Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przeciętny klient? Zapomnij. Firmy szukają nisz.

Barbara Kociakowska [email protected] tel. 85 748 74 53
W Babskiej eLce instruktorami są wyłącznie kobiety. Bo kobieta z kobietą na pewno lepiej się dogada
W Babskiej eLce instruktorami są wyłącznie kobiety. Bo kobieta z kobietą na pewno lepiej się dogada
Coraz więcej przedsiębiorstw, również mających swoje siedziby w Białymstoku, kieruje produkty i usługi do określonych grup: kobiet, emerytów, studentów.

Jak dowodzą specjaliści od marketingu pojęcie przeciętnego klienta przestaje istnieć. Należy więc określić docelową grupę odbiorców. Szczególnie dotyczy to małych firm, które nie są w stanie pozyskać masowego odbiorcy. Dlatego powinny znaleźć niszę rynkową.

Takich fragmentów rynku zaczynają poszukiwać również podlascy przedsiębiorcy. Od ponad roku funkcjonuje w Białymstoku szkoła jazdy stworzona z myślą o kobietach – Babska eLka (choć panowie też mogą uczestniczyć w zajęciach).

Kobiety wciąż niedoceniane

– Kiedy otwierałam tę szkołę jazdy, byłam jeszcze studentką zarządzania i marketingu – mówiNatalia Kapała, właścicielka Babskiej eLki. – Chciałam trafić w niszę rynkową.

Uważa, że kobiety są w Białymstoku niszą – zupełnie niedocenianą.

Natalia Kapała znała potrzeby i sugestie kobiet dotyczące nauki jazdy. Postanowiła więc otworzyć szkołę przyjazną kobietom. Bo, jak mówi, paniom rozpoczynającym kurs zależy na solidnym przygotowaniu. Ale chciałyby też uczyć się w miłej atmosferze, uniknąć nerwów.

– Bo dodatkowy stres, stwarzany przez instruktora, paraliżuje, demotywuje – tłumaczy założycielka Babskiej eLki. – U nas instruktorami są wyłącznie kobiety. Bo kobieta z kobietą na pewno lepiej się dogada.

Kursantki mogą też liczyć na kawę, ciasteczka, bezpłatne masaże, manicure.

Nie oferujemy niskich cen, ale luksusową usługę – podkreśla Natalia Kapała. – I dziś mogę już śmiało powiedzieć, że pomysł się sprawdził.

Z myślą o kobietach powstała też w Białymstoku restauracja Lejdis. Miało być to miejsce, w którym prym wiodą kobiety, gdzie mogą się one spotkać i miło spędzić czas. Dla pań przewidziano m.in. specjalne zniżki.

– Rzeczywiście duży procent naszej klienteli stanowią kobiety – mówi Wojciech Piotrowski, kierownik. – Staramy się dotrzeć do nich.

Jednak jak dodaje, mężczyźni wcale nie są tu dyskryminowani. Też mogą otrzymać kartę stałego klienta uprawniającą do zniżek.

Czas seniorów

Ale nie tylko kobiety są grupą, która została teraz odkryta. Wiele firm przekonało się, że duży potencjał tkwi również w emerytach.

– Na zachodzie Europy jest to bardzo ważna grupa, konsumentów – zauważa Andrzej Kondej, właściciel firmy SBK Marketing.

Powstają więc specjalne konta bankowe dla emerytów, modele telefonów komórkowych dla osób starszych. Zniżki dla nich oferują także coraz częściej gabinety kosmetyczne i sklepy spożywcze.

Na pięcioprocentowy rabat seniorzy (przy zakupach na kwotę 10 zł) mogą liczyć m.in. w sklepach PHU Market:ABC Market i MAG.

– Emeryci to grupa naszych stałych klientów, którzy robią często u nas zakupy, ale na mniejsze kwoty – mówi Mariola Tarasiewicz z działu marketingu PHU Market. – Trudno jest im skorzystać z karty stałego klienta, która obowiązuje od kwoty 20 zł.

Jak tłumaczy, emeryci są ważnymi klientami, dlatego firma dba o nich, szanuje ich i chce, by przy niej pozostali.

Specjalne zniżki dla osób starszych wprowadziła również sieć hipermarketów Carrefour. W każdy wtorek osoby, które ukończyły 60 lat i zrobią zakupy przynajmniej na 50 zł otrzymają 10 proc. rabatu.

Andrzej Kondej,
SBK Marketing
Zazwyczaj wszelkie produkty i usługi były adresowane do osób w wieku 25-40 lat. Teraz pojawia się tendencja, by docierać do grup, które wcześniej nie były zauważane. A osoby starsze będą stanowiły coraz bardziej atrakcyjną grupę.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny