MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa ul. Lawendowej w Białymstoku. Mieszkańcy protestują. Zebrali ponad 60 podpisów. Chcą zmian w projekcie inwestycji

wal
Opracowanie:
Wojciech Wojtkielewicz
Od kilku tygodni trwa przebudowa ulicy Lawendowej w Białymstoku. Mieszkańcy znajdujących się przy niej bloków nie zgadzają się na niektóre rozwiązania w realizowanej inwestycji. Pod petycją do Zarządu Dróg Miejskich podpisało się kilkadziesiąt osób. Domagają się zmian w proponowanej organizacji ruchu, a przede wszystkim chcą więcej chodników.

Spis treści

Bardzo nas zaskoczyło jak ma wyglądać nasza ulica po przebudowie - piszą w piśmie (wspartym 60 podpisami) do urzędu miejskiego mieszkańcy ulicy Lawendowej. Nie zgadzają się z przyjętymi rozwiązaniami projektowymi.

Przebudowa ulicy Lawendowej w Białymstoku

Okazało się, że ul. Lawendowa na znacznej długości ma być pozbawiona chodników. Nie zgadzamy się na to - podkreślają w piśmie.

Dodają, że w ostatnich latach znacznie wzrósł ruch na ich ulicy. Nie mają wątpliwości, że to skutek budowy tunelu pod torami w kierunku Klepacz oraz Trasy Niepodległości, a także bezpośredniego dojazdu do bloków przy ul. Lawendowej i Niepodległości.

- Przemieszczanie pieszych przy braku chodników stało się bardzo niebezpieczne - podkreślają.

Mieszkańcy chcą zmian w przebudowie ul. Lawendowej

Liczyli, że to się zmieni po długo wyczekiwanej przebudowie ul. Lawendowej. Tym bardziej się zdziwili na rozwiązania zaproponowane przez miejskich urzędników. Postulują zmianę pierwotnych zamierzeń. Proponują by:

  • od ul. Wrocławskiej do ul. Okrzei był ruch dwukierunkowy
  • od ul. Okrzei do Wiedeńskiej - ruch jednokierunkowy.
  • wprowadzania zakazu wyprzedzania na całej długości ul. Lawendowej
  • wprowadzenia ograniczenia prędkości do 20 km/h
  • wybudowanie na całej długości ul. Lawendowej wyniesionych chodników po obu stronach jezdni
  • montaż progów zwalniających w trzech miejscach

Co na propozycje mieszkańców urzędnicy?

Jak wyjaśnia Marta Matejczuk, z departamentu komunikacji społecznej Urzędu Miejskiego w Białymstoku, na całej długości przebudowywanej ulicy została przewidziana strefa zamieszkania.

Oznacza to, że zgodnie z obowiązującymi przepisami pieszy zyskuje szczególne prawa do swobodnego poruszania się w przestrzeni pasa drogowego - podkreśla Marta Matejczuk.

To oznacza, że może korzystać także z nawierzchni przeznaczonej do ruchu pojazdów.

- Takie rozwiązanie wynika z geometrii istniejącej ulicy, jej uzbrojenia oraz szerokości pasa drogowego - wyjaśnia./cyt]

Zaznacza, że w przypadku budowy wyniesionych chodników, należy je wykonać na całej długości przebudowywanej ulicy, a do ich realizacji wymagane jest pozyskanie terenu położonego wzdłuż ulicy, który obecnie stanowi własność prywatną.

[cyt]- Jeśli zaś chodzi o organizację ruchu - wprowadzenie oznakowania związanego z ruchem jednokierunkowym jest możliwe - dodaje Marta Matejczuk.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

#pomagaMY czyli Polska Press dla powodzian

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny