Promocyjna burza mózgów w białostockim magistracie. Dziewięć milionów do wydania.

Aneta Boruch
Magistrat już zarezerwował miejsca na reklamy w mediach, na billboardach i tablicach reklamowych, tzw. citylightach. Ale trzeba wymyślić to, co się na nich znajdzie.
Magistrat już zarezerwował miejsca na reklamy w mediach, na billboardach i tablicach reklamowych, tzw. citylightach. Ale trzeba wymyślić to, co się na nich znajdzie. Fot. Archiwum
Warto odciągnąć od bieżącej pracy kilka osób, posadzić w jednym miejscu i przeprowadzić burzę mózgów, która doprowadzi nas do jakiegoś efektu - mówi Krzysztof Karpieszuk, sekretarz miasta Białegostoku.

Obserwator: Prawdziwy już z Pana pierwszy sekretarz.

Krzysztof Karpieszuk: Jestem bardzo uczulony na punkcie pierwszego sekretarza. Niektórzy wiedząc o tym, specjalnie się nabijają i próbują mnie zdenerwować.

Nie nabijam się, ale po prostu po raz pierwszy ma Pan w ręku nie tylko dużą władzę, ale i dużą kasę. Czyli dziewięć milionów złotych na promocję miasta do rozdysponowania.

- Do rozdysponowania to, moim zdaniem, brzmi trochę pejoratywnie. Bo to wygląda tak: masz tu dziewięć milionów i je wydaj. A to zostało zaplanowane w budżecie w ubiegłym roku. Gdy był konstruowany i uchwalany, promocja nie była w mojej gestii. Oczywiście konsultowaliśmy się, bo pan prezydent już wcześniej zlecał mi zajmowanie się różnymi rzeczami związanymi z promocją.

Aspiracje dotyczące planów promocji zresztą były zdecydowanie większe. Ale wiemy, że trzeba je urealniać i z poziomu 11 milionów zostało to przykrojone.
Trzeba też pamiętać o tym, że część tych pieniędzy pójdzie na organizację świąt państwowych i innych imprez. Tak naprawdę tym budżetem my się dzielimy. To bardzo ważne, bo suma bardzo ładnie brzmi, a w ostateczności wygląda to trochę inaczej.

A jakie ma Pan pomysły na wypromowanie miasta? O suwalskim, czyli białym misiu, który stanie się ich maskotką, rozpisywały się już nawet media centralne.

- Biały miś w Suwałkach może i jest zasadny. Chociaż kiedy pracowałem w Czarnej Białostockiej, to na różnego rodzaju spotkaniach z pracownikami promocji miasta też spotykałem się z tezą, że po Białymstoku chodzą białe niedźwiedzie. Tak więc biały niedźwiedź generalnie do naszego regionu pasuje.
Ale my w swojej strategii marketingowej mamy trochę inne kierunki. We Wschodzącym Białymstoku mówi się m.in. o promocji poprzez kulturę, sport, poprzez działania, które w pozytywny, a nie pejoratywny sposób będą kojarzone z miastem.

W tym roku mamy do zrealizowania promocję poprzez zaistnienie w dziesięciu największych miastach Polski. Jak wiadomo, przetarg na linię kreacyjną (przekaz reklamowy - przyp. red.) został unieważniony. To clou, na którym ma się opierać nasza promocja w tym roku i latach następnych, zostanie wypracowane w najbliższym czasie przez biuro promocji.

Mamy nośniki, musimy opracować przekaz. I zrobią to pracownicy urzędu miejskiego. Pod względem logistycznym, artystycznym i graficznym.

Na samą linię kreacyjną mieliśmy przeznaczone pół miliona złotych. Te pieniądze zostaną zaoszczędzone. Gdy ta linia kreacyjna powstanie, zapytamy fachowców, czy nasz pomysł jest sensowny. Bo urzędnicy nie mają monopolu na rację.

Takie rozwiązanie akurat pojawiło się niechcący, bo naszą intencją było dostać gotowy produkt drogą przetargu. Ale jak wiadomo, firmy, czy to ze względów merytorycznych, czy formalnych, nie podołały temu zadaniu. Ogłaszając kolejny przetarg, ryzykowalibyśmy, że kampania nie zostanie zrealizowana w terminie.

Dlatego chyba warto odciągnąć od bieżącej pracy kilka osób, posadzić w jednym miejscu i przeprowadzić burzę mózgów, która doprowadzi nas do jakiegoś efektu.
Myślę, że to wychodzi naprzeciw oczekiwaniom radnych, podających przykład Olsztyna, który wypracował hasło promujące Warmię i Mazury.

Uchyli Pan rąbka tajemnicy, co zaproponujecie na tych billboardach?

- Teraz nie możemy. Bo jeżeli powiemy, w jaki sposób chcemy promować Białystok, to spalimy ten projekt. Bo w innych miastach będą wiedzieli, co chcemy zrobić. Chcemy osnuć to lekkim nimbem tajemniczości. Kampania ma ruszyć w maju, więc wszystko powinno być gotowe pod koniec kwietnia.

A jaki będzie efekt promocyjnych działań w samym mieście?

- Mamy już przygotowaną specyfikację na przetarg, w wyniku którego powstaną dwa kolejne produkty turystyczne, czyli Białystok Wielokulturowy i Białystok Kulinarny. Myślę, że ogłosimy go jeszcze w tym tygodniu.

Lada moment pojawi się też nasz nowy portal miejski. Bo w tej chwili jest karmiony treścią przez taką zorganizowaną naprędce redakcję, która, mam nadzieję, sformalizuje się pod koniec stycznia i będzie regularnie uaktualniała informacje. Spośród pracowników magistratu powołana zostanie stała redakcja, która głową będzie odpowiadała za treści na portalu.

Na przełomie lipca i sierpnia czekają nas Pozytywne Wibracje, a przy tej okazji kolejna duża kampania promocyjna miasta. To festiwal, który powstanie na bazie składanki muzycznej, ukazującej się od 12 lat na polskim rynku. I właśnie w tym roku w Białymstoku przy okazji wydania 10., jubileuszowej płyty, po raz pierwszy ma odbyć się impreza, która będzie nie tylko festiwalem pozytywnych wibracji muzycznych, ale także ekologicznych. Organizatorzy wspólnie z nami mają zamiar połączyć pozytywne wibracje między ludźmi i środowiskiem. Tak więc czekają nas naprawdę dwa ciekawe dni, jeśli chodzi o sferę artystyczną.

W tej chwili negocjujemy warunki z agencją, która będzie wykonawcą tego festiwalu. Trwają pierwsze rozmowy z artystami. Lada chwila będziemy mogli zdradzić pierwsze szczegóły dotyczące samego wydarzenia. Mamy nadzieję, że dzięki temu Białystok zaistnieje na mapie największych festiwali muzycznych w Polsce i że ściągniemy do naszego miasta dużo osób z zewnątrz, które za rok zechcą przyjechać ponownie.

A dlaczego promocja została odebrana dyrektorowi Buczkowi, który zajmował się nią dotychczas? Czyżby poległ na tym polu?

- To nie chodzi o dyrektora Buczka. Po prostu prezydent poprosił mnie, żebym zaczął to bezpośrednio nadzorować. Pan Buczek jest w tej chwili pochłonięty strategią rozwoju miasta 2011-2020 plus.

A może za dużo było urzędniczego podejścia do promocji, za mało młodych, otwartych głów?

- Promocja jest jednym z najmłodszych biur w urzędzie, średnia wieku to około 25 lat. Liczymy, że ci młodzi ludzie przekażą pozytywne wibracje tym wszystkim koncepcjom.

Najnowsze informacje o epidemii koronawirusa

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
Stefan z Bojar ;)
CYTAT(kazik @ 17.01.2010, 20:10:41)
Zgadzam sie z Tobą to zenujace wstyd mi za moje miasto i tych cwaniaków. Jak mozna im powierzyc 9 milonów. przecież ci ludzie niesą w stanie wypromować malej kwiaciarni .....

NO WŁAŚNIE ....CWANIACTWO , KTÓRE OWIJA SIĘ W PŁASZCZ PROFESJONALIZMU.mOŻE POPROSIĆ AGENCJE STARTUJĄCE W PRZETARGU BY UJAWNIŁY ZŁOŻONE PROJEKTY BY MÓC PORÓWNAĆ KTO KOGO RŻNIE...????
g
gość
CYTAT(del @ 17.01.2010, 18:40:49)
Czy warto ryzykować Panie Prezydencie? A wiadomo, czy oni w takich burzach wprawieni? W trakcie burz często dochodzi do wyładowań o wysokim napięciu, może dojść do zwarcia i będzie tragedię. A po co to komu?

