Mają zwracać uwagę na sprzedaż alkoholu nieletnim. W ramach akcji "Pozory mylą, dowód nie", powstało właśnie w Białymstoku jedenaście malowideł.
Naturalnej wielkości graffiti pojawiły się np. na ulicy Towarowej i w podziemnym przejściu pod wiaduktem Dąbrowskiego. Akcja to wspólna inicjatywa Związku Browarów Polskich i policji. W całej Polsce ma powstać aż 600 takich obrazów.
Oprócz tego mundurowi odwiedzają białostockie sklepy, rozdają ulotki i wieszają plakaty, które mówią o konsekwencjach sprzedaży alkoholu dzieciom i młodzieży. A w październiku ma ruszyć cykl szkoleń dla sprzedawców.
Z ostatnich badań opinii publicznej wynika, że problem jest poważny, bo ponad połowa sprzedawców, chociaż potępia takie zachowanie, sprzedaje alkohol nieletnim.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?