Ponad połowa konsumentów płaci za zakupy online przelewem bankowym

Maciej Badowski [email protected]
Ponad połowa konsumentów płaci za zakupy online przelewem bankowym
Ponad połowa konsumentów płaci za zakupy online przelewem bankowym
Po kartę płatniczą sięga 31 proc. ankietowanych, smartfona w celu płatności użyje 18 proc. badanych, tablet wskazało 11 proc. respondentów Jak wynika z raportu e-Izby „M-commerce. Kupuję mobilnie”, ulubioną formą płatności konsumenta są niewątpliwie przelewy bankowe - wybiera je aż 64 proc. badanych. Dużym powodzeniem cieszą się również szybkie przelewy - 59 proc. wskazań, z kolei płatność kartą płatniczą wskazało 31 proc. respondentów.

Płeć nieznacznie wpływa na używane w zakupach mobilnych formy płatności, jednak różnice widoczne są w takich formach jak płatność SMS czy aplikacją mobilną, które zdecydowanie częściej są wybierane przez mężczyzn.

Bez względu na wiek konsumenta, liderami nadal pozostają przelew bankowy i szybkie przelewy. Warto jednak zauważyć, że nowoczesne formy płatności, takie jak szybkie przelewy czy płatności z wykorzystaniem aplikacji mobilnych, są najszybciej przyswajane i adaptowane przez osoby w wieku 35-44 i 25-34 lata. Również w tych grupach wiekowych występuje największa liczba form płatności - 2,2 formy i 2,4 formy na osobę. Wśród najmłodszych konsumentów dużą popularnością cieszą się płatności za pobraniem.

Widać wyraźnie, że osoby niekupujące wielokanałowo (a więc najczęściej kupujące za pomocą laptopa/PC) wykorzystują najmniej z oferowanych na rynku metod płatności, a zdecydowanie preferowaną przez nich metodą jest klasyczny przelew. Kupujący wielokanałowo stosują już szersze spektrum oferowanych rodzajów płatności, a szybkie przelewy są w tej grupie prawie tak samo popularne, jak klasyczne przelewy.

- Raport wskazuje, że już prawie jedna trzecia polskich konsumentów sięga po karty płatnicze przy zakupach w internecie. Rosnące zainteresowanie tą formą płatności potwierdza wzrost liczby transakcji online kartami, który w przypadku kart Visa wyniósł 37 proc. w I kwartale br., w stosunku do I kwartału ub.r. Te wzrosty odzwierciedlają rosnącą świadomość zalet używania kart płatniczych w sieci, m.in. dzięki dodatkowej ochronie związanej z procedurą chargeback, która umożliwia odzyskanie pieniędzy w wypadku niedostarczenia przez kontrahenta zakupionego w internecie towaru lub niezrealizowania usługi opłaconej taką kartą - skomentowała Małgorzata Ciszecka, menedżer odpowiedzialna za rozwój e-commerce w regionie Europy Środkowo--Wschodniej Visa Europe.

Duża sieć marketów na sprzedaż?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie