Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Podlaska S19. Wiadomo już, kto zbuduje odcinek Krynice - Dobrzyniewo Duże

Andrzej Matys
Andrzej Matys
W piątek (17.07) został rozstrzygnięty przetarg na projekt i budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S19 na Podlasiu – tym razem na północny-zachód od Białegostoku. To odcinek Krynice (na istniejącej DK 65) przez Dobrzyniewo Duże po węzeł Białystok Zachód (ok. 10,17 km).

- Przetarg cieszył się sporym zainteresowaniem - wpłynęło 9 ofert, z których najtańszą złożyły konsorcja firm NDI i NDI SOPOT – 403,07 mln zł oraz - następną w kolejności - PORR i UNIBEP – 405, 6 mln zł. Najwyżej, bo na 514,52 mln zł wyceniło kontrakt konsorcjum firm Polbud Pomorze, DROGOMEX, Masfalt oraz INTOP WARSZAWA, ale nawet ta oferta nie przekraczała kosztorysu zamawiającego, czyli 576,28 mln zł - mówi Rafał Malinowski, rzecznik białostockiego Oddziału GDDKiA.

Według najtańszej oferty z przetargu, koszt kilometra drogi ekspresowej nie przekracza 40 mln zł. To nieco więcej niż w ostatnich przetargach na odcinki Południowej Obwodnicy Białegostoku (32,33 – 33,67 mln zł), ale też mniej niż w pierwszym, unieważnionym przetargu na odcinek Dobrzyniewo – Białystok Zachód. Wtedy najniższa cena wynosiła około 43,64 mln zł/km.

Warto przypomnieć, że fragment Krynice - Dobrzyniewo - Białystok Zachód składa się z dwóch pododcinków, które zostały połączone w jeden:
* Dobrzyniewo - Białystok Zachód, na który przetarg został unieważniony 22 kwietnia br. ze względu na oferty przekraczające budżet zamawiającego,
* Krynice - Dobrzyniewo, który jest przedłużeniem pierwszego odcinka i pierwotnie miał być realizowany w późniejszym terminie.

Na trasie Krynice - Dobrzyniewo - Białystok Zachód zaplanowano węzeł Białystok Zachód łączący planowaną S19 (poprowadzoną górą) z istniejącą S8 (poprowadzoną dołem).

- Zadanie obejmować będzie m.in. budowę 14 obiektów inżynierskich, w tym dwóch mostów - nad rzeką Supraśl i rzeką Białą, a także wiaduktu kolejowego nad torami Białystok - Ełk. Z kolei droga ekspresowa S19 będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każda stronę (docelowo 3). Rodzaj konstrukcji nawierzchni zależy od decyzji wykonawcy - informuje Rafał Malinowski.

Jak dodaje rzecznik, droga zostanie zrealizowana w systemie „Projektuj i buduj”. Podpisanie umowy zaplanowano do końca tego roku, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane jest na II kw. 2022 r., a budowa na lata 2022-2024.

Harmonogram prac

  • 29 maja 2020 roku – przekazanie ogłoszenia o zamówieniu do publikacji w Dz.U. UE
  • 3 czerwca 2020 roku – wszczęcie postępowania
  • 17 lipca 2020 roku – termin składania ofert
  • jesień 2020 roku – planowany termin zawarcia umowy
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny