst automatycznie edytować stronę. Nie potrzeba do tego żadnych umiejętności informatycznych. Jedyne co musi zrobić, aby rozpocząć edycję to zalogować się na swoje konto. Zarówno wizytówka Google Moja Firma, jak i strona internetowa znajdują się w jednym miejscu. Dzięki temu wszelkie zmiany w wizytówce będą jednocześnie zapisywane na stronie. W ten sposób w jednym miejscu przedsiębiorca może zarządzać swoją obecnością w Google- wyjaśnia ekspert.

Bezpłatna strona internetowa

Do utworzenia strony poprzez usługę Google Moja Firma wykorzystywane są dane z wizytówki firmy w Google oraz jeden z przygotowanych wcześniej projektów graficznych. Kiedy witryna jest już gotowa, jej adres wyświetla się w wynikach wyszukiwania oraz na Mapach Google - także na smartfonach - dzięki czemu nawet najmniejszy biznes może zostać odnaleziony przez potencjalnych klientów. Przykładowo kiedy konsument znajduje się poza domem i szuka na smartfonie miejsca na obiad, najprawdopodobniej wybierze lokal, który ma swoją stronę internetową, a dzięki wizytówce w Google będzie go można łatwo odnaleźć w wyszukiwarce oraz na Mapach Google.

-Jedną z najważniejszych cech strony stworzonej przy pomocy Google Moja Firma jest to, że jest już ona dostosowana do urządzeń mobilnych. Jest to o tyle ważne, że potencjalni klienci coraz częściej korzystają ze swoich smartfonów przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Zbudowanie strony dostosowanej do urządzeń mobilnych niektórym przedsiębiorcom może wydawać się bardzo skomplikowanym procesem. Dlatego zadbaliśmy o to, żeby strona stworzona przy pomocy Google Moja Firma od razu była responsywna. Tak, aby przedsiębiorcy mogli wejść w nową erę mobilności.

Zaprojektowana strona będzie poprawnie wyświetlać się na wszystkich urządzeniach, pozwalając wyróżnić się w internecie dzięki stworzonemu przez przedsiębiorcę opisowi, wybranym zdjęciom czy indywidualnemu adresowi WWW w domenie .business.site, który można dodatkowo umieścić na wizytówce czy pozostałych materiałach reklamowych. Klienci uzyskają przejrzyste wskazówki dojazdu, więc z łatwością dotrą na spotkanie lub odwiedzą sklep stacjonarny, a także będą mogli zadzwonić do firmy poprzez jedno dotknięcie, kiedy przeglądają stronę na swoim smartfonie. Samo zarządzanie stroną jest możliwe z każdego urządzenia i tym samym z każdego miejsca, a zmiana np. danych kontaktowych czy godzin otwarcia w usłudze Google Moja Firma spowoduje także automatyczną aktualizację tych informacji na stronie firmy.
 
Jak dalej prowadzić działalność w sieci?

Strona stworzona przy pomocy usługi Google Moja Firma jest od razu przygotowana do działań reklamowych w internecie - oznacza to, że po jej założeniu można również rozpocząć kampanię w AdWords Express, zautomatyzowanej i uproszczonej wersji AdWords, która doskonale sprawdzi się w przypadku małych przedsiębiorstw. Pojawienie się strony w wynikach wyszukiwania (lub dzięki reklamie bezpośrednio nad nimi) po wpisaniu przez użytkownika określonych słów kluczowych znacznie poprawi widoczność firmy w internecie i pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji.

- Tworzenie strony internetowej przez Google Moja Firma odbywa się za pomocą prostego kreatora, który automatycznie przygotowuje ją na podstawie danych dostępnych w wizytówce firmy, a następnie daje właścicielowi możliwość edycji jej poszczególnych części - wyboru jednego z układów graficznych, stworzenia opisu firmy i oferty, a także edycji zdjęć, czy danych kontaktowych. Umożliwia on więc łatwe zbudowanie strony internetowej nawet przez osoby nie posiadające zaawansowanej wiedzy informatycznej- mówi Długosz.

Warto zwrócić uwagę, że aż 56 proc. Polaków korzysta z wyszukiwarki w trakcie podejmowania decyzji o zakupie, a każdego miesiąca na całym świecie Google umożliwia wykonanie setek milionów telefonów do przedsiębiorstw oraz wizyt na ich stronach. Oznacza to, że tworząc darmową stronę internetową z Google małe firmy zyskają szansę na dotarcie do swoich potencjalnych klientów akurat w momencie, w którym Ci potrzebują ich produktu lub usługi.

Przedsiębiorcy mogą również stale dokształcać się w kwestii dalszego prowadzenia działań w sieci za pośrednictwem wspomnianej już platformy Internetowych Rewolucji. Materiały edukacyjne zawierają 23 tematy podzielone na 89 lekcji, dotyczących m.in. obecności i reklamowania się w wyszukiwarce, mierzenia ruchu na stronie czy sprzedaży usług i produktów online. Dzięki wsparciu Google, utworzeniu strony internetowej, kursom online i spotkaniu z doradcą, polski przedsiębiorca zyska możliwość pełniejszego wykorzystania potencjału, jaki daje mu internet.

Zamiast tarcz miliardy euro z Brukseli?

Wideo

Materiał oryginalny: Przedsiębiorcy muszą wejść w nową erę mobilności - Strefa Biznesu

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

h
http://netpoint.systems

To jest ciekawe zjawisko, pomimo tego że praktycznie wszyscy korzystamy już ze smartfonów nadal wiele firm w tym nawet dużych nie widzi potrzeby dostosowania strony do nowych warunków, czyli do tego aby ich strona firmowa była czytelna na urządzeniach mobilnych, niektórzy nadal uważają to za fanaberię ale fakty są takie że ruch mobilny w zasadzie tylko rośnie, nakłady na reklamę, ludzie bardzo dużo kupują przez internet a ze smartfonów korzystamy przez cały czas, to nie jest już nisza, to jest coś do czego trzeba się dostosować inaczej zostaniemy zepchnięci na margines bo udziały w handlu rynku mobilnego cały czas rosną, dotyczy to produktów ale takze usług, bo to jest ogromna wygoda.

h
http://netpoint.systems

To fakt, sam czesto szukam strony jakiejs lokalnej firmy na smartfonie a tam wyskakuja zumi, targeo i inne, jest to tak irytujace ze odechciewa sie korzystania z wyszukiwarki, tak niewielka jest swiadomosc szczegolnie tych malych firm uslugowych ktore dzialaja lokalnie. Strona internetowa to dzisiaj must have, wlasnie m.in po to aby ktos kto szuka takiego punktu uslugowego mogl sobie w google wpisac nazwe uslugi i zeby dostal liste firm ktore je swiadcza na danym terenie. Niestety swiadomosc koniecznosci wsrod wlascicieli takich malych punktow uslugowych czy nawet sklepikow jest nikła a ludzie z tego korzystaja na masowa skale. To ogromny nie wykorzystany potencjal.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3