Podlaska Marka to jeden z najstarszych i najbardziej prestiżowych plebiscytów organizowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. To przegląd nowych rozwiązań, trendów i smaków.
- W naszym regionie mamy mnóstwo produktów, wydarzeń i inicjatyw, którymi możemy się chwalić i z których powinniśmy być dumni. Świadczy o tym rekordowa liczba zgłoszeń do tegorocznej edycji konkursu - mówił marszałek województwa podlaskiego Artur Kosicki w środę (3 kwietnia) na konferencji prasowej, podczas której ogłoszono nominowanych do nagrody.
Nominowany w kategorii Odkrycie jest m. in. produkt dwóch licealistów z Sokółki. Młodzi mężczyźni stworzyli system dbający o bezpieczeństwo seniora. Aplikacja smartfonowa zespolona z urządzeniami rozmieszczonymi w domu pozwala m. in. czuwać nad tym czy senior zażył leki i kontrolować jego parametry życiowe.
- Przede wszystkim jest to dla nas ogromne zaskoczenie i zaszczyt, że znaleźliśmy się w gronie wyróżnionych marek. To daje nam motywację do tego, by jeszcze bardziej rozwijać nasz pomysł - mówią Jakub Kozłowski i Konrad Horczak z Sokółki.
Nominacje do Podlaskiej Marki 2018:
Produkt Spożywczy:
Herbatki owocowe i ziołowe – Mirosław Angielczyk Dary Natury,
Produkty firmy Podlaskie Zakłady Zbożowe s.a. w Białymstoku,
Miody z Rejonu Zielonych Płuc Polski – Anna Brzosko;
Produkt Użytkowy:
Rowery bez ograniczeń – MAD Adam Zdanowicz,
Szafka na buty – Górna Półka Kamil Zieliński,
Biżuteria artystyczna – Bondarowski – Eliza i Krzysztof Bondaruk;
Inwestycja:
Pierwszy testowy budynek zeroenergetyczny – Unihouse, Oddział Unibep s.a,
Przedszkole Samorządowe Gminy Supraśl w Grabówce,
Pawilon Edukacyjny w Rezerwacie Pokazowym Żubrów – Białowieski Park Narodowy;
Odkrycie:
EyeFace – Imago Krzysztof Matuk,
Zonifero Workplace – SoftwareHut sp. z o.o.,
Smart Senior – Jakub Kozłowski, Konrad Horczak;
Wydarzenie:
Wigilia Białostocka – Fundacja Rodziny Czarneckich,
Podlaski Piknik Militarny „Misja Wschód” – Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych
„Czemu By Nie”,
Halfway Festival – Opera i Filharmonia Podlaska – Europejskie Centrum Sztuki w Białymstoku;
Kultura:
Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży,
iSztuka – Edukacja Kulturalna dla Wszystkich – Fundacja Audiodeskrypcja,
Ogólnopolski Festiwal Sztuk Komediowych Teatrów Amatorskich „Decha” – Stowarzyszenie Kreatywny Bielsk Podlaski;
Społeczeństwo:
Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie Droga,
10 lat działań na rzecz integracji środowiska 1500 podlaskich i polskich kupców oraz promowania patriotyzmu konsumenckiego Grupy Chorten,
Fundacja Naszpikowani.
Ruszyło głosowanie internetowe na Podlaską Markę Konsumentów
Swoją Podlaską Markę Konsumentów przyznają również internauci, którzy od 3 kwietnia mogą głosować na nominowane w konkursie marki przez portal www.podlaskamarka.pl. Internetowe głosowanie zakończy się 17 kwietnia (o północy). Wyróżnienie przyznawane przez konsumentów otrzyma jedna marka. Pozostałych laureatów wