Stocos to trzecia część trylogii skupiającej się na analizie i rozwoju interakcji pomiędzy ruchem dźwiękowym i ruchem tanecznym wewnątrz trójwymiarowych przestrzeni dźwięku. W spektaklu Muriel Romero i Pablo Palacio współpracują z artystą multimedialnym i badaczem sztucznej inteligencji Danielem Bisig.
Stocos tworzy trójwymiarową przestrzeń, w której współistnieją byty rzeczywiste i sztuczne. Przy tworzeniu ruchów tanecznych, kompozycji muzycznych i obrazów Stocos bazuje na procesie stochastycznym i na komputerowej symulacji. Scena staje się wówczas żywo reagującym środowiskiem, którego właściwości wizualne jak i akustyczne wychodzą z interakcji między tancerzami, stochastyczną syntezą dźwięku i symulacją komputerową.
Muriel Romero i Pablo Palacio współpracują ze sobą od 2007 r. przy projekcie skupionym na analizie interakcji między gestami ciała i dźwięku.
Trylogia Acusmatrix, Catexis i Stocos stanowią dotychczasowy wynik tych poszukiwań. Wszystkie te projekty łączą w performatywnym kontekście liczne abstrakcje wzięte z innych dyscyplin, takich jak sztuczna inteligencja, biologia, matematyka czy psychologia eksperymentalna.
Spektakl wystawiany jest w sobotę, 25 maja o godz. 19.30 w hali Uniwersytetu Medycznego (ul. Wołodyjowskiego 1).
Muriel Romero - hiszpańska tancerka i choreografka. Obecnie skupia się w swojej pracy na poszukiwaniach twórczych struktur choreograficznych i łączenia ich z abstrakcją z innych dyscyplin - matematyki, muzyki.
Laureatka międzynarodowych nagród (m.in. Moscow International Ballet Competition, Prix de la Fondation de Paris-Prix de Laussane i Premio Nacional de Danza).
Była pierwszą solistką najbardziej renomowanych grup z całego świata, m. in. Deutsche Oper Berlin, Dresden Semper Oper Ballet, Bayerisches Staatsballet Munchen, Gran Théatre de Genéve o Compañia Nacional de Danza.
Współpracowała z takimi choreografami jak: W. Forsythe, J.Kylian, Ohad Naharin czy Saburo Teshigawara. Naucza w Professional Conservatory of Madrid.
Pablo Palacio - niezależny hiszpański kompozytor. Mieszka w Madrycie. Jego prace skupiają się na zróżnicowaniu postrzegania połączenia dźwięków i obrazów. Był rezydentem m. in. w Szwajcarii, Niemczech i Libanie, a jego utwory wykonywane są w wielu krajach od Europy, przez USA, po Chiny, Indie, Brazylię, Australię czy Afrykę Północną.
Aktywnie komponuje do sztuk tanecznych/performatywnych - pracował m. in. z Palindrome Inter Media Performance Group (Weimar, Niemcy), Staatstheater Mainz (Moguncja, Niemcy), Maqamat Dance Theater (Bejrut, Liban), Cisco Aznar (Szwajcaria). Współpracuje też z konserwatoriami, uniwersytetami i instytucjami poprzez publikacje, warsztaty i wykłady ujawniające nowe punkty widzenia i technologie tworzenia dźwięku. Prowadzi wykłady Sonic Space w ramach Master in Performing Arts and Visual Culture (UAH-Madrid).
pomysł - Pablo Palacio, Muriel Romero
choreografia - Muriel Romero
występują - Begoña Quiñones, Muriel Romero
kompozycja muzyczna - Pablo Palacio
interaktywne materiały wizualne i symulacje komputerowe - Daniel Bisig
produkcja - Muriel Romero, Pablo Palacio
koprodukcja - Mercat de las Flors, Comunidad de Madrid
pomoc - Instituto Cervantes, Teatros del Canal (Madryt, Hiszpania), Hebel Halle (Heidelberg, Niemcy), El Graner (Barcelona, Hiszpania), Festival VAD (Girona, Hiszpania)
czas - 50 min. + spotkanie z twórcami
specjalne podziękowania - Omar Rajeh
Polska premiera spektaklu multimedialnego i spotkanie z artystami, prowadzenie: Julia Hoczyk
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?