Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Promocja Białegostoku pochłonęła dziewięć milionów. Miasto promowały anioł i Metropolish. (2 x wideo)

Aneta Boruch
Logo Wschodzący Białystok
Logo Wschodzący Białystok Fot. archiwum
Promocja Białegostoku pochłonęła już dziewięć milionów. Nad planem promocji miasta pracują urzędnicy. A tymczasem młody białostoczanin zdobył drugą nagrodę za film promujący całą Polskę wschodnią.

Urzędnicy właśnie układają plany kampanii promocyjnych. Wszystko zależy jednak od tego, ile będzie pieniędzy.

Gotowe już są dwa filmy promocyjne. Ten trwający 6,5 minuty pokazuje najciekawsze miejsca Białegostoku pod względem kulturalnym i turystycznym. Na tej bazie przygotowana też została 30-sekundowa wersja, która może być wykorzystana jako spot reklamowy, m.in. w internecie. Na zlecenie magistratu filmy nakręciło warszawskie studio reklamowe, które wcześniej przygotowało spot telewizyjny "Wschodzący Białystok".

Kiedy i jak zostaną użyte będzie wiadomo, gdy gotowy będzie plan przyszłorocznej promocji miasta. Prace nad nim właśnie trwają. - Wstępnie zaplanowaliśmy promocję wydarzeń kulturalnych, na którą mamy już gotową koncepcję - mówi Krzysztof Karpieszuk, sekretarz miasta.

- Główne miejsce zajmują w niej teatr lalek, Galeria Arsenał, ale również festiwale alternatywne związane z tancerzami i kinem niezależnym.

Drugi kierunek to promocja naszych walorów turystycznych. W planach jest wykorzystanie billboardów, być może także spotów telewizyjnych. O konkretach będzie jednak można mówić dopiero wtedy, gdy będzie znany budżet na przyszłoroczne działania promocyjne.

Już wiadomo, że będzie o wiele niższy niż tegoroczny. - Kampanie były finansowane z pieniędzy unijnych i mogliśmy sobie na więcej pozwolić - przyznaje sekretarz Karpieszuk.

Na tegoroczne działania promocyjne poszło w sumie dziewięć milionów złotych. Za to m.in. reklamowaliśmy się na billboardach w dziesięciu miastach Polski, a także w prasie, internecie, radiu i telewizji. Powstał też 30-sekundowy filmik z aniołem na tle Pałacu Branickich w roli głównej.

Promowaliśmy się też spektaklem "Metropolish", przygotowanym przez grupę Fair Play Crew.

Nakręcony na Wschodzie - Grzegorz Grzybek

Białostoczanin Grzegorz Grzybek latem ruszył w rowerową podróż po Polsce wschodniej. Amatorską kamerą kręcił krótkie filmiki. Jego praca nie poszła na marne. Właśnie zakończył się konkurs promujący wschodnią Polskę. Jury przyznało nagrody za zajęcie 1,2 i 3 miejsca.

II miejsce zajął film "Nakręcony na Wschodzie" nakręcony właśnie Grzybka. "Spontaniczna duchem i bezpretensjonalna formą reklama. Wschód jest tu jak karuzela. Daje radość, odrywa od ziemi, uwalnia od trosk. Na takiej karuzeli chciałoby się kręcić bez końca. Spodobało się nam że, mimo eksperymentalnych zdjęć, autorowi udało się pokazać kilka realnych miejsc wschodniej Polski. Powstał ciekawy spot, a także zakręcona relacja z podróży" napisało w uzasadnieniu jury konkursu.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny