Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Polska Wschodnia czeka na inwestorów. Będzie promocja gospodarcza za 86 mln zł.

Marta Gawina
Będzie promocja gospodarcza Polskie Wschodniej za 86 mln zł
Będzie promocja gospodarcza Polskie Wschodniej za 86 mln zł Fot. sxc.hu
Walka ze stereotypami, skuteczne przyciąganie inwestorów. Taki jest cel promocji Polski Wschodniej, w tym województwa podlaskiego, którą rozpoczyna Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

Nareszcie. To dla nas szansa na rozwój, której nie możemy zmarnować - mówi Lech Pilecki, białostocki przedsiębiorca. Przypomina, że inwestor zagraniczny zainteresowany Polską, swoje pierwsze kroki kieruje właśnie do tej Agencji. - Ona mu wskazuje region, którym warto się zainteresować. I inwestor najczęściej działa zgodnie z jej sugestiami - dodaje Lech Pilecki.

Teraz Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych zwróciła uwagę na pięć województw Polski Wschodniej. Będzie je promować wśród inwestorów polskich i zagranicznych do 2015 roku. Na ten cel przeznaczy 86 milionów zł. Rozpocznie od walki ze stereotypami panującymi wśród inwestorów.

Ich opinie o Polsce Wschodniej poznała dzięki badaniu tysiąca firm działających w Polsce. - Pojawiają się stwierdzenia o niedoinwestowaniu, biedzie i bezrobociu. Wspominano również o źle rozwiniętej infrastrukturze - mówi Agnieszka Wojnarowska, dyrektor departamentu rozwoju regionalnego Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

W dodatku, aż 83 procent firm działających w Polsce nie jest zainteresowanych w ciągu najbliższych dwóch lat inwestowaniem w naszym regionie.

Agencja chce to zmienić m.in. dzięki publikacjom o Polsce Wschodniej, forom ekonomicznym, targom i wizytom dziennikarzy zagranicznych. - Powstanie internetowy portal gospodarczy z bazą danych przedsiębiorców - dodaje Agnieszka Wojnarowska.

Inwestorzy powinni też zwrócić uwagę na bliskość rynków zza wschodniej granicy oraz dobrze wykształconych i zdolnych pracowników. Wiedzą o tym przedsiębiorcy, którzy zatrudniają ludzi z Polski Wschodniej. - Pojawiają się stwierdzenia: region dobrych rzemieślników - dodaje Agnieszka Wojnarowska.
Są też dziedziny gospodarki, w których możemy konkurować z resztą kraju. To m.in. sektor spożywczy, drzewny, meblarski, chemiczny, maszynowy czy turystyka biznesowa.

- To dobrze, że Agencja stawia na takie konkrety. Dobra promocja nie może opierać się na ogólnych stwierdzeniach - mówi prof. Bogusław Plawgo, ekonomista z Uniwersytetu w Białymstoku.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny