Promocja Białegostoku pochłonęła dziewięć milionów. Miasto promowały anioł i Metropolish. (2 x wideo)

Aneta Boruch
Logo Wschodzący Białystok
Logo Wschodzący Białystok Fot. archiwum
Promocja Białegostoku pochłonęła już dziewięć milionów. Nad planem promocji miasta pracują urzędnicy. A tymczasem młody białostoczanin zdobył drugą nagrodę za film promujący całą Polskę wschodnią.

Urzędnicy właśnie układają plany kampanii promocyjnych. Wszystko zależy jednak od tego, ile będzie pieniędzy.

Gotowe już są dwa filmy promocyjne. Ten trwający 6,5 minuty pokazuje najciekawsze miejsca Białegostoku pod względem kulturalnym i turystycznym. Na tej bazie przygotowana też została 30-sekundowa wersja, która może być wykorzystana jako spot reklamowy, m.in. w internecie. Na zlecenie magistratu filmy nakręciło warszawskie studio reklamowe, które wcześniej przygotowało spot telewizyjny "Wschodzący Białystok".

Kiedy i jak zostaną użyte będzie wiadomo, gdy gotowy będzie plan przyszłorocznej promocji miasta. Prace nad nim właśnie trwają. - Wstępnie zaplanowaliśmy promocję wydarzeń kulturalnych, na którą mamy już gotową koncepcję - mówi Krzysztof Karpieszuk, sekretarz miasta.

- Główne miejsce zajmują w niej teatr lalek, Galeria Arsenał, ale również festiwale alternatywne związane z tancerzami i kinem niezależnym.

Drugi kierunek to promocja naszych walorów turystycznych. W planach jest wykorzystanie billboardów, być może także spotów telewizyjnych. O konkretach będzie jednak można mówić dopiero wtedy, gdy będzie znany budżet na przyszłoroczne działania promocyjne.

Już wiadomo, że będzie o wiele niższy niż tegoroczny. - Kampanie były finansowane z pieniędzy unijnych i mogliśmy sobie na więcej pozwolić - przyznaje sekretarz Karpieszuk.

Na tegoroczne działania promocyjne poszło w sumie dziewięć milionów złotych. Za to m.in. reklamowaliśmy się na billboardach w dziesięciu miastach Polski, a także w prasie, internecie, radiu i telewizji. Powstał też 30-sekundowy filmik z aniołem na tle Pałacu Branickich w roli głównej.

Promowaliśmy się też spektaklem "Metropolish", przygotowanym przez grupę Fair Play Crew.

Nakręcony na Wschodzie - Grzegorz Grzybek

Białostoczanin Grzegorz Grzybek latem ruszył w rowerową podróż po Polsce wschodniej. Amatorską kamerą kręcił krótkie filmiki. Jego praca nie poszła na marne. Właśnie zakończył się konkurs promujący wschodnią Polskę. Jury przyznało nagrody za zajęcie 1,2 i 3 miejsca.

II miejsce zajął film "Nakręcony na Wschodzie" nakręcony właśnie Grzybka. "Spontaniczna duchem i bezpretensjonalna formą reklama. Wschód jest tu jak karuzela. Daje radość, odrywa od ziemi, uwalnia od trosk. Na takiej karuzeli chciałoby się kręcić bez końca. Spodobało się nam że, mimo eksperymentalnych zdjęć, autorowi udało się pokazać kilka realnych miejsc wschodniej Polski. Powstał ciekawy spot, a także zakręcona relacja z podróży" napisało w uzasadnieniu jury konkursu.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze 22

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
9 milionów złotych?! Gdzie jest CBŚ, CBA i ABW?
F
FRU....
PRECZ Z PUBLIKATOREM I LECHEM G. PRECZ Z ESKADRĄ I PRECZ Z BUFONEM TRUSKOLASKIM!!!!
q
qsantypek
Czy jest siła, aby ścigać takich ludzi jak Obecny prezydent Truskolaski? Być może brak woli i układy blokują działania, ale ja pamiętam I NIE ZAPOMNĘ! Jakie mamy władze może być przykład Kozłowskiego. Skazanego prawomocnym wyrokiem za przekręty i bronionego do końca przez kolesi z rady miasta... WSTYD I HAŃBA. Tyle milinów za rządów Truskolaskiego poszło w BŁOTO i kieszenie kolesi z Eskadr-y i innych...
d
dziki_kraj
Jak widać w Polsce można ściągać podatki na obowiązkową promocję podatników. Ciekawy i dziwny to kraj jest.
a
awanturnik
wiedza w Polsce o Białymstoku przed i po promocji jest taka sama czyli żadna. Pieniadze w błoto.

A czy ktoś za to Beknie
j
janas
"Na tegoroczne działania promocyjne poszło w sumie dziewięć milionów złotych." - dodać lata ubiegłe to już są już dziesiątki milionów ciężko zarobionych i wpłaconych przez nas podatków. Promocja za społeczne pieniądze winna być uznana za przestępstwo .
w
wańka
Szkoda, że zamiast tej laseczki nie wystąpił Michał Piróg pasowałby do loga "Wschodzący Białystok"
Porażka...totalna !

Albo car dworańskij
G
Gość
...a wszyscy artyści to prostytutki!!!!!!!!!!!!!!
B
Berry
faktycznie ,gdzie nie spojrzeć to PUBLIkator lub ESKADRA.....
m
majka
wiedza w Polsce o Białymstoku przed i po promocji jest taka sama czyli żadna. Pieniadze w błoto.
M
Młody
film z Aniołkiem jest spoko ale 9.000.000zł na promocje i parę bilboardów to chyba niezły przekręt!!!
D
Docent
...ciekawe ile z tej puli dostał PUBLIKATOR ,który ma wszedzie w urzedach wyłączność na wydawnictwa!GDZIE FBI,CBA I ABW?????Sprawdziłbym ile faktur jest z Urzędu Marszałkowskiego i Miejskiego!!!
T
Truskaweczka;)
kur...wa ile????? 9.000.000zł na promocję!!!!O ja pier....dole!!!
s
sevidza protest
autorka artykułu zapomniała tylko napisać, o powiązaniach maestro grzybka z miejska promocją. ciekawe dlaczego pan grzybek dalej tam już nie pracuje?
g
gosc
grzybek na jakim dopalaczy jedziesz tworzac swoja "sztuke"?
Dodaj ogłoszenie