Takie zoboiazanie padło podcas spotkania, w ktorym uczestniczyli Jerzy Leszczyński, Leszek Lulewicz, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Transportu UMWP, Andrzej Kierman, dyrektor PKP PLK w Białymstoku, Damian Raczkowski, były poseł a obecnie w PKP SA oraz Wiktor Gryko, właściciel i Bogdan Rogaski, prezes zarządu firmy Barter S.A. Rozmawiano o tym, jak wielkie możliwości i szanse na rozwój gospodarczy mogą stać się udziałem województwa podlaskiego, dzięki połączeniu kolejowemu na linii Szanghaj w Chinach – Europa Zachodnia.
Zebrani przypomnieli m.in., że najlepsze towarowe przejścia kolejowe między Białorusią a Polską są trzy: w woj. lubelskim Terespol (najbardziej obecnie oblegane) oraz dwa w Podlaskiem - w Siemianówce i Kuźnicy.
Niestety brak jest na razie odpowiedniej infrastruktury. Andrzej Kierman, z PKP-PLK - informuja Wrota Podlasia - przedstawił projekty inwestycyjne do realizacji w latach 2014-2020, które w połączeniu z planami Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego mogłyby w znaczny sposób przyczynić się do rewitalizacji, a tym samym znacznej poprawy obecnej infrastruktury. Kolej, transport kolejowy jest zresztą ujęty w Strategii Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 i stanowi jeden z punktów uznawanych za szanse rozwoju wojeództwa, co podkreślił dyrektor Leszek Lulewicz z Departamentu Transportu i Infrastruktury UMWP.
Czytaj więcej na Wrotach Podlasia
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?