Zasadniczo można go podzielić na trzy podstawowe segmenty: półprodukty, proszkowane mleko dla dzieci oraz wyroby gotowe, ograniczające się dziś głównie do mleka UHT, jogurtów i słodkich deserów na bazie mleka - powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Andrzej Ramotowski, prezes Spółdzielni Obrotu Towarowego Przemysłu Mleczarskiego z Białegostoku. Jak mówi prezes Ramotowski, od kilkunastu lat najwięksi światowi producenci mleka bardzo intensywnie pracują nad zagospodarowaniem chińskiego potencjału. Ogromne inwestycje wsparte intensywnymi działaniami informacyjnymi i promocyjnymi, skutkują stale rosnąca konsumpcją mleka w Państwie Środka. - Rosnący rynek przyciąga wielu potencjalnych dostawców, dzięki czemu konkurencja zaostrza się, a klienci stawiają coraz większe wymagania, zarówno wobec samego produktu, jak i jego opakowania, którego znaczenie, w mojej ocenie, staje się kluczowe - podkreśla szef SOT.
Picie mleka w Chinach jest bardzo modne i popularne. Stać na nie coraz większą grupę Chińczyków. Dużą popularnością cieszą się jogurty pitne i napoje na bazie mleka. Musimy jednak zdawać sobie z tego sprawę, iż smak, potrzeby i gusta Chińczyków są inne od naszych - zaznacza Andrzej Ramotowski.
Główną barierą w sprzedaży produktów na dzień dzisiejszy jest oczekiwany termin przydatności dłuższy niż dostępny na rynku krajowym. Równocześnie dodaje, iż Chińczycy cenią produkty europejskie. - Szansą jest uruchomienie produkcji pod ich potrzeby np. produkcja jogurtów do picia, słodkich i rozrzedzonych, z długim terminem - uważa.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?