Poradnik maturzysty. Odpowiednia dieta może świetnie...

    Poradnik maturzysty. Odpowiednia dieta może świetnie wspomagać proces uczenia się

    Monika Jankowska

    Dziennik Bałtycki

    Aktualizacja:

    Dziennik Bałtycki

    Co powinno się znaleźć w diecie maturzysty? Jak wspomagać uczenie się? Co jeść, gdy całymi godzinami siedzimy nad książkami, pochłaniając ogromne ilości wiedzy przed egzaminami. Sprawdźcie!
    - Ważne jest to, żeby trzymać się zasad zdrowego odżywiania. W okresie nauki żaden błąd w jadłospisie nie zostanie wybaczony. Nauka będzie szła wolniej, trudniej będzie się nam skoncentrować. Trzeba pamiętać o tym, żeby każdego dnia zjadać pięć posiłków w równomiernych odstępach czasu - radzi Paulina Metelska,dietetyk i koordynator programu „6 – 10 – 14 dla Zdrowia” (UCK w Gdańsku).

    Zadbajmy, żeby posiłki były dobre jakościowo. W diecie maturzysty powinny znaleźć się produkty pełnoziarniste:
    ciemne pieczywo, kasze, otręby czy pełnoziarnisty makaron - wszystkie one zawierają węglowodany złożone, które są „paliwem“ dla naszego mózgu.

    Nie powinno też zabraknąć produktów, które będą wspomagały pamięć i koncentrację. Nasza pani dietetyk podpowiada, że w tym wypadku świetne będą banany, truskawki, szpinak, ale także orzechy i pestki, np. dyni.

    Szukając pomysłu na zdrowy deser warto pamiętać o ciemnej czekoladzie (gorzkiej czekoladzie), która przez wysoką zawartość kakao bogatego w magnez może mieć korzystny wpływ na nasz układ nerwowy - tak jak inne produkty będące źródłem magnezu.

    Przedmaturalne menu przygotowała Paulina Metelska, dietetyk i koordynator programu „6 – 10 – 14 dla Zdrowia” (UCK w Gdańsku):



    Przykładowy jadłospis maturzysty:
    • Śniadanie: owsianka na mleku z bananem i jagodami + filiżanka zielonej herbaty
    • II śniadanie: jogurt naturalny z garścią orzechów włoskich
    • Obiad: Łosoś pieczony w folii + ryż brązowy + surówka z ulubionych warzyw z łyżką oliwy z oliwek
    • Podwieczorek: zupa krem z pomidorów w prażonymi pestkami słonecznika
    • kolacja: kromka pieczywa razowego+masło+chuda wędlina + sałata, ogórek, kiełki


    TO WAŻNE:
    Śniadanie zjadamy w pierwszej godzinie od przebudzenia. Każdy kolejnej posiłek co ok. 3 godziny. Nie podjadamy pomiędzy. Pomiędzy posiłkami popijamy czystą wodę (ok. 2-2,5 l. dziennie)

    Czytaj treści premium w Kurierze Porannym Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Poranny.pl poleca

    Targi pracy. Profile firm i oferty pracy. Szukaj swojej!

    Targi pracy. Profile firm i oferty pracy. Szukaj swojej!

    Poszukiwane przez podlaską policję. Oszustka, złodziejka, szpieg, dilerka

    Poszukiwane przez podlaską policję. Oszustka, złodziejka, szpieg, dilerka