Polski robot edukacyjny Photon wchodzi na rynki USA, Kanady i Chin. Bada także swoje możliwości w Japonii

Maryla Pawlak-Żalikowska
Photon Entertainment
Udostępnij:
Dzięki grantowi z PARP Photon Entertainment - startup wywodzący się z Białegostoku, twórca i producent robota edukacyjnego Photon - w minionym tygodniu nawiązywał kontakty na rynku japońskim. W tym samym czasie napłynęły bardzo dobre informacje z USA: amerykański dystrybutor Eduscape, firma zajmująca się wprowadzaniem innowacyjnych rozwiązań w edukacji, nabył prawa do sprzedaży robota na terenie Stanów Zjednoczonych, Kanady i Chin!

Photon to wielokrotnie nagradzany, polski robot edukacyjny. Dzięki niemu już na poziomie przedszkola dzieci mają możliwość zapoznania się ze światem nowych technologii oraz programowaniem.

- To bardzo ważny krok, nie tylko dla naszej firmy, ale dla całej edukacji - komentuje zawarcie tej umowy Michał Grześ, współzałożyciel i członek zarządu Photon Entertainment. - Photon sprawdził się w Europie, Australii i Azji Południowo-Wschodniej. Udowodnił, że szkoły mogą wdrażać edukację STEM (science, technology, engineering, art, maths - przyp. red). znacznie szybciej, a uczniowie osiągać lepsze wyniki. Jesteśmy dumni, że wraz z Eduscape wprowadzamy Photona do Ameryki Północnej i Chin, aby umożliwić dzieciom w tych krajach odkrywanie technologii.

Photon od kilkunastu miesięcy prężnie rozwijał sprzedaż w Polsce i krajach europejskich. W 2018 roku, aż 11 tysięcy robotów znalazło się w ponad 2 tysiącach placówek edukacyjnych – szkołach podstawowych i przedszkolach.

Zobacz koniecznie: Ty tu nie wejdziesz - Fabryka Robotów Photon

Czytaj też: Świat zabiega o Photona. Ludzie rzucają pracę dla wywodzącego się z Białegostoku robota

Kluczowy Partner Google i Microsoft wprowadzi Photona do USA

Eduscape podjął się wprowadzenia Photona do amerykańskich szkół. - Nie jesteśmy nastawieni na ryzykowne przedsięwzięcia, ani też nie przejmujemy się kwartalnymi kwotami sprzedaży, aby zadowolić inwestorów. Naszym celem jest po prostu uczynienie umiejętności pisania kodu prawdziwie dostępnym i łatwym do nauczenia przez każdego nauczyciela w klasie. Chcemy przedstawić szkołom rozwiązanie najwyższej jakości - wyjaśnia Alex Urrea, członek zarządu Eduscape.

Partner Photona, Eduscape to firma z siedzibą w Montvale w New Jersey. Od wielu lat jest wiodącą organizacją kształcenia w kraju. Zespół doświadczonych pedagogów opracował i zapewnił rozwój zawodowy ponad 600 tysięcy nauczycieli i dyrektorów szkół w USA. Eduscape jest partnerem Google for Education ze specjalnością edukacyjną, wiodącym globalnym partnerem szkoleniowym Microsoft i jedynym prywatnym certyfikowanym dostawcą certyfikatu ISTE Educator. Eduscape został wybrany przez ponad 20 nagradzanych firm produktowych STEM, aby rozwijać swoje akademie szkoleniowe.

- Od samego początku naszej współpracy z Eduscape czuliśmy, że możemy liczyć na ich wiedzę i doświadczenie. Zaskoczyli nas, jak silne i merytoryczne są relacje ze szkołami i nauczycielami, co mówi nam, że głęboko rozumieją ich potrzeby. Jako firma najbardziej cenimy partnerstwo, bo dzięki wzajemnemu zaufaniu możemy skupić się na budowaniu silnych podstaw dla przyszłości edukacji - nie ukrywa entuzjazmu z powodu takiego partnerstwa Marcin Joka, współzałożyciel Photon Entertainment.

Pilotażowa współpraca Photona z Eduscape trwała przez ostatnie kilka miesięcy. W tym czasie opracowano Akademię Photona, czyli kompleksowy program rozwoju zawodowego nauczycieli informatyki, wspierający integrację Photona w ramach programu nauczania na wszystkich poziomach edukacji. Program oferuje zarówno internetowe kursy przygotowawcze, jak i praktyczne.

Poszukiwania w Kraju Kwitnącej Wiśni

Miniony tydzień ekipa Photon Entertainment spędziła w Tokio biorąc udział w Japan IT Week Spring 2019.
Mieliśmy dwa zasadnicze cele - mówi Marcin Joka. - Po pierwsze była to próba znalezienie lokalnych partnerów biznesowych, a po drugie okazja, żeby poznać potencjał tego rynku.

Okazuje się, że rynek japoński łatwy nie jest z powodów nieoczywistych: trudno się porozumiewać, bo język angielski nie jest tam tak powszechny, a w dodatku - mimo że to tak bardzo rozwinięty technologicznie kraj - w podstawie programowej tamtejszych szkół nie ma programowania.

Niemniej zespołowi Photona udało się nawiązać pierwszy kontakt z największymi dystrybutorami sprzętu na tamtejszym rynku edukacyjnym. - Mamy nadzieję na pogłębienie tych relacji podczas kolejnego spotkania za pól roku. Japońska kultura biznesowa wymaga takich właśnie bezpośrednich kontaktów; wymiana informacji drogą mailową nie wchodzi w grę - wyjaśnia Marcin Joka.

Wyjazd do Japonii umożliwił ekipie Photona grant pozyskany z PARP w programie Go to Brand

Od połowy sierpnia 2017 montaż Photona odbywa się w obszernym magazynie na terenie Stadionu Miejskiego w Białymstoku

Świat zabiega o Photona. Ludzie rzucają pracę dla wywodząceg...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie