Policja wystawiła 103 mandaty. Akcja Prędkość. (zdjęcia, wideo)

(adek)
za nadmierną prędkość
za nadmierną prędkość KWP Białystok
Policja w niedzielę kontrolowała kaskadowo prędkość. Kierowcy dostali 103 mandaty

[galeria_glowna]

W niedzielę między godz. 10 a 18 białostocka policja przeprowadziła akcję Prędkość.

Policja wykorzystała wideorejestratory zamontowane w radiowozach, ręczne mierniki prędkości, w tym trzy laserowe oraz fotoradar kontrolowali ją w sposób kaskadowy.

Na największych ciągach komunikacyjnych miasta patrole rozstawione były co kilkaset metrów - kierowcy mogli być zatrzymani przez więcej niż jeden patrol.

W ciągu ośmiu godzin działań znalazło się aż 103 kierujących, którzy znacznie przekraczali prędkość.

- Tuż przed godziną 11 na ulicy Kopernika policyjna kamera zarejestrowała niechlubny wyczyn kierowcy audi - mówi podkom. Kamil Tomaszczuk z zespołu prasowego podlaskiej policji.

W miejscu, gdzie maksymalna prędkość wynosi 50 km/h, 34-latek jechał 111 km/h.

- Okazało się, że mężczyzna nie jechał sam. W aucie podróżowało z nim czworo pasażerów, w tym dwójka dzieci. Za nieodpowiedzialną, a przede wszystkim szybką jazdę kierowca dostał 500 złotowy mandat i 10 punktów karnych - mówi podkom. Tomaszczuk.

Pijany kierowca pędził bez ważnego prawa jazdy

Około godziny 16 na ulicy Andersa policja zatrzymała do kontroli volkswagena. Jego kierowca pędził 98 km/h.

- Dodatkowo okazało się, że mężczyzna nie ma aktualnego blankietu prawa jazdy, a posługiwał się jeszcze starym dokumentem z końca lat 90. XX wieku - relacjonuje podkom. Tomaszczuk.

Po zbadaniu trzeźwości 34-latka alkomat wskazał w wydychanym przez niego powietrzu blisko pół promila. Teraz kierowca odpowie nie tylko za przekroczenie prędkości, ale i kierowanie w stanie po użyciu alkoholu.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Wideo

Komentarze 21

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
Stachu
Hehehe o i problem powstał Niedobra drogówka, be! Biednym ludziom tak mandaty wypisywać, a sobie to nie wypisują, a drogi krzywe, a światło zielone za krótko się pali, a czerwone pieszym to w ogóle już niepotrzebne. Kodeks jakiś durny wymyślili i jeszcze każą się stosować! I to komu?! Mnie! Królowi szos co mi inni pseudokierowcy do pięt nie dorastają! Jakbym nie wiedział kiedy można bezpiecznie jechać setką na pięćdziesiątce, na świetle czerwonym przelecę bo przecież ślisko i zagrożenia w ruchu hamowaniem nagłym nie spowoduję, a jak ze szwagrem buteleczkę wypiję i jadę grzecznie do domu to całkiem jak bandyta. Zamiast się zająć prawdziwymi bandytami to będą MNIE pouczać jak po drodze jechać.

Pozdrawiam wszystkich "normalnych" kierowców Może jeszcze kilku zostało...

Policja powinna karac pijakow i psychopatow za kierownica. Co do tego zgoda. Ale powinna tez zajac sie pozostalymi zadaniami dla niej przypisanymi. Dbanie o bezpieczenstwo to nie tylko stanie w krzakach z suszarka, zabawa opelkiem z kamera i lapanie rowerzystow jezdzacych po chodnikach.
Kiedy jade przy slabej pogodzie to praktycznie moge byc pewny ze nie spotkam policji. Podobnie nigdy sie nie zdarzylo zeby przy duzym wypadku porzadnie oznaczony byl objazd.
Bylo tez kilka przypadkow w naszym wojewodztwie kiedy pan policjant spier...alal z miejsca wypadku, zamienial sie miejscami ze swoja zonka/kure...ka albo straszyl innych uczestnikow zdarzenia. Jest to istotny problem, bo jesli ktos od nas wymaga przestrzegania prawa to powinien zaczac od siebie.

Mandaty place bardzo sporadycznie. Przez 30 lat z prawkiem bylo tego moze w sumie 8-10 sztuk. Kiedys regula bylo nachalne albo delikatne domaganie sie lapowy, teraz panowie boja sie kolegow i nagran. Dalej jednak nie udzielaja sie tam gdzie powinni.
A
A3
czyzby Pan policjant podszedł ambicjonalnie, a tak na marginesie to proszę wytlumacz mi o co chodzi z tym ogorkiem bo wiesz (frajer) nie rozumie, bede Ci wdzieczny za rozwiniecie Twojego toku myslenia. Ile razy zdarzyło Ci się przejść na czerwonym swietle ? Każdy z nas daje tyle powodów do bycia frajerami, tylko ze mi chodzi o coś innego, mianowice - bo to jest tylko moja refleksja (i nie muszi się z nią zgadzać) problem w tym ze jakoś pare lat wstecz nawet miesięcy nie widziałem tyle drogowki na naszych drogach, aż tu nagle codziennie, jak grzyby po deszczu jakiś radiowóz z wideorejestratorem trzyma biednego frajera. Przecież wczesniej tez mili takie szybkie wozy, a moze nadeszla zmiana pokoleniowa i mlode wilczki chca sie wykazac, tylko ze ja w to nie wierze, wrecz przeciwnie mam przekonanie i smeim twierdzić ze mam rację (jakies tam doswiadczenie zyciowe ect.) że ten wysyp drogówki, to nic innego jak wyluskanie i zapchanie kasy w budzecie Państwa - Ja to tak widze. Oczywiście Ty mozesz mnie nadal wyzywac i przekonywac do zmiany mego toku rozumowania i bede Ci wdzięczny za to nawet jesli Ci się to nie uda. Pozdrawiam Panów z drogówki którzy przecież są wzorowymi kierowcami i zawsze przestrzegaja przepisów, ale przecież żadnego nie ukarano, bo nie ma Policji na Policję - no i jaki sens wypisywać mandat dla drogówki, no chyba ze to bedzie obywatelskie zatrzymanie, ale tak apropo juz widzę jak obywatel na przejscu dla pieszych widząć policjantów z drogówki z niezapietymi pasami i rozmawiajacego kierowce przez komórkę próbuje takiegoż delikwenta ukarać mandatem i punktami, oczywiście mozna zapisać numery rejestracyjne i zadzwonic na Policję, ale to inna bajka i widzę już te medale za zaangażowanie aby zostać świadomym frajerem

Ty naprawdę powinieneś leczyć się z tych obsesji - i to im szybciej, tym lepiej - zanim przerodzą się w manię prześladowczą!
Nie przejmuj się, to nie kosztuje - choroby psychiczne są w kontraktach NFZ.
M
Mms

Hehehe o i problem powstał Niedobra drogówka, be! Biednym ludziom tak mandaty wypisywać, a sobie to nie wypisują, a drogi krzywe, a światło zielone za krótko się pali, a czerwone pieszym to w ogóle już niepotrzebne. Kodeks jakiś durny wymyślili i jeszcze każą się stosować! I to komu?! Mnie! Królowi szos co mi inni pseudokierowcy do pięt nie dorastają! Jakbym nie wiedział kiedy można bezpiecznie jechać setką na pięćdziesiątce, na świetle czerwonym przelecę bo przecież ślisko i zagrożenia w ruchu hamowaniem nagłym nie spowoduję, a jak ze szwagrem buteleczkę wypiję i jadę grzecznie do domu to całkiem jak bandyta. Zamiast się zająć prawdziwymi bandytami to będą MNIE pouczać jak po drodze jechać.

Pozdrawiam wszystkich "normalnych" kierowców Może jeszcze kilku zostało...

O
Obywatel
Przecież jak będziesz jechał zgodnie z przepisami to nikt od ciebie kasy nie wyciągnie - tak? A jak przekraczasz prędkość, popełniasz wykroczenia to sam dajesz powód żeby od ciebie wyciągać kasę. Więc twoim tokiem rozumowania jesteś świadomym frajerem. I jak powiesz że nie, to też się roześmieje tobie w twarz.

A tak na marginesie to z z twojej teorii wynika że pomyliłeś ch...a z ogórkiem.

czyzby Pan policjant podszedł ambicjonalnie, a tak na marginesie to proszę wytlumacz mi o co chodzi z tym ogorkiem bo wiesz (frajer) nie rozumie, bede Ci wdzieczny za rozwiniecie Twojego toku myslenia. Ile razy zdarzyło Ci się przejść na czerwonym swietle ? Każdy z nas daje tyle powodów do bycia frajerami, tylko ze mi chodzi o coś innego, mianowice - bo to jest tylko moja refleksja (i nie muszi się z nią zgadzać) problem w tym ze jakoś pare lat wstecz nawet miesięcy nie widziałem tyle drogowki na naszych drogach, aż tu nagle codziennie, jak grzyby po deszczu jakiś radiowóz z wideorejestratorem trzyma biednego frajera. Przecież wczesniej tez mili takie szybkie wozy, a moze nadeszla zmiana pokoleniowa i mlode wilczki chca sie wykazac, tylko ze ja w to nie wierze, wrecz przeciwnie mam przekonanie i smeim twierdzić ze mam rację (jakies tam doswiadczenie zyciowe ect.) że ten wysyp drogówki, to nic innego jak wyluskanie i zapchanie kasy w budzecie Państwa - Ja to tak widze. Oczywiście Ty mozesz mnie nadal wyzywac i przekonywac do zmiany mego toku rozumowania i bede Ci wdzięczny za to nawet jesli Ci się to nie uda. Pozdrawiam Panów z drogówki którzy przecież są wzorowymi kierowcami i zawsze przestrzegaja przepisów, ale przecież żadnego nie ukarano, bo nie ma Policji na Policję - no i jaki sens wypisywać mandat dla drogówki, no chyba ze to bedzie obywatelskie zatrzymanie, ale tak apropo juz widzę jak obywatel na przejscu dla pieszych widząć policjantów z drogówki z niezapietymi pasami i rozmawiajacego kierowce przez komórkę próbuje takiegoż delikwenta ukarać mandatem i punktami, oczywiście mozna zapisać numery rejestracyjne i zadzwonic na Policję, ale to inna bajka i widzę już te medale za zaangażowanie aby zostać świadomym frajerem
p
pawik

jest rada na niepłacenie mandatów.Wstąp do poicji czyli zostań psem.PROSTE.

L
LOL
Ja mam lepszy pomysł. Obligatoryjne zawieszenie w pełnieniu obowiązków każdego funkcjonariusza mundurowego po kolizji/wypadku (bez wynagrodzenia) do wyjaśnienia sprawy i dożywotni zakaz kierowania pojazdami mechanicznymi i pracy w służbach po uprawomocnieniu się wyroku skazującego albo jeździe pod wpływem. Biorąc pod uwagę skłonności pracowników tychże lekko licząc 30% redukcja zabitych i rannych na drogach.

no jesteś krawężnik z betonu, nawet żelbetonu
K
Krawężnik z betonu
A co byś powiedział jakby wprowadzili przepis, że za popełnione wykroczenie zabierali by lejce na 2 miesiące. Lepiej by było? Bo ja bym tak zrobił.

Tak jak u Litwinów. 2x w miesiącu popełnisz te same wykroczenie i lejce na 2 - do 6 miechów.

I to by nauczyło kozaków w Polsce.

Ja mam lepszy pomysł. Obligatoryjne zawieszenie w pełnieniu obowiązków każdego funkcjonariusza mundurowego po kolizji/wypadku (bez wynagrodzenia) do wyjaśnienia sprawy i dożywotni zakaz kierowania pojazdami mechanicznymi i pracy w służbach po uprawomocnieniu się wyroku skazującego albo jeździe pod wpływem. Biorąc pod uwagę skłonności pracowników tychże lekko licząc 30% redukcja zabitych i rannych na drogach.
G
Gość
wy jacyś naiwni jesteście-nie chodzi o bezpieczeństwo tylko o kasę-doją ile wlezie i na każdym kroku z obywatela

A co byś powiedział jakby wprowadzili przepis, że za popełnione wykroczenie zabierali by lejce na 2 miesiące. Lepiej by było? Bo ja bym tak zrobił.

Tak jak u Litwinów. 2x w miesiącu popełnisz te same wykroczenie i lejce na 2 - do 6 miechów.

I to by nauczyło kozaków w Polsce.
T
True grit
Kodeks Drogowy

* Dział II
* Rozdział 3 - Ruch pojazdów
* Oddział 3 - Prędkość i hamowanie

* Art. 19.
1. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem warunków, w jakich ruch się odbywa, a w szczególności: rzeźby terenu, stanu i widoczności drogi, stanu i ładunku pojazdu, warunków atmosferycznych i natężenia ruchu.