Jasne że warto. 9 milionów podzielić wśród swoich pracowników to coś! potem dać im jeszcze nagrody za pracę.
G
Gość

żeby zrobić burzę mózgów - idiotyczne określenie:), to potrzebna podstawa czyli mózg...zastanawia mnie to zdanie "Promocja jest jednym z najmłodszych biur w urzędzie, średnia wieku to około 25 lat."Gratuluję postawienia na młodzież, ale co z doświadczeniem?Jak przyjmowano do tej pracy bez doświadczenia i kwalifikacji?średnia wieku 25 lat...a średnia wykształcenia? też średnie?czy niektórzy "dorabiają " studia?Nepotyzm i tyle.Jakie są kwalifikacje tych ludzi, kariera zawodowa , doświadczenie???

k
kazik
CYTAT(Agencja z Warszawy @ 17.01.2010, 19:48:46)
"Burza Mózgów"????Ha HA HA!...17 ofert z przetargu unieważniono,przejęto pomysły i kreację Agencji Reklamowych i PR które podały "gotowca" na talerzu.Jakie tam mózgi w tym magistracie????Jakieś dyplomy PR i Reklamy ktoś tam posiada???A może ktoś kilka lat przepracował w profesjonalnej firmie zajmującej się PR i reklamą????


Zgadzam sie z Tobą to zenujace wstyd mi za moje miasto i tych cwaniaków. Jak mozna im powierzyc 9 milonów. przecież ci ludzie niesą w stanie wypromować malej kwiaciarni .....
A
Agencja z Warszawy

"Burza Mózgów"????Ha HA HA!...17 ofert z przetargu unieważniono,przejęto pomysły i kreację Agencji Reklamowych i PR które podały "gotowca" na talerzu.Jakie tam mózgi w tym magistracie????Jakieś dyplomy PR i Reklamy ktoś tam posiada???A może ktoś kilka lat przepracował w profesjonalnej firmie zajmującej się PR i reklamą????

p
poiuytrewq

"dziewięć milionów złotych na promocję miasta do rozdysponowania"

9 milionów - szkoda tylko, że na papierze...

d
del

Czy warto ryzykować Panie Prezydencie? A wiadomo, czy oni w takich burzach wprawieni? W trakcie burz często dochodzi do wyładowań o wysokim napięciu, może dojść do zwarcia i będzie tragedię. A po co to komu?

d
del
CYTAT(1167A7 @ 17.01.2010, 14:32:56)
Promować, to oznacza mieć jakiś towar którego ludzie będą potrzebowali. Jestem ciekaw co może mieć miasto na zbyciu i to w nadmiarze . Może uzbrojone działki pod budownictwo indywidualne, może wysypisko zdolne przyjmować i segregować śmieci nawet z okolic . a może Park Wodny z hotelami wokół potrzebuje turystów, może władzę nie trwoniącą pieniędzy która utrwardziła setki osiedlowych uliczek a teraz wzorowo odśnieźa miasto, może ..............a, dopiszcie sami

Pełne poparcie. Tzw. kampania promocyjna przekształci się niebawem w kampanię wyborczą. Dojdą jeszcze tzw. konsultacje społeczne. Prezydent, jak Gierek ruszy w teren by poznać zmartwienia prostego ludu. Jednego pogłaszcze, drugiego przytuli wszystkich dobrym słowem wspomoże. Tu obieca nowy trotuar a tam plac zabaw, wspomni o "misiu na miarę naszych możliwości" i za pomni tylko dodać, że to my za niego zapłacimy. Łubu, dubu.. łubu, dubu .... zaśpiewa tłum klakierów zapędzonych na spotkania jak pionierzy na pochód pierwszomajowy. Huuuura...... Huuuura....... huuuura.......
m
malkontent

Warto odciągnąć od bieżącej pracy kilka osób, posadzić w jednym miejscu i przeprowadzić burzę mózgów? No,no zwłaszcza stawiam na mózgów.

p
popo

1167A7 dobrze piszesz - niestety dla naszych władz oderwanych o rzeczywistosci licza się tylko spektakularne imprezy na których mogą sie pokazać i wypromować (czytaj: zdobyc wyborców) i niestety ciemny lud musi finansowac te ich fanaberie, pomyście tylko ile można pożytecznego zrobić za 9 mln.

p
popek

"dziewięć milionów złotych na promocję miasta do rozdysponowania"
Radnym którzy uchwalają corocznie taką wielką kasę na promocję, przy tak wielkich potrzebach zadłużonego miasta podziękujemy przy najbliższych wyborach. ( dłużnicy winni promować się w rejestrze dłużników i to bezpłatnie )

G
Gość

Oby , drogi panie , i ta sprawa pana nie przerosła, jak wiele innych . Niestety, wiem , co mówię!

1167A7

Promować, to oznacza mieć jakiś towar którego ludzie będą potrzebowali. Jestem ciekaw co może mieć miasto na zbyciu i to w nadmiarze . Może uzbrojone działki pod budownictwo indywidualne, może wysypisko zdolne przyjmować i segregować śmieci nawet z okolic . a może Park Wodny z hotelami wokół potrzebuje turystów, może władzę nie trwoniącą pieniędzy która utrwardziła setki osiedlowych uliczek a teraz wzorowo odśnieźa miasto, może ..............a, dopiszcie sami

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3