- Pomimo pandemii chcemy rozpocząć promocję gospodarczą naszego regionu - mówił marszałek Artur Kosicki na konferencji prasowej rozpoczynającą prace nad nową strategią. - Nastawioną na Europę, Azję i inne rynki pozakrajowe.
Przypomniał, że pomysł na gospodarczą promocję województwa to pokłosie jego doświadczeń z różnych kongresów, forum ekonomicznych, na których województwa podlaskie jawiło się jako biała plama dla inwestorów.
- Niewiele o was wiemy. Czym chcecie nas przyciągnąć. Dlaczego mamy u was inwestować, a nie w Grodnie - wspominał marszałek. - Odpowiedzią na te oczekiwania jest promocja gospodarcza regionu. - Tak by pokazać jakie mamy atuty i dlaczego to u nas powinni inwestować.
Czytaj też:Marszałek: Wywalą drzwiami, to wrócę oknem. Dla dobra Podlaskiego
Nową strategię marszałek Artur Kosicki przedstawiał w Operze i Filharmonii Podlaskiej. Miejsce konferencji nie zostało wybrane przypadkowo, bo właśnie w przestrzeniach Opery, wiosną przyszłego roku, odbędzie się Podlaskie Forum Ekonomiczne 2021, które ma szansę stać się jednym z najważniejszych wydarzeń gospodarczych Europy Środkowo-Wschodniej. Dwudniowa konferencja poświęcona będzie rozwojowi Polski Wschodniej oraz współpracy gospodarczej z wybranym regionem świata. Podczas pierwszej edycji będzie to Azja Wschodnia i Południowo-Wschodnia, a województwo podlaskie odwiedzą przedsiębiorcy, dyplomaci, dziennikarze i naukowcy, aby rozwijać relacje na skrzyżowaniu szlaków jedwabnego i bursztynowego.
- Takie pozycjonowanie spowoduje, że to wydarzenie znaczące w kraju - tłumaczył Mariusz Dąbrowski, dyrektor biura obsługi inwestora w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego
Podlaskie. Skrzyżowanie szlaków
Strategiczna lokalizacja jest jednym z największych atutów województwa, który nie został jeszcze w pełni wykorzystany. Podlaskie ma ogromny potencjał, aby już wkrótce stać się nowym węzłem transportowym wschód-zachód i północ-południe. Wizję rozwoju regionu w perspektywie 2030 r. od środy 7.10.2020 mogą oglądać internauci na całym świecie. Przygotowana w dwóch wersjach językowych, animacja w nieszablonowy sposób umiejscawia Podlaskie na mapie świata, ilustrując tranzytowe położenie województwa między Europą i Azją. To unikalne spojrzenie na region, po raz pierwszy w tak szerokiej perspektywie, pozwoli odczarować stereotypową peryferyjność Podlaskiego.
- Jesteśmy w centrum Europy na skrzyżowaniu szlaków transportowych. I tak zamierzamy się pozycjonować - mówił
Unikalna domena
Rozpoznawalność i atrakcyjny wizerunek Podlaskiego wzmacniać będzie komunikacja z potencjalnymi inwestorami prowadzona za pośrednictwem internetu. W tym celu utworzona została domena investinpodlaskie.pl, w której powstanie duży portal gospodarczy i inwestycyjny województwa podlaskiego. Znajdą się w nim m.in. informacje dotyczące terenów inwestycyjnych na terenie województwa, opis najbardziej perspektywicznych gałęzi gospodarki regionalnej, baza podlaskich startupów oraz elektroniczne wersje materiałów promocyjnych. W skrócie, wszystko, co najistotniejsze w promocji regionu. Już teraz można tam znaleźć wydany w 2020 r. folder „Podlaskie. Naturalna droga rozwoju”, dystrybuowany podczas spotkań o charakterze biznesowym.
Kampania promocyjna za granicą
Zakrojone na szeroką skalę działania prowadzone będą w ramach projektu „Podlaskie. Naturalna droga rozwoju”, który ubiega się o dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Wartość wszystkich przedsięwzięć, realizowanych w latach 2020-2023, opiewa na kwotę 8 235 294,00 PLN, w tym dofinansowanie 6 999 999,90 PLN. Będą to m.in. kampanie reklamowe w internecie, prasie i telewizji, wizyty studyjne, misje i seminaria gospodarcze oraz nowa baza terenów inwestycyjnych.
Co ważne, adresatami kampanii będą odbiorcy zewnętrzni, przede wszystkim zagraniczni. Zanim jednak wyemitowane zostaną pierwsze spoty reklamowe, konieczne będzie poznanie oczekiwań przedsiębiorców. W tym celu, już jesienią 2020 r., rozpoczęte zostanie badanie, które odpowie, jakie są największe potrzeby, bolączki i oczekiwania przedsiębiorców oraz inwestorów dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej na terenie województwa podlaskiego.
Równolegle do kampanii reklamowej realizowany będzie projekt Standardy obsługi inwestora w samorządach województwa podlaskiego, którego celem jest zwiększenie poziomu inwestycji na terenie regionu. W tym celu
w kilkudziesięciu powiatach, gminach i miastach województwa podlaskiego przeprowadzone zostaną szkolenia, dzięki którym obsługa inwestorów odbywać się będzie na wysokim poziomie. Wartość projektu wynosi 602 687,50 PLN, z czego 542 418,75 PLN stanowi dofinansowanie z Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój.
Wspieramy Lokalny Biznes, Marszałek Województwa Podlaskiego Artur Kosicki, rozmawia Piotr Sawczuk
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?