Program unijny POWER. Białostoccy nauczyciele będą uczyć tak jak w innych europejskich krajach (zdjęcia)

PZA
10 nauczycieli, w tym 2 osoby z dyrekcji, z Zespołu Szkół Społecznych Fundacji Edukacji "Fabryczna 10" w Białymstoku szkoliło swoje umiejętności językowe oraz metodyczne w ramach projektu "Mobilna kadra, mobilni uczniowie". ZSS Białystok
Nauczyciele z Białegostoku poznają europejskie metody nauczania w europejskich szkołach. Dzięki temu wzrośnie jakość nauczania języka angielskiego na lekcjach i na zajęciach przyrodniczo-matematycznych.

10 nauczycieli, w tym 2 osoby z dyrekcji, z Zespołu Szkół Społecznych Fundacji Edukacji "Fabryczna 10" w Białymstoku szkoliło swoje umiejętności językowe oraz metodyczne w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Francji w ramach projektu "Mobilna kadra, mobilni uczniowie". Program był realizowany w ramach unijnego projektu POWER.

- Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji językowych pracowników szkoły oraz podniesienie jakości nauczania języka angielskiego na lekcjach i na zajęciach przyrodniczo-matematycznych – mówi Agata Baczewska, koordynatorka projektu w ZSZ przy Fabrycznej 10.

W październiku, kiedy to trwał pierwszy etap, 4 nauczycieli przedmiotów przyrodniczych (biologii, chemii, fizyki, matematyki) uczyło się języka angielskiego w Wielkiej Brytanii. Dwa miesiące poźniej, trzech nauczycieli angielskiego wyjechało do Irlandii. Zajęcia obejmowały wykorzystanie programów oraz stron internetowych w nauczaniu.

Zobacz też:W ZSZ nr 2 w Białymstoku ruszyła nowa klasa pod patronatem białostockiej firmy KAN, producenta instalacji wodnych i grzewczych (zdjęcia)

W styczniu trwał drugi etap. Wówczas 3 nauczycieli uczestniczyło w zajęciach "Job shadowing" we francuskiej szkole. Celem było poznawanie metodyki nauczania języków w szkołach partnerskich i rozbudowa programów nauczania w oparciu o innowacyjne technologie IT.

- Nauczyciele we Francji w dużym stopniu korzystają z nowych technologii - większość swoich lekcji przygotują w formie elektronicznej i umieszczają je na platformie Google; bardzo powszechna jest komunikacja z uczniami i wspólne realizowanie projektów na Google Drive, co bardzo chciałabym też wprowadzić w swojej pracy. Zaskoczeniem było też to, że jedna z klas licealnych nie będzie już miała podręczników - będą korzystać tylko z iPadów – opowiada Ewa Tyburczy, nauczycielka francuskiego.

Na przełomie maja i czerwca, w trzecim etapie projektu, 5 nauczycieli - przyrodników i matematyków weźmie udział w szkoleniu CLIL na Malcie.

FLESZ: nauczanie zdalne w czasie koronawirusa

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3