Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Promocja gospodarcza. Podlascy przedsiębiorcy byli z misją handlową w Londynie. Na początek kontakty

Andrzej Matys
Andrzej Matys
Wymiana handlowa po brexicie, promocja polskich produktów, ekspansja międzynarodowa. To tematy serii spotkań, w których uczestniczyli przedsiębiorcy z województwa podlaskiego w Londynie. Odbyły się one w ramach promocji gospodarczej "Podlaskie – naturalna droga rozwoju".

Podlascy przedsiębiorcy i przedstawiciele urzędu marszałkowskiego spotkali się (14.06) w Ambasadzie RP w Londynie z zastępcą ambasadora Agnieszką Kowalską. Głównym tematem spotkania była polsko-brytyjska wymiana handlowa po brexicie oraz związane z tym szanse i zagrożenia dla firm z Podlaskiego.

W kolejnym dniu odbyło się Podlaskie Seminarium Biznesowe, którego partnerem było Zagraniczne Biuro Handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Londynie. Seminarium otworzyli wicemarszałek Marek Olbryś i szef biura handlowego PAIH Rafał Owczarek, a poprowadził dyrektor Biura Obsługi Inwestorów i Promocji Gospodarczej urzędu marszałkowskiego Mariusz Dąbrowski.

Czytaj również:

– Sytuacja geopolityczna w Europie Wschodniej spowodowała, że regiony takie jak Podlaskie muszą zintensyfikować swoje działania w zachodniej części kontynentu. Z kolei Europa Zachodnia może odczuwać problemy na rynku żywności i surowców z powodu toczącej się wojny na Ukrainie. Oba te czynniki zbliżyły jeszcze bardziej Polskę i Wielką Brytanię. Nasze seminarium jest tego przykładem – mówił wicemarszałek Marek Olbryś, który przewodził podlaskiej misji gospodarczej.

W seminarium biznesowym w Londynie prezentowały się takie firmy z sektora MŚP: Antique Parquets, Augustowska Miodosytnia, BioPlant Natura, Bisontes Group, Brand Distribution Group, Cukiernia Kinga, EkoAronia i PHZ Kasol. Po prezentacjach odbyły się spotkania B2B (aranżowane spotkania handlowe między potencjalnymi kontrahentami - red.) z firmami brytyjskimi i polonijnymi.

Czytaj również:

– Podlascy przedsiębiorcy są coraz lepiej przygotowane do ekspansji międzynarodowej. Urząd marszałkowski również dokonał dużego postępu w organizacji misji zagranicznych. Było to widać podczas pobytu w Londynie, który okazał się dużym sukcesem. Firmy nawiązały sporo kontaktów biznesowych i poznały specyfikę rynku brytyjskiego – zapewnił dyr Dąbrowski.

Z kolei w czwartek (16.06), podlaskie firmy spotkały się biurze PAIH z influencerką polonijną Aleksandrą Fiddler i Tomaszem Dylem, dyrektorem agencji marketingowej GottaBe. Rozmawiano o skutecznej sprzedaży polskich produktów na rynku brytyjskim, a eksperci PAIH zaprezentowali potencjał importowy Wielkiej Brytanii i związane z tym szanse dla podlaskich przedsiębiorstw.

– Coraz więcej mówi się o polskich produktach na Wyspach Brytyjskich, jednak największym problemem są opakowania, które często nie spełniają wymagań klientów. Od tego należy zacząć przygotowania do wejścia i ekspansji na rynek brytyjski – podkreślał Tomasz Dyl.

Jesienią planowane są kolejne misje gospodarcze - do krajów bałtyckich i Niemiec.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny