Policja zatrzymywała pieszych. Posypały się mandaty

(DOR)
Policjanci pouczali albo wypisywali mandaty
Policjanci pouczali albo wypisywali mandaty KWP Białystok
Policjanci sprawdzali wczoraj jak wygląda ruch pieszych i czy stosują się oni do obowiązujących przepisów.

Blisko 30 pieszych zostało ukaranych mandatami.

- Z kolejnymi 12 wystarczyła tylko rozmowa i pouczenie - informuje oficer prasowy KMP Białystok.
- Jedna z kontrolowanych osób w związku z popełnionym przez siebie wykroczeniem będzie musiała tłumaczyć się w sądzie.

Policjanci tłumaczą, dlaczego znów wzięli na celownik pieszych.

- Wszyscy wiemy, że będąc zmotoryzowanym uczestnikiem ruchu drogowego musimy zwracać baczną uwagę na wszystkich, którzy poruszają się po drogach, zwłaszcza na niechronionych uczestników ruchu - pieszych - mówi oficer prasowy. - Niestety nie wszyscy piesi wiedzą, że kierowca nie ma szans zatrzymać samochodu gdy nagle z chodnika na jezdnię w miejscu niedozwolonym wchodzi lub wbiega człowiek.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

n
nfo
W dniu 02.01.2015 o 22:46, lurker napisał:

Wcale nie miałem Cię przekonać w temacie, że pieszy nie może być głupi lub nieroztropny, lub niedołężny, lub po prostu może być dzieckiem - wręcz przeciwnie.W  ten sposób chciałem uzmysłowić Ci (po raz kolejny) - tym razem dając realny przykład - że to, co zrobiono na zachodzie, czyli zdjęcie odpowiedzialności z pieszych i spowolnienie ruchu wymuszone geometrią jezdni sprawia, iż te "święte krowy" mają dużo większe szanse na przeżycie, niż gdybyśmy mieli polegać na ich roztropności w połączeniu z jakością Jazdy Polskiej.

 

 

A ja ci poraz kolejny przypominam że polska to żaden zachód jak już to bliżej nam do rosji tu ani ta sama infrastruktura co na zachodzie ani ta sama kultura i mentalnośc ludzi

Nie wiem kto ci nawkładał do głowy takich bzdur, współczuję tylko że się dałeś tak urobić i zauroczyć tym zachodem, tam przez miasto jedzie tylko ten co akurat potrzebę poczuł  i ku... szuka , reszta która takiej potrzeby nie odczuwa jedzie autostradą albo obwodnicą dlatego natężenie ruch jest nieswpółmierne to tego co mamy w polsce. A żeby było ciekawiej to białystok mimo że to kulturowo wiocha zabita dechami to gęstość zaludnienia jest tu o jedna z największych w kraju i tu uja nie da się przenieść żywcem wzorców z zachodu bo sparaliżujesz komunikację w całym mieście i to dosłownie

l
lurker
W dniu 02.01.2015 o 18:06, tolek napisał:

Niestety w życiu tak jest że czasem trzeba  dac tego klapsa by może i ocalić czyjeś życie.

Poza tym, że ciężko się czyta to, co tam wypociłeś, to poza tym masz rację.
Na zachód od Odry, to kierowcy dostają "bęcki" i jakoś tam to wszystko lepiej się kręci niż u nas. Mniej zabitych na pasach, a kierowcy nie skarżą się, że muszą czasami jeździć nawet po 30/h, zamiast jak to jest u nas: 70 na ograniczeniu do 50.

l
lurker
W dniu 02.01.2015 o 17:34, nfo napisał:

I wcale mnie nie przekonałeś że pieszy nie może swoją głupotą wyrządzić większej szkody niż kierowca, wręcz przeciwnie.

Wcale nie miałem Cię przekonać w temacie, że pieszy nie może być głupi lub nieroztropny, lub niedołężny, lub po prostu może być dzieckiem - wręcz przeciwnie.

