Według prezydenta, propozycja zwiększenia ilości sklepów, w których możliwa będzie sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5 proc. alkoholu (z wyjątkiem piwa) podyktowana jest postulatami przedsiębiorców, którzy od lat ubiegają się o wydanie zezwoleń, a także petycją kilkuset mieszkańców Łomży.
W ostatnich latach przydzielanie koncesji w Łomży odbywało się na dość nieprzejrzystych zasadach, co nie spodobało się Samorządowemu Kolegium Odwoławczemu. W efekcie część koncesji została cofnięta, m.in. hipermarketowi Tesco w Galerii Veneda.
Nie jest tajemnicą, że właśnie ta sieć mocno lobbuje za zwiększeniem ilości punktów sprzedaży wysokoprocentowego alkoholu. To Tesco złożyło 17 czerwca wspomnianą petycję z podpisami ok. 900 mieszkańców (podpisy te były zaś zbierane przez ankieterów wśród klientów galerii) - pisze wspolczesna.pl.
Lobbing przedsiębiorców okazał się skuteczny. Ale ostateczny głos będą mieli radni.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?