Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Podlaska Złota Setka Przedsiębiorstw: Marka Mlekovita droższa o miliard złotych

(koci)
Zenon Puciaty, dyrektor ds. eksportu Mlekovity, reprezentował Dariusza Sapińskiego, prezesa Mlekovity na gali Podlaskiej Złotej Setki Przedsiębiorstw Kuriera Porannego . Firmie została przyznana nagroda specjalna za wzrost wartości marki
Zenon Puciaty, dyrektor ds. eksportu Mlekovity, reprezentował Dariusza Sapińskiego, prezesa Mlekovity na gali Podlaskiej Złotej Setki Przedsiębiorstw Kuriera Porannego . Firmie została przyznana nagroda specjalna za wzrost wartości marki
Wśród 330 najcenniejszych polskich brandów, trzynaście związanych jest z województwem podlaskim. Najcenniejszą podlaską marką jest Mlekovita – jest wyceniana na 1,37 mld zł.

Takie wyniki podała na przełomie roku „Rzeczpospolita”. W ciągu roku wartość Mlekovity wartość wzrosła o 5 proc. Natomiast w porównaniu do roku 2004, w którym zadebiutowała w rankingu, jej wartość wzrosła aż o 1,14 mld zł.

– Silna marka pomaga nie tylko podtrzymać dobre relacje z klientami, ale i zdobywać nowych. Konsumenci chętnie wybierają produkty markowe, bo wiedzą, że dobry brand to gwarancja satysfakcji oraz oryginalności

– mówi Dariusz Sapiński, prezes SM Mlekovita.

Czytaj więcej w poniedziałkowym (13 października) papierowym dodatku do Kuriera Porannego "Podlaska Złota Setka Przedsiębiorstw - Wyjątkowe firmy tworzą wyjątkowi ludzie". Tu tez jest pełna lista 100 największych firm województwa w 2013 roku.

Warto dodać, że w rankingu znalazła się także druga marka SM Mlekovita – Wypasione (została sklasyfikowana na 267. pozycji, jej wartość to 23,5 mln zł).
Wysoko, bo na 24. miejscu znajduje się Żubr. Jego wartość to 662,8 mln zł (o 3 proc. mniej niż przed rokiem).
Znacznie, bo aż o 12 pozycji – na 40. miejsce, awansowało natomiast Łaciate – marka należąca do SM Mlekpol z Grajewa. Jej wartość to 331,6 mln zł (w porównaniu z poprzednim rokiem wzrosła o 30 proc.). W rankingu sklasyfikowana została (na 269. pozycji)  także druga marka SM Mlekpol – Milko, która podobnie jak inne mleczne brandy, w ostatnim roku zwiększyła swoją wartość. Teraz wyceniana jest na 23,1 mln zł.
Kolejna z podlaskich marek, także mleczna, Piątnica zajęła 46. miejsce w rankingu. Jej wartość została wyceniona na 296 mln zł. Piątnica również zaliczyła największy awans wśród podlaskich brandów. Rok wcześniej była jeszcze na 61. miejscu. W ciągu ostatnich 12 miesięcy jej wartość wzrosła aż o 39 proc. – Sami jesteśmy tym faktem pozytywnie zaskoczeni – mówi Zbigniew Kalinowski, prezes OSM Piątnica.
Prezes dodaje, że Piątnica jest klasyfikowana w rankingu od dawna i co roku odnotowuje awans, ale nigdy nie był on aż tak znaczny. Jak tłumaczy, w rankingu tym liczą się dwa główne parametry: wielkość sprzedaży netto oraz siła marki (zależy ona od oceny konsumentów).
– I myślę, że to właśnie ten drugi czynnik miał decydujące znaczenie, bo sprzedaż nie wzrosła nam aż tak bardzo.

Wysoko w rankingu uplasowały się nasze marki tzw. wyskokowe. Najwyżej, bo na 48. miejscu znajduje się Żubrówka (293,1 mln zł), na 96. Absolwent (120,5 mln zł), a na 234 Łomża (34,4 mln zł).
Pod koniec pierwszej setki, na 99. miejscu, uplasował się Groszek – sieć sklepów należących do firmy Tradis (119,3 mln zł).  Natomiast marka Hoop zajęła 196. miejsce, jej wartość to 44,4 mln zł. Mispol został wyceniony na 14,3 mln zł i znajduje się na 307. miejscu.
Warto dodać, że wysoko (na 24. miejscu) uplasowała się ogólnopolska marka Społem, mająca silną pozycję w województwie podlaskim. Została wyceniona na 562,1 mln zł.  (koci)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny