Podlaskie. Klaster Turystyki Wiejskiej "Dziedzictwo kultur i smaków"

Barbara Kociakowska [email protected] Fot. UMWP
Umowę w sprawie utworzenia Klastra Turystyki Wiejskiej podpisuje Mirosław Szyszko (pierwszy z lewej) , właściciel hotelu Holiday w Starym Folwarku
Umowę w sprawie utworzenia Klastra Turystyki Wiejskiej podpisuje Mirosław Szyszko (pierwszy z lewej) , właściciel hotelu Holiday w Starym Folwarku
Udostępnij:
Porozumienie na rzecz utworzenia Klastra Turystyki Wiejskiej „Dziedzictwo kultur i smaków” już podpisane. Klaster tworzą przedsiębiorcy z dwóch województw: podlaskiego i warmińsko-mazurskiego.

Utworzenie klastra ma na celu zaproponowanie całkiem nowego produktu turystyki wiejskiej. Nie chodzi już tylko o to, by w pełni wyeksponować walory przyrodnicze naszego regionu, ale także o to, by wykorzystać wyjątkowe produkty kulinarne (tradycyjne, regionalne i ekologiczne). Z taką inicjatywą wyszedł Podlaski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Szepietowie.

– Chcielibyśmy wypromować produkt tradycyjny – mówi Bożena Pruszyńska z PODR w Szepietowie.

Wspólna marka

W ramach tego przedsięwzięcia ma zostać utworzona „Trasa kultur i smaków”. Ma to być coś w rodzaju trasy turystycznej, na której podmioty skupione w klastrze będą oferować usługi i produkty turystyczne (odpowiadające zróżnicowaniu kulturowemu regionu).

Opracowana zostanie oferta produktów kulinarnych kojarzona z marką trasy. Każdy klient korzystający z usług turystycznych (hotelowych, organizacyjnych, szkoleniowych) otrzymywałby produkt regionalny konfekcjonowany zgodnie z oznakowaniem marki.

W ramach projektu ma powstać linia technologiczna do konfekcjonowania i pakowania tejże żywności (tradycyjnej, regionalnej i ekologicznej). Opakowania miałyby zostać opatentowane.

Powstanie sieć franczyzy

Przedsiębiorcy tworzący klaster posiadać będą prawo własności marki, nadawanej w drodze certyfikacji usług oraz będą wspólnie podejmować decyzje o przyłączaniu nowych podmiotów gospodarczych – z zachowaniem zasad konkurencji lokalnej.

W planach jest rozwinięcie sieci franczyzy. W ramach projektu przeprowadzone mają zostać specjalistyczne badania ruchu turystycznego, świadomości istniejących marek usług turystycznych, popularności i znajomości walorów turystycznych i dziedzictwa kulturowego Warmii i Mazur oraz Podlasia.

W oparciu o badania o zasięgu lokalnym, krajowym i europejskim (turyści z UE oraz krajów sąsiedzkich ze Wschodu) opracowana zostanie strategia rozwoju klastra oraz związana z nią strategia marketingowa.

Porozumienie na rzecz utworzenia Klastra Turystyki Wiejskiej „Dziedzictwo kultur i smaków” podpisało trzech przedsiębiorców z woj. podlaskiego oraz pięciu z woj. warmińsko-mazurskiego. Został już złożony także wniosek o dotację do Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (złożyła go Nidzicka Fundacja Rozwoju „Nida” w Nidzicy).

Obecnie na prowadzonej przez ministra rolnictwa „Liście produktów tradycyjnych” znajduje się 45 potraw z woj. podlaskiego. Najwięcej w kategoriach produkty mleczne oraz gotowe dania i potrawy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rośnie poczucie zagrożenia cyberprzestępczością

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie