Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Podlaskie firmy. Szef białostockiej Fit Cake w zarządzie Polskiej Organizacji Franczyzodawców

Andrzej Matys
Andrzej Matys
Na zdjęciu (od lewej): Rafał Kościuk, właściciel Franczyzy Fit Cake, Monika Dąbrowska, prezeska Polskiej Organizacji Franczyzodawców, Paweł Tracz, prezes Polskiego Stowarzyszenia Mikroprzedsiębiorców i Franczyzobiorców.
Na zdjęciu (od lewej): Rafał Kościuk, właściciel Franczyzy Fit Cake, Monika Dąbrowska, prezeska Polskiej Organizacji Franczyzodawców, Paweł Tracz, prezes Polskiego Stowarzyszenia Mikroprzedsiębiorców i Franczyzobiorców. mat. prasowe/Fit Cake
Polska Organizacja Franczyzodawców, największe i najbardziej prestiżowe stowarzyszenie non profit skupiające biznesy franczyzowe, powiększyło swój zarząd z pięciu do dziewięciu osób. Jak mówi prezeska POF Monika Dąbrowska, chodzi o to, by reprezentacja przedsiębiorców była jak najbardziej pełna i różnorodna, odpowiadała sytuacji na rynku i zapewniała rozwój sektora.

POF to organizacja, do której wypada należeć. Od lat podejmuje oddolne działania na rzecz uregulowania tego działu gospodarki, który dotąd rozwijał się w dość nieskoordynowany sposób. Jednym z ostatnich, ważnych przedsięwzięć POF było opracowanie Kodeksu dobrych praktyk franczyzy. Określa on w sposób jednoznaczny, a zarazem elastyczny podstawowe zasady funkcjonowania franczyz w Polsce, wyprzedzając w tym regulacje przygotowywane przez Ministerstwo Sprawiedliwości.

- Franczyza to sektor szeroki: obejmuje bardzo odmienne branże i przedsiębiorstwa różnej wielkości: od międzynarodowych koncernów po rodzime, nieduże przedsiębiorstwa. Każdy ma inne doświadczenia i problemy. Aby się rozwijać i odpowiadać na wyzwania rynku musimy mieć całościowy ogląd sytuacji i dbać o to, by jednolite zasady obowiązywały wszystkie podmioty. Stąd decyzja o zwiększeniu składu zarządu – mówi Monika Dąbrowska, prezeska POF.

Do nowego zarządu, w głosowaniu wybrano (alfabetycznie): Pawła Aksamita (Stava), Jacka Biskupa, Monikę Dąbrowską (McDonald's Polska), Annę Gniatkowską (Santander Bank Polska), Rafała Kościuka (Fit Cake), Krzysztofa Łagowskiego (Carrefour), Damiana Ozgę (Perfect Look Clinic), Arkadiusza Słodkowskiego (PROFIT system) i Mirosława Szawerdo (ITM Polska).
Na Rafała Kościuka, współwłaściciela sieci Fit Cake, promującej się jako polska „nie-cukiernia”, który po raz pierwszy znalazł się w zarządzie, zagłosowało 31 z 35 członków POF.

Czytaj również:

- To dla mnie duże wyróżnienie. Za swoje zadanie w zarządzie uważam dbanie o transparentność przy prowadzeniu biznesu franczyzowego, a także zmianę sposobu rozwiązywania kwestii spornych. Stoję na stanowisku, że zawsze lepsze efekty przynoszą negocjacje i dialog niż wojna, szczególnie w sytuacjach tak kryzysowych dla gospodarki jak niepokoje na granicach czy inflacja. Chciałbym także przekonać inne sieci, z którymi współpracujemy, do przyjęcia Kodeksu, bo podnosi on wiarygodność całego sektora. Jestem przekonany, że już niedługo logo POF na umowie, będzie znaczyło, że mamy do czynienia z firmą, która gra według jasnych i uczciwych reguł – przyznaje Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Cake liczącej ponad 50 punktów, która w ostatnich latach odnotowała bardzo szybki rozwój.

Współwłaściciel Fit Cake znalazł się w zarządzie POF także dlatego, że reprezentuje młody, polski biznes. Sieć działa na rynku od 2016 roku i już osiągnęła sukces. Jak podkreśla szefowa POF, sieć Fit Cake została zbudowana od podstaw, a ej twórcy przeszli samodzielnie całą drogę. Ich doświadczenie jest więc bezcenne, bo mogą je przekazać innym, którzy dopiero zaczynają tworzyć swoje systemy i struktury. Moga powiedzieć, jak działać skutecznie, jak unikać błędów i skalować swoje biznesy, by były jak najbardziej efektywne. - Reprezentują świeże i bardzo potrzebne spojrzenie na franczyzę – dodaje.

Czytaj również:

Polska franczyza to aktualnie ponad 1,5 tys. formatów i ponad 85 tys. przedsiębiorców pracujących w jej ramach, z czego każdy tworzy kolejne miejsca pracy. Jest to więc potężna siła wpływająca na całą gospodarkę. Polski rząd podjął decyzję o wprowadzeniu ustawowych regulacji tego sektora, głównie z uwagi na narastające konflikty między franczyzobiorcami i franczyzodawcami.

- Też dostrzegamy i podejmujemy ten temat. Nie jesteśmy korporacją, tylko organizacją non profit. Nie ma mowy o zrównoważonym biznesie, jeśli nie osiągają z niego korzyści i franczyzodawcy i franczyzobiorcy. Rozwijając struktury naszej organizacji, przyjmując nowych członków, chcemy zwrócić uwagę na to, że obie strony muszą być odpowiedzialne za siebie i rozumieć, że grają do jednej bramki – podkreśla Monika Dąbrowska, prezeska POF i dodaje: - To nasza misja. Promować etyczne systemy franczyzowe, bo tylko takie zapewnią długofalowy rozwój franczyzy w Polsce.

Czytaj również:

Wyzwania, przed którymi staje środowisko, w tym nowa struktura POF, były omawiane podczas VIII Konferencji Liderów Franczyzy "Best Franchise", która odbyła się w czerwcu w Warszawie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny