Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Promocja województwa. Podlaskie chce zdobyć Śląsk

Marta Gawina
Logo Podlaskiego ma się pojawiać na wielu gadżetach
Logo Podlaskiego ma się pojawiać na wielu gadżetach Archiwum
Podlaskie produkty z logo województwa, nowy spot reklamowy, impreza promocyjna na Śląsku. Taka ma być przyszłoroczna promocja zewnętrzna naszego województwa. Na ten cel przeznaczono 1,2 miliona złotych. To o blisko milion złotych mniej niż w tym roku.

Szczegółowe plany promocji będą ustalane w styczniu. Wtedy też okaże się, na co na pewno wystarczy przyszłoroczna dotacja z budżetu województwa. Jest ona o kilkaset tysięcy złotych mniejsza niż wnioskował departament współpracy z zagranicą i promocji w urzędzie marszałkowskim.

- Dostaniemy mniej pieniędzy niż w tym roku, nie będzie unijnych dotacji. Dlatego musimy dokładnie wszystko ustalić, przeliczyć. Na pewno zorganizujemy na nowych zasadach Podlaską Markę Roku, która będzie promować nasz region w całym kraju - mówi Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, dyrektorka promocji w urzędzie marszałkowskim.

Na najlepszych podlaskich produktach ma pojawić się nowe logo województwa, czyli kolorowy żubr z kwadratów. Uroczysta gala Podlaskiej Marki Roku zostanie zorganizowana w kwietniu.

Także wiosną nastąpi premiera nowego spotu reklamującego województwo podlaskie. Jednak ze względu na mniejszy budżet promocyjny ma być dostępny głównie w internecie i na portalach społecznościowych.

Wykorzystana zostanie też wystawa fotograficzna przygotowana przez Tomasza Tomaszewskiego z National Geographic. To zdjęciowy reportaż o mieszkańcach Podlasia, który do końca stycznia 2012 roku można oglądać w białostockim Ratuszu.

- W przyszłym roku chcemy jeździć z tą wystawą po kraju i za granicę. W planach mamy przede wszystkim Mińsk i Brukselę - podkreśla Michał Podbielski, zastępca dyrektora w departamencie promocji.

Jednak najbardziej mamy być widoczni na Śląsku.

- Po Warszawie to dla nas najważniejszy region w Polsce pod względem turystycznym. Dlatego warto się tam promować. Znów chcemy wykorzystać podlaskich artystów. To nasza najlepsza reklama - dodaje Magdalena Łyżnicka-Sanczenko.

Możliwa jest impreza podobna do tegorocznej w Warszawie w Centrum Artystycznym Fabryka Trzciny, gdzie zaprezentowaliśmy pokaz mody, spektakle, występy taneczne.

Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny