MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Polska podbija paryskie metro! Niezwykła kampania reklamuje uroki polskich miast

Emil Hoff
Opracowanie:
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Polska Organizacja Turystyczna rozpoczęła kampanię wizerunkową w paryskim metrze, zachęcającą do odwiedzenia polskich miast. Plakaty z hasłem „następny przystanek - Polska" promują Warszawę, Kraków, Gdańsk, Poznań i Wrocław. Kampania ma na celu przyciągnięcie turystów, zwłaszcza podczas igrzysk olimpijskich, kiedy do Paryża przyjedzie ponad 15 milionów osób.

Spis treści

Kampania w metrze: strategiczne miejsce reklamy

- Wykorzystując fakt, że do Paryża przyjedzie ponad 15 mln osób Polska Organizacja Turystyczna przygotowała kampanię wizerunkową promującą polskie miasta (...). Doszliśmy do wniosku, że najlepszym sposobem (...) będzie paryskie metro - powiedział PAP dyrektor ośrodka POT w Paryżu Tomasz Rudomino.

Widok na Katedrę Notre Dame w Paryżu
Polska Organizacja Turystyczna promuje nasz kraj na Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu. Nowa kampania może dotrzeć do 15 milionów odbiorców. Czy uda się przyciągnąć do Polski turystów z Francji? iakov, 123RF.com, zdjęcie ilustracyjne

Paryskie metro, składające się z 14 linii, jest idealnym miejscem do umieszczenia reklam, ze względu na dużą przestrzeń reklamową i ogromną liczbę pasażerów. Plakaty kampanii rozmieszczono na 200 billboardach, które nawiązują graficznie do mapy metra, z umownymi stacjami reprezentującymi polskie miasta.

Billboardy i taksówki: dwa filary kampanii

Kampania rozpoczęła się 19 lipca 2024 i obejmuje 200 billboardów rozmieszczonych w paryskim metrze. Plakaty przedstawiają Warszawę, Kraków, Gdańsk, Poznań i Wrocław, z czasem podróży do tych miast z Paryża wynoszącym około dwóch godzin.

Od 22 lipca kampania przeniosła się także do paryskich taksówek. W ponad 120 pojazdach umieszczono reklamy, które mają przyciągnąć uwagę kibiców i turystów, korzystających z taksówek jako środka transportu w czasie igrzysk olimpijskich.

Cel kampanii: przyciągnięcie francuskich turystów

Promocja Polski jest skierowana głównie do turystów francuskich. Statystyki pokazują, że z 15 milionów osób, które przyjadą do Paryża na igrzyska, prawie 12 milionów to turyści krajowi.

- Większość Francuzów, którzy do Polski przyjeżdżają - to wynika z badań - nastawiona jest na podróżowanie do miast. Chodzi o tzw. city break - powiedział Rudomino. Jak dodał, turysta francuski bardzo lubi podróżować samolotem, poznawać lokalną kulturę, miasta, historię, zabytki, muzea.

Outdoorowa kampania: wyzwania i oczekiwania

Kampania tzw. outdoorowa jest trudna i różni się od kampanii prowadzonych w internecie czy mediach społecznościowych - podkreślił Rudomino. Z założeń kampanii POT wynika, że w metrze paryskim można będzie liczyć na 81 mln tzw. kontaktów wzrokowych, a w taksówkach - na około 8 mln.

Wybrane miejsca rozmieszczenia plakatów to głównie korytarze przesiadkowe, gdzie przemieszcza się największa liczba pasażerów. Stacje takie jak Opera, Montparnasse, Bastille czy Charles de Gaulle-Etoile są strategiczne ze względu na ich położenie i popularność.

Media Społecznościowe: Długoterminowa Strategia

- Cały rok skupiamy się na mediach społecznościowych po to, by budować wizerunek naszego kraju - pozytywny obraz, jako kraju bezpiecznego, do którego można łatwo dotrzeć - powiedział szef paryskiego oddziału POT. - Teraz przesłanie do odbiorców ma brzmieć: „będziecie zmęczeni Paryżem, wszystkimi wydarzeniami sportowymi (...). Po tym sportowym lecie wybierzcie sobie przystanek, który nazywa się Polska" - dodał Rudomino.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Stronę Podróży codziennie. Obserwuj Stronę Podróży!

Źródło: PAP

Czytaj też: Francja poza utartym szlakiem: 9 najbardziej niesamowitych miejsc. Zabytki UNESCO, cuda przyrody, raj dla smakoszy!

Dodaj firmę
Logo firmy Polska Organizacja Turystyczna
Warszawa, Chałubińskiego 8
Autopromocja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny