Promocja regionu. Przez żołądek najlepiej trafić do kieszeni turystów

Marta Gawina mgawina@poranny.pl tel. 85 748 9513
Promocja regionu. Przez żołądek najlepiej trafić do kieszeni turystówSery korycińskie to jeden z najbardziej znanych produktów z województwa podlaskiego. W tej chwili można je kupić w całej Polsce. A w niedzielę prosto od producentów. W ramach Dni Korycina odbędzie się  X Święta Sera. Niedzielny festyn rozpocznie się o godz. 13. nad zalewem.
Promocja regionu. Przez żołądek najlepiej trafić do kieszeni turystówSery korycińskie to jeden z najbardziej znanych produktów z województwa podlaskiego. W tej chwili można je kupić w całej Polsce. A w niedzielę prosto od producentów. W ramach Dni Korycina odbędzie się X Święta Sera. Niedzielny festyn rozpocznie się o godz. 13. nad zalewem. Archiwum
O tym, że w lokalnych smakołykach drzemie wielka siła doskonale wiedzą w Korycinie. I dlatego warto wybrać się tam w niedzielę na doroczne święto sera. Bo za tym regionalnym smakołykiem przepadają mieszkańcy nie tylko Podlasia. Nie wykluczone, że podobnie będzie z truskawką. Ten późnowiosenny rarytas gmina chce wpisać na listę produktów tradycyjnych. Ich znaczenie dla promocji regionu coraz częściej dostrzegają też władze województwa.

Potrawy regionalne, tradycyjne, ekologiczne, producenci, baza agroturystyczna, szlaki kulinarne. Takie informacje znajdziemy na portalu internetowym, który przygotowuje Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. Ma być gotowy jeszcze w tym roku.
– Ma promować nasz region, przyciągać do niego turystów i ułatwiać sprzedaż podlaskich produktów – wymienia Ewa Kulikowska, dyrektor departamentu rolnictwa w urzędzie marszałkowskim.

Listę produktów tradycyjnych, związanych z danym regionem Polski, można znaleźć na stronie internetowej ministerstwa rolnictwa. Niestety, nasze województwo w porównaniu z innymi wygląda mizernie. Podlaskie ma 46 takich produktów, gdy podkarpackie chwali się 141 potrawami, a lubelskie – 111.
– My idziemy w jakość, nie w ilość  – zapewniają przedstawiciele urzędu marszałkowskiego.

Wśród zarejestrowanych w Warszawie podlaskich produktów znajdziemy sery: od twarogu hajnowskiego po koryciński, przez wybory cukiernicze np. mrowisko, sękacze sejneńskie,  do dań gotowych m.in. kiszki i babki ziemniaczanej, pierekaczewnika, kartaczy, chłodnika litewskiego.
– Ostatnim wpisanym na listę tradycyjnym produktem jest pisanka lipska zarejestrowana 21 grudnia 2012 roku. Wniosek o wpis pisanki lipskiej został złożony przez Stowarzyszenie Miłośników Lipskiej Pisanki i Tradycji  – informuje Małgorzata Książyk, dyrektor biura prasowego w resorcie rolnictwa.
– Warto promować się wszędzie. My na tym korzystamy. Przyjeżdżają do nas turyści za serem. Chcą go kupić bezpośrednio u producenta – mówi Mirosław Lech, wójt gminy Korycin. Przypomina, że korycińskie sery posiadają także unijny certyfikat, który chroni go przed podróbkami. – Na listę produktów tradycyjnych chcielibyśmy też wpisać truskawkę – dodaje Mirosław Lech.
– Dany produkt regionalny jest doskonałą formą promocji regionu i produktu. Staramy się to wykorzystywać. Bierzemy udział w ogólnopolskich konkursach. Tradycyjne produkty można też znaleźć m.in. na targach, wystawach w kraju i za granicą – wymienia dyrektor Ewa Kulikowska.
Dzięki temu konkretny specjał kojarzony jest z województwem podlaskim.
– Wielokrotnie mieliśmy na przykład telefony z restauracji z Krakowa, Zakopanego, czy województwa zachodniopomorskiego z pytaniem, gdzie można nabyć choćby sery, miody – dodaje Kulikowska.
Wiele tradycyjnych produktów nie może być jednak sprzedawanych w całej Polsce, dopóki nie spełnią określonych wymogów. 
– Ale nasi producenci są tak wypromowani, że turyści sami do nas przyjeżdżają. I o to chodzi. Poza tym i tak można spotkać ser koryciński na przykład w hotelu w Poznaniu na dobrej kolacji – dodaje dyrektor departamentu rolnictwa.

Dodatkową formą promocji będzie przygotowany właśnie przez urząd marszałkowski portal internetowy. Tutaj Podlasianie, turyści, ale i duże sieci handlowe znajdą produkty tradycyjne, ekologiczne, adresy i telefony producentów, do tego bazę agroturystyczną, szlaki kulinarne, choćby serowy. Produkty będą odpowiednio posegregowane.
Na przykład turysta będzie mógł znaleźć potrawy tradycyjne związane z danym powiatem. 

Powrót na siłownię - na jakich zasadach?

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Justynasdf

zgadza się, dlatego warto promować sery tradycyjne

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3