Nasza Loteria

Przebudowa skrzyżowania al. Jana Pawła II z ul. NSZ. To już pewne. Będą opóźnienia. Co z wjazdem na trasę niepodległości?

(mg)
Przebudowywane skrzyżowanie al. JPII z ul. NSZ to początek trasy niepodległości.
Przebudowywane skrzyżowanie al. JPII z ul. NSZ to początek trasy niepodległości. Anatol Chomicz
To już pewne. Przebudowa skrzyżowania al. Jana Pawła II z ul. Narodowych Sił Zbrojnych nie zakończy się w terminie. Będą opóźnienia. Wykonawca musi jednak zapewnić wjazd na rozpoczynającą się tu trasę niepodległości. Ta jest już prawie gotowa.

Skrzyżowanie al. JP II z ul. NSZ to drogowe połączenie trasy generalskiej z trasą niepodległości. Znajduje się na wylocie do Warszawy. Jego przebudowa rozpoczęła się w ubiegłym roku i miała zakończyć 31 lipca. Ten termin jest już nieaktualny.

- Będą opóźnienia. Konieczna jest bowiem zmiana w pozwoleniu na realizację inwestycji. To zostało wydane na skrzyżowanie z tunelem, który ostatecznie został zastąpiony wyspą centralną - przypomina Anna Kowalska z białostockiego magistratu.

Dodaje, że 70 proc. zaplanowanych robót zostało już wykonanych. Widać już nowe jezdnie na al. JPII i ul. NSZ. W tej chwili trwają prace bitumiczne na wlotach do skrzyżowania. Na początku lipca planowane jest wykonanie podbudowy oraz warstwy wiążącej na fragmencie al. Jana Pawła II: od początku przebudowywanej trasy do skrzyżowania wraz z wjazdami do ul. Bacieczki. Prowadzone są również prace brukarskie w obrębie chodników i ścieżek rowerowych przy łącznicach i drogach dojazdowych.

Co ważne nie ma już zakazu wjazdu w ul. Bacieczki, choć trzeba spodziewać się utrudnień, gdy rozpoczną się prace przy wjazdach.

Kiedy ostatecznie zakończy się przebudowa? Urzędnicy konkretnej daty nie podają. Zapewniają jedynie, że inwestycja będzie gotowa w tym roku.

Skrzyżowanie nie będzie bezkolizyjne. Ze względu na koszty powstaje jednopoziomowe z wyspą centralną i bez tunelu. Przewidziane są trzy, cztery pasy ruchu.

Skrzyżowanie al. JPII to NSZ także wjazd na trasę niepodległości o strony Warszawy. Jej budowa dobiega końca, a ostateczny termin zakończenia prac został wyznaczony również na 31 lipca. Jak zapewniają urzędnicy ta data zostanie dotrzymana.

Czy jednak poślizg na skrzyżowaniu nie zablokuje trasy niepodległości?

- Zgodnie z zawartym porozumieniem, wykonawca ma obowiązek zapewnić wjazd na trasę niepodległości - zapewnia Anna Kowalska.

Kilkaset metrów dalej trwa budowa węzła Porosły, który połączy trasę generalską z ekspresową ósemką. Tutaj roboty zakończą się dopiero w przyszłym roku. Nadal nie wiadomo, czy pojawi się dodatkowy zjazd na rondzie w Porosłach, o który walczą okoliczni przedsiębiorcy. Sprawa utknęła w ministerstwie inwestycji i rozwoju, które rozpatruje odwołanie od pozwolenia na budowę.Decyzja jeszcze nie została podjęta.

- Kiedy będzie - nie wiemy, o tym decyduje ministerstwo. Budowa trwa, bo obowiązuje nas rygor natychmiastowej wykonalności - przypomina Anna Kowalska z białostockiego magistratu.

Białystok: Trasa niepodległości. Fragmenty obwodnicy już prawie gotowe. Zobacz postępy prac [ZDJĘCIA]

Zobacz także:
Trasa Niepodległości Białystok z lotu ptaka - 23.06.2019 (źródło: NB Sutuła)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze 27

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
To skrzyżowanie nawet nie zaczęte. Co tu pisać o końcu budowy.
G
Gość
Trzeba zgłosić smaowolkę budowlaną. A nie jak urząd miasta łamie prawo (co chwilę truskolasku) to jest ok. Widać olbrzymie doświadczenie prezydenta w tym temacie.
G
Gość
"... Będą opóźnienia. Konieczna jest bowiem zmiana w pozwoleniu na realizację inwestycji. To zostało wydane na skrzyżowanie z tunelem, który ostatecznie został zastąpiony wyspą centralną ..."

Inwestycja rozpoczęta bez pozwolenia ??? To zwykła samowola budowlana. A opóźnienia są pewno jak zwykle z powodu braku pracowników, ci ze wschodu zwiali na zachód i bryndza. Na budowie nawet zarysu tego skrzyżowania nie widać. Jak skończą za rok będzie dobrze.
G
Gość
Zrobili dojazd do lasu w Bacieczkach za kilkaset milionów.
H
Hmm
Obecnie gdzie zrywanie są kontrakty z firmami, a drogi pozostają bez wykonawców,, należy się cieszyć że te drogi są budowane, co z tego że z opóźnieniem, najważniejsze że powstaną, przykład budowy s61, Suwałki budzisko, kontrak podpisany w 2017, oddana miała być w 2020, teraz po zerwaniu kontraktu nie wiadomo czy ta droga powstanie, nawet przy najlepszym scenariuszu do dopiero w 2024 a więc opóźnienie 4 lata,
G
Gość
2019-06-26T13:21:11 02:00, Gość:

To skandal,że najbardziej newralgiczne skrzyżowanie w Białymstoku z wylotem z centrum na Warszawę będzie zwykłym rondem !!

2019-06-26T13:26:49 02:00, Gienek:

Teraz skończą....by za moment rozwalić Rondo i zbudować jak należy...Wykonawcy zarobią a My zapłacimy

2019-06-26T14:24:40 02:00, Gość:

Płaci Unia

trasa niepodległości - winno być Trasa Niepodległości.

O literówkach nie wspomnę.

D
Dziku
Trochę bez sensu, na pewno są miejsca w Białymstoku o mniejszym ruchu a posiadające wielopoziomowe skrzyżowania.

To już ciężko było wziąć większy kredyt na tak ważne skrzyżowanie? bo podobno pieniędzy zabrakło?
G
Gość
Czy ta firma jest w stanie wybudować cokolwiek w terminie????
G
Gość
2019-06-26T14:16:54 02:00, Gość:

Kary umowne, a nie aneksowanie. Jakby wykonawcy zszedł z budowy to ogłosić nowy przetarg, a różnicę w cenie płaci schodzący z budowy wykonawca. Proste i miasto oszczędza.

Art jest dziwny. Nie ma pozwolenia na budowe a budują? Jest opóźnienie bo? Prawdopodobnie jak zbudują to nadzór nie dopuści do ruchu JPII/ NSZ.

R
Rolnik z Michałowa.
Nie prościej zaorać, raz na tydzień zabronować. Tanio, ekologicznie i bezpiecznie. Kto po oranym przekroczy prędkość?
G
Gość
na nowej niepodległości na nowym mieście żeby wyjechać na łapy to trzeba napierd.... 2 kilometry na nawrotkę, a ciołkowskiego? czemu na światłach na niedźwiedziej nie ma połączenia osiedla, dziecko do szkoły wiozę ciołkowskiego do mickiewicza i skręcam pod krzywą, znowu obsuwa 4 sygnalizacje muszę minąc, działkowcy odcięci od świata - dla kogo te ulice? dla Tirów czy dla mieszkańców? A pomysłowy Janusz powymyślał i zniknął z urzędu? jak tak można żyć i chwalic sie ulicami utrudniającymi życie
G
Gość
dyrektorki zdm wiecznie nie ma w pracy to i nie dopilnowała, po co trzymać takich dyrektorów z układów sld, czy tak ma wyglądac praca urzędnika? tydzien pracy 3 tygodnie zwolnienia? wiec nic dziwnego że takie obsuwy na inwestycjach
G
Gość
To prawda, same ronda i światła na obwodnicach wewnętrznych miasta. I to ma być ułatwienie, płynność ruchu? Kiedyś stałeś na światłach teraz stoisz przed rondem. Będą przerabiać jak nic.
G
Gość
czy ktos jest zaskoczony?
G
Gość
2019-06-26T13:21:11 02:00, Gość:

To skandal,że najbardziej newralgiczne skrzyżowanie w Białymstoku z wylotem z centrum na Warszawę będzie zwykłym rondem !!

2019-06-26T13:26:49 02:00, Gienek:

Teraz skończą....by za moment rozwalić Rondo i zbudować jak należy...Wykonawcy zarobią a My zapłacimy

2019-06-26T14:24:40 02:00, Gość:

Płaci Unia

Podobnie jak rondo Nowowarszawska/Ciołkowskiego na wylocie w kierunku Bielska Podlaskiego. Zrobiono gorzej jak było i do tego z opóźnieniem...

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny