Polski robot edukacyjny Photon wchodzi na rynki USA, Kanady i Chin. Bada także swoje możliwości w Japonii

Maryla Pawlak-Żalikowska
Dzięki grantowi z PARP Photon Entertainment - startup wywodzący się z Białegostoku, twórca i producent robota edukacyjnego Photon - w minionym tygodniu nawiązywał kontakty na rynku japońskim. W tym samym czasie napłynęły bardzo dobre informacje z USA: amerykański dystrybutor Eduscape, firma zajmująca się wprowadzaniem innowacyjnych rozwiązań w edukacji, nabył prawa do sprzedaży robota na terenie Stanów Zjednoczonych, Kanady i Chin!

Photon to wielokrotnie nagradzany, polski robot edukacyjny. Dzięki niemu już na poziomie przedszkola dzieci mają możliwość zapoznania się ze światem nowych technologii oraz programowaniem.

- To bardzo ważny krok, nie tylko dla naszej firmy, ale dla całej edukacji - komentuje zawarcie tej umowy Michał Grześ, współzałożyciel i członek zarządu Photon Entertainment. - Photon sprawdził się w Europie, Australii i Azji Południowo-Wschodniej. Udowodnił, że szkoły mogą wdrażać edukację STEM (science, technology, engineering, art, maths - przyp. red). znacznie szybciej, a uczniowie osiągać lepsze wyniki. Jesteśmy dumni, że wraz z Eduscape wprowadzamy Photona do Ameryki Północnej i Chin, aby umożliwić dzieciom w tych krajach odkrywanie technologii.

Photon od kilkunastu miesięcy prężnie rozwijał sprzedaż w Polsce i krajach europejskich. W 2018 roku, aż 11 tysięcy robotów znalazło się w ponad 2 tysiącach placówek edukacyjnych – szkołach podstawowych i przedszkolach.

Zobacz koniecznie: Ty tu nie wejdziesz - Fabryka Robotów Photon

Czytaj też: Świat zabiega o Photona. Ludzie rzucają pracę dla wywodzącego się z Białegostoku robota

Kluczowy Partner Google i Microsoft wprowadzi Photona do USA

Eduscape podjął się wprowadzenia Photona do amerykańskich szkół. - Nie jesteśmy nastawieni na ryzykowne przedsięwzięcia, ani też nie przejmujemy się kwartalnymi kwotami sprzedaży, aby zadowolić inwestorów. Naszym celem jest po prostu uczynienie umiejętności pisania kodu prawdziwie dostępnym i łatwym do nauczenia przez każdego nauczyciela w klasie. Chcemy przedstawić szkołom rozwiązanie najwyższej jakości - wyjaśnia Alex Urrea, członek zarządu Eduscape.

Partner Photona, Eduscape to firma z siedzibą w Montvale w New Jersey. Od wielu lat jest wiodącą organizacją kształcenia w kraju. Zespół doświadczonych pedagogów opracował i zapewnił rozwój zawodowy ponad 600 tysięcy nauczycieli i dyrektorów szkół w USA. Eduscape jest partnerem Google for Education ze specjalnością edukacyjną, wiodącym globalnym partnerem szkoleniowym Microsoft i jedynym prywatnym certyfikowanym dostawcą certyfikatu ISTE Educator. Eduscape został wybrany przez ponad 20 nagradzanych firm produktowych STEM, aby rozwijać swoje akademie szkoleniowe.

- Od samego początku naszej współpracy z Eduscape czuliśmy, że możemy liczyć na ich wiedzę i doświadczenie. Zaskoczyli nas, jak silne i merytoryczne są relacje ze szkołami i nauczycielami, co mówi nam, że głęboko rozumieją ich potrzeby. Jako firma najbardziej cenimy partnerstwo, bo dzięki wzajemnemu zaufaniu możemy skupić się na budowaniu silnych podstaw dla przyszłości edukacji - nie ukrywa entuzjazmu z powodu takiego partnerstwa Marcin Joka, współzałożyciel Photon Entertainment.

Pilotażowa współpraca Photona z Eduscape trwała przez ostatnie kilka miesięcy. W tym czasie opracowano Akademię Photona, czyli kompleksowy program rozwoju zawodowego nauczycieli informatyki, wspierający integrację Photona w ramach programu nauczania na wszystkich poziomach edukacji. Program oferuje zarówno internetowe kursy przygotowawcze, jak i praktyczne.

Poszukiwania w Kraju Kwitnącej Wiśni

Miniony tydzień ekipa Photon Entertainment spędziła w Tokio biorąc udział w Japan IT Week Spring 2019.
Mieliśmy dwa zasadnicze cele - mówi Marcin Joka. - Po pierwsze była to próba znalezienie lokalnych partnerów biznesowych, a po drugie okazja, żeby poznać potencjał tego rynku.

Okazuje się, że rynek japoński łatwy nie jest z powodów nieoczywistych: trudno się porozumiewać, bo język angielski nie jest tam tak powszechny, a w dodatku - mimo że to tak bardzo rozwinięty technologicznie kraj - w podstawie programowej tamtejszych szkół nie ma programowania.

Niemniej zespołowi Photona udało się nawiązać pierwszy kontakt z największymi dystrybutorami sprzętu na tamtejszym rynku edukacyjnym. - Mamy nadzieję na pogłębienie tych relacji podczas kolejnego spotkania za pól roku. Japońska kultura biznesowa wymaga takich właśnie bezpośrednich kontaktów; wymiana informacji drogą mailową nie wchodzi w grę - wyjaśnia Marcin Joka.

Wyjazd do Japonii umożliwił ekipie Photona grant pozyskany z PARP w programie Go to Brand

Świat zabiega o Photona. Ludzie rzucają pracę dla wywodząceg...

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie