Spis treści
Bardzo nas zaskoczyło jak ma wyglądać nasza ulica po przebudowie - piszą w piśmie (wspartym 60 podpisami) do urzędu miejskiego mieszkańcy ulicy Lawendowej. Nie zgadzają się z przyjętymi rozwiązaniami projektowymi.
Przebudowa ulicy Lawendowej w Białymstoku
Okazało się, że ul. Lawendowa na znacznej długości ma być pozbawiona chodników. Nie zgadzamy się na to - podkreślają w piśmie.
Dodają, że w ostatnich latach znacznie wzrósł ruch na ich ulicy. Nie mają wątpliwości, że to skutek budowy tunelu pod torami w kierunku Klepacz oraz Trasy Niepodległości, a także bezpośredniego dojazdu do bloków przy ul. Lawendowej i Niepodległości.
- Przemieszczanie pieszych przy braku chodników stało się bardzo niebezpieczne - podkreślają.
Mieszkańcy chcą zmian w przebudowie ul. Lawendowej
Liczyli, że to się zmieni po długo wyczekiwanej przebudowie ul. Lawendowej. Tym bardziej się zdziwili na rozwiązania zaproponowane przez miejskich urzędników. Postulują zmianę pierwotnych zamierzeń. Proponują by:
- od ul. Wrocławskiej do ul. Okrzei był ruch dwukierunkowy
- od ul. Okrzei do Wiedeńskiej - ruch jednokierunkowy.
- wprowadzania zakazu wyprzedzania na całej długości ul. Lawendowej
- wprowadzenia ograniczenia prędkości do 20 km/h
- wybudowanie na całej długości ul. Lawendowej wyniesionych chodników po obu stronach jezdni
- montaż progów zwalniających w trzech miejscach
Co na propozycje mieszkańców urzędnicy?
Jak wyjaśnia Marta Matejczuk, z departamentu komunikacji społecznej Urzędu Miejskiego w Białymstoku, na całej długości przebudowywanej ulicy została przewidziana strefa zamieszkania.
Oznacza to, że zgodnie z obowiązującymi przepisami pieszy zyskuje szczególne prawa do swobodnego poruszania się w przestrzeni pasa drogowego - podkreśla Marta Matejczuk.
To oznacza, że może korzystać także z nawierzchni przeznaczonej do ruchu pojazdów.
- Takie rozwiązanie wynika z geometrii istniejącej ulicy, jej uzbrojenia oraz szerokości pasa drogowego - wyjaśnia./cyt]
Zaznacza, że w przypadku budowy wyniesionych chodników, należy je wykonać na całej długości przebudowywanej ulicy, a do ich realizacji wymagane jest pozyskanie terenu położonego wzdłuż ulicy, który obecnie stanowi własność prywatną.
[cyt]- Jeśli zaś chodzi o organizację ruchu - wprowadzenie oznakowania związanego z ruchem jednokierunkowym jest możliwe - dodaje Marta Matejczuk.
#pomagaMY czyli Polska Press dla powodzian
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?