W  ten sposób chciałem uzmysłowić Ci (po raz kolejny) - tym razem dając realny przykład - że to, co zrobiono na zachodzie, czyli zdjęcie odpowiedzialności z pieszych i spowolnienie ruchu wymuszone geometrią jezdni sprawia, iż te "święte krowy" mają dużo większe szanse na przeżycie, niż gdybyśmy mieli polegać na ich roztropności w połączeniu z jakością Jazdy Polskiej.

t
tolek
W dniu 01.01.2015 o 23:20, cyklizda napisał:

To jest chore po prostu. Zamiast za kierowców stwarzających o wiele więcej niebezpieczeństw na drodze policja zabiera się za biednych pieszych, którzy są bez szans w starciu z pojazdami...

NIE masz rację , to taka sama akcja jak AKCJA PRĘDKOŚĆ wobec kierowców. 

Zawsze nawet za tak kochanej przez starszych komuny piesi narażali się na kary za przebieganie przez ulice czy przejścia .

Teraz piesi sa zdegustowania jaka to wstrętna na POLICJA  każe pieszych no ale jak jest trup no to zawsze wg pieszego wina KIEROWCY. 

Niestety w życiu tak jest że czasem trzeba  dac tego klapsa by może i ocalić czyjeś życie.

n
nfo
W dniu 02.01.2015 o 16:23, lurker napisał:

Nie masz racji, bo brakuje Ci wszystkiego poza wyobraźnią.Dam Ci przykład: jadę sobie wieczorem 30 grudnia 1000 lecia i na krzyżówce przed PiP nie ma świateł. Jestem lekko zamyślony i jadę tak jak inni - wcale nie zwracam uwagi na fakt, że światła nie działają i przed przejściem stoją piesi w sporej już grupie (zazwyczaj jeżdżę tak, że pieszych przepuszczam, czym sabotuję przepustowość i wprawiam w zakłopotanie jadących za blisko i za szybko, za mną). Nagle przed maskę wchodzi mi piesza znudzona czekaniem, walę po heblach i samochód staje praktycznie w miejscu, mam do przejścia jeszcze ze 3 metry. Był to manewr awaryjny. Wszyscy za mną zdążyli zahamować i nikt nie jeździł po sąsiednich pasach. Dlaczego nikt nie zginął: bo brak świateł sprawił, że wszyscy jadą ostrożniej - nie 70, a 35-40 i był czas na reakcję.

 

 

przepraszam ale napisałeś to tak naukowo że nawet nie jestem pewien czy nawiązujesz do mojej wypowiedzi...

tak zgadzam się z tobą, tym razem jezdnia nie była oblodzona, była dobra widoczność, było to na przejściu dla pieszych i wykazałeś się wzmożoną uwagą bo wyłaczyli sygnalizację.

Nie piszę już nic więcej tylko życzę tobie aby następnym razem pieszy wszedł ci w podobnych okolicznościach. I masz rację, dajesz po prostu po hamulcach i albo wyhamujesz albo jedziesz po kręgosłupie, niech w końcu działa selekcja naturalna i eliminujesz jednostkę która prędzej czy później ukręci na siebie bata niż 2 osoby bogu ducha winne jadące autem z naprzeciwka którym przy uniku wyrósłbyś na przedniej szybie.

I wcale mnie nie przekonałeś że pieszy nie może swoją głupotą wyrządzić większej szkody niż kierowca, wręcz przeciwnie.

l
lurker
W dniu 02.01.2015 o 09:25, nfo napisał:

Nie masz racji bo wyobraźni ci brakuje.Dam ci przykład: bla,bla,bla...

Nie masz racji, bo brakuje Ci wszystkiego poza wyobraźnią.
Dam Ci przykład: jadę sobie wieczorem 30 grudnia 1000 lecia i na krzyżówce przed PiP nie ma świateł. Jestem lekko zamyślony i jadę tak jak inni - wcale nie zwracam uwagi na fakt, że światła nie działają i przed przejściem stoją piesi w sporej już grupie (zazwyczaj jeżdżę tak, że pieszych przepuszczam, czym sabotuję przepustowość i wprawiam w zakłopotanie jadących za blisko i za szybko, za mną). Nagle przed maskę wchodzi mi piesza znudzona czekaniem, walę po heblach i samochód staje praktycznie w miejscu, mam do przejścia jeszcze ze 3 metry. Był to manewr awaryjny. Wszyscy za mną zdążyli zahamować i nikt nie jeździł po sąsiednich pasach. Dlaczego nikt nie zginął: bo brak świateł sprawił, że wszyscy jadą ostrożniej - nie 70, a 35-40 i był czas na reakcję.

n
nfo
W dniu 01.01.2015 o 23:20, cyklizda napisał:

To jest chore po prostu. Zamiast za kierowców stwarzających o wiele więcej niebezpieczeństw na drodze policja zabiera się za biednych pieszych, którzy są bez szans w starciu z pojazdami...

 

 

Nie masz racji bo wyobraźni ci brakuje.

Dam ci przykład: zakapturzony pieszy ze słuchawkami w uszach wchodzi nagle na jezdnię: kierowca odruchowo próbuje go ominąć i pezejeżdża na sąsiedni pas gdzie dochodzi do czołowego zderzenia. W wypadku ginie kierowca  i pasażer samochodu który jechał z naprzeciwka. Biedny pieszy?? hahaha dobre sobie, a najlepsze w tym jest zawsze to że zarówno pieszy jak i rowerzysta w takiej sytuacji daje w długą i jak kierowca nie miał właczonej kamery to nawet jeśli przeżyje to do końca życia będzie płacił rentę bo takie wyroki wydają sądy, przywalą temu kogo prokurator zostajnie na miejscu zdarzenia bo nikt nie będzie szukał igły w stogu siana póki nie zmienimy prawa i nie będzie możliwości identyfikacji każdego uczestnika ruchu czyli pieszego przechodzącego przez ulicę również.

 

Niech ten przykład uzmysłowi wam że to gooowno prawda że pieszy to taki słaby i niechroniony bo skutki jego nieodpowiedfzialnego zachowania mogą być o wiele poważniejsze niż te spowodowane przez kierowcę samochodu o czym nie wszyscy wiedzą, ba nawet mogą nie zdawać sobie z tego sprawy o czym świadczy komentowany wpis przedmówcy.

c
cyklizda

To jest chore po prostu. Zamiast za kierowców stwarzających o wiele więcej niebezpieczeństw na drodze policja zabiera się za biednych pieszych, którzy są bez szans w starciu z pojazdami...

d
darek

Nie dogadaliby sie to dla nich za trudne. To sa zwykle pionki pomiotki rzadu ktory nawet nie jest nasz bo zaprzedal sie i nas wszystkich. Robia sobie i dla swoich szefow ktorzy rzadza swiatem. Reszta ich nie obchodzi.

r
robokop
W dniu 01.01.2015 o 01:36, Piotr napisał:

Jestem zawodowym kierowcą, lecz bardziej niż nasi piesi dokuczają kierowcy za wschodniej granicy, dlaczego za nich Policja się nie weźmie, czują się bezkarni na naszych drogach. To tam trzeba szukać pieniedzy a nie u Polakow!!!

 


Piotr, pogięło cię w nowy rok? Odczep się od ruskich! Najlepiej zwalić winę na kogoś, najlepiej na ruskich. Jeżdżą jak ich "baćko" nauczył. U nas zachowują się na drogach w miarę poprawnie. A, że kultura jazdy inna ... :) Proponuję likwidację niektórych sygnalizacji wzbudzanych na przejściach dla pieszych. Piesi ze wzbudzania nie korzystają. Często robią rzeczy okrutne! Włączają sygnalizator, nic nie jedzie, to sobie przechodzą. Jak są po drugiej stronie, to się śmieją, że nadjeżdżają samochody i się na ich włączenie zatrzymują przed przejściem.

P
Piotr

Jestem zawodowym kierowcą, lecz bardziej niż nasi piesi dokuczają kierowcy za wschodniej granicy, dlaczego za nich Policja się nie weźmie, czują się bezkarni na naszych drogach. To tam trzeba szukać pieniedzy a nie u Polakow!!!

b
b

no może w końcu te nie zmotoryzowani tumani i święte krowy na rowerach będą regularnie karani za nieznajomość prawa o ruchu drogowym

b
bb

Zgoda! Jestem tu i tu ale na Boga wezcie za tych co "biora " na prrzejciu, to juz plaga! Stoi jeden pas idziesz bpasami a na drugim sru!!! Ile razy uciekalem to dobrze ze jeszcze jestem sprawny ale np moja mama czy osoba starsza-TRAGEDIA!!!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3