2. Kierujący pojazdem jest obowiązany:
1) jechać z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym;
2) hamować w sposób niepowodujący zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia;

Może byś przytoczył kolego zapisy umów GDKiA z firmami zapewniającymi utrzymanie dróg na podlasiu oraz fragmenty Ustawy o Policji z 1990 z późniejszymi zmianami. Bo coś mi się wydaje że ktoś bierze całkiem solidne pieniądze za coś czego nie robi. Łatwo jest karać za przekroczenie prędkości (i jest to słuszne) ale może też warto żeby pewna grupa osób ruszyła zadki i zrobiła co do nich należy. Jakoś słabo wychodzi budowanie dróg ekspresowych i łatanie już istniejących a mordę do
kasy z mandatów nastawia policja, straże miejskie i wiejskie, krokodyle, skarb państwa, gminy i prywatne firmy dzierżawiące fotoradary. Widziałeś kiedyś jak sm lub sw poprawia bezpieczeństwo na drodze? Albo goście od dzierżawy łapaczek?
w
wik

wy jacyś naiwni jesteście-nie chodzi o bezpieczeństwo tylko o kasę-doją ile wlezie i na każdym kroku z obywatela

G
Giulietta

Chłopcy poszaleli w nowych alfkach z dystansami bez certyfikatów i jest git.
Teraz czekam na:
- utrzymywanie dróg w województwie zgodnie z przypisanymi im standardami, szczególnie zimą
- naprawę tych sporych fragmentów dróg gdzie przez koleiny i wyrwy można wyskoczyć na przeciwny pas albo rozpitolić zawieszenie
- nauczenie kozaków z policji że są nie tylko od tego żeby ganiać autkami z kamerką ale też żeby poprawnie zorganizować objazdy i ostrzegać o zagrożeniach
Jak myślicie będzie tak łatwo jak z wypisywanie mandatów, czy przewidujecie drobny opór ?

F
Fuz
Trzeba kasę napełnić Państwową, przyszedł rozkaz z Komendy żeby wypisywac mandaty i jak najwiecej to sie robote robi nie dla ułatwienia jak juz chcecie troche kasy od biednego obywatela wycisnąc to stawiajcie radar tam gdzie jest ograniczenie do 30-40 km/h Ostatnio cos bardzo dużo i czesto te kontrole robia wiec domniemuję że parcie na szkło będzie większe... tak tak kontrola to podstawa zaufania tylko jak mam wam ufac skoro jedynym motywem tego postepowania jest nabijanie Państwowej kasy i jak ktos mi powie ze nie o to chodzi to mu sie w twarz rozesmieje...może naszej mlodej demokracji przydałaby sie jakas rewolucja bo obywatel nie moze myslec ze te mandaty sa tylko po to aby kase Panstwowa nabic a tak wlasnie mysle

Przecież jak będziesz jechał zgodnie z przepisami to nikt od ciebie kasy nie wyciągnie - tak? A jak przekraczasz prędkość, popełniasz wykroczenia to sam dajesz powód żeby od ciebie wyciągać kasę. Więc twoim tokiem rozumowania jesteś świadomym frajerem. I jak powiesz że nie, to też się roześmieje tobie w twarz.

A tak na marginesie to z z twojej teorii wynika że pomyliłeś ch...a z ogórkiem.
j
ja

a co taka cisza o wypadkach na dk8 i za czarna bialostocka czyzby ktos zapomnial sola drogi posypac wiedzac ze wszystko zamarznie na naszych polskich autostradach ??

O
Obywatel

Trzeba kasę napełnić Państwową, przyszedł rozkaz z Komendy żeby wypisywac mandaty i jak najwiecej to sie robote robi nie dla ułatwienia jak juz chcecie troche kasy od biednego obywatela wycisnąc to stawiajcie radar tam gdzie jest ograniczenie do 30-40 km/h Ostatnio cos bardzo dużo i czesto te kontrole robia wiec domniemuję że parcie na szkło będzie większe... tak tak kontrola to podstawa zaufania tylko jak mam wam ufac skoro jedynym motywem tego postepowania jest nabijanie Państwowej kasy i jak ktos mi powie ze nie o to chodzi to mu sie w twarz rozesmieje...może naszej mlodej demokracji przydałaby sie jakas rewolucja bo obywatel nie moze myslec ze te mandaty sa tylko po to aby kase Panstwowa nabic a tak wlasnie mysle

J
Jacław

Kodeks Drogowy

* Dział II
* Rozdział 3 - Ruch pojazdów
* Oddział 3 - Prędkość i hamowanie

* Art. 19.
1. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem warunków, w jakich ruch się odbywa, a w szczególności: rzeźby terenu, stanu i widoczności drogi, stanu i ładunku pojazdu, warunków atmosferycznych i natężenia ruchu.

2. Kierujący pojazdem jest obowiązany:
1) jechać z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym;
2) hamować w sposób niepowodujący zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia;

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3