Przedłużona gwarancja. Dowiedz się, czy warto

Katarzyna Chamier-Gliszczyńska; fot. sxc katarzyna.gliszczynska@pomorska.pl
Dodatkowa gwarancja może nie obejmować napraw wszystkich podzespołów, wtedy nie zostanie uznana
Dodatkowa gwarancja może nie obejmować napraw wszystkich podzespołów, wtedy nie zostanie uznana
Zamierzasz kupić pralkę lub telewizor? Nie zdziw się, że sprzedawca zaproponuje Ci przedłużenie gwarancji. Za Twoje pieniądze!

- Kilka dni temu chciałam kupić kuchenkę - mówi Marta Wojtczak. - Sprzedawca nachalnie namawiał nas na przedłużenie gwarancji na kolejne trzy lata. Kosztowałoby to ok. 20 procent wartości towaru. Czym jest ta gwarancja? - pyta pani Marta.

- To ubezpieczenie dobrowolne - wyjaśnia Krystyna Krawczyk, Dyrektor Biura Rzecznika Ubezpieczonych. - Zakres jego ochrony zależy od zakładów ubezpieczeń. To one ustalają warunki. Są warianty ochronne droższe i tańsze, różnią się zakresem i wysokością składki.

W okresie obowiązywania dodatkowej gwarancji koszty napraw pokryje ubezpieczyciel.

- Dodatkowa gwarancja może nie obejmować napraw wszystkich podzespołów, wtedy nie zostanie uznana - podaje pracownica jednego z przedsiębiorstw zajmujących się sprzedażą i serwisem. - Podobnie uszkodzenia mechaniczne - nie podlegają żadnej gwarancji.

Pamiętajmy. - Należy przeczytać bardzo uważnie umowę, zanim się ją podpisze - przypomina Krystyna Krawczyk.

Płacą im za umowę?

- Trzy lata temu kupowałem telewizor plazmowy z dodatkową gwarancją - mówi Adam Konop. - Opłacało się, warunki były dobre. Sprzedawca przyznał wtedy, że za namówienie klienta mają dodatek finansowy.

- Nie ma bezpośredniej premii za sprzedanie przedłużonej gwarancji - wyjaśnia Tomasz Siedlecki, dyrektor ds. marketingu RTV Euro AGD, sieci sklepów, w których także proponują zakup dodatkowej gwarancji.

Co się psuje?

Najczęstsze usterki, jakim ulegają na przykład telewizory kosztują od 50 do 120 procent wartości urządzenia - podaje MediaExpert. A z pozoru błaha usterka programatora może wynieść 30-60 procent wartości zmywarki lub pralki. Jak często korzystamy z usług serwisów? Wszystko zależy od regionu. Na przykład według portalu Serwisant, Ślązacy naprawiają za każdą cenę. Nie kupują nowego sprzętu.

 

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Magda
u nas byłolepiej bo Pani się wcale nie spytała czy chcemy tą przedłużoną gwarancje i czy chcemy ubezpieczenie kredytu i co suma sumarum mamy do spłacenia prawie 700 zł więcej, zrobiłam awanturę w sklepie to mi odpowiedziała że ona tego nie może już odkręcić, i musimy sami wystosować pismo o zwrot pieniędzy za tą przedłużoną gwarancje.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3