– Województwa podlaskie i warmińsko-mazurskie wycofały się z projektu – potwierdza Piotr Olszewski, rzecznik Przewozów Regionalnych. – Z lubelskim samorządem cały czas prowadzone są rozmowy.
Samorząd województwa podlaskiego wyjaśnia, że ogólnokrajowa inicjatywa jest nieopłacalna.
– Znając możliwości budżetowo-finansowe województwa, w tym trudności z przeznaczaniem środków na dofinansowanie regionalnych kolejowych przewozów, niecelowym jest wiązanie się w zakup tego taboru i wykonywanie przewozów międzywojewódzkich – tłumaczy Henryk Toczydłowski z Urzędu Marszałkowskiego Woj. Podlaskiego.
Zobacz także. Białystok. „Solidarność” PKP Cargo: Miejsca pracy są zagrożone
Dla pasażerów oznacza to brak dodatkowych lub nowych połączeń na linii Białystok – Warszawa. – Poprawy wymaga nie tylko częstotliwość, ale również szybkość i jakość pociągów – uważa zaś Eugeniusz Pudlis, którego spotkaliśmy w pociągu z Białegostoku do stolicy. – Generalnie jestem zrozpaczony, że transport kolejowy jest tak zaniedbywany.
Analiza wykonalności projektu wykazała jednak, że na relacji Białystok – Warszawa, sprzedaż biletów ledwo starczałyby na pokrycie kosztów tego połączenia. – Przystępując do projektu, województwo zobowiązuje się ponosić bardzo duże obciążenie finansowe ze swego budżetu w okresie trwania projektu – wyjaśnia To-czydłowski. – Trzeba by było nie tylko spłacać kredyt na wkład własny w zakupie, ponieważ dofinansowanie projektu to 50 proc. , ale i dodatkowo dofinansowywać przewozy na tej trasie.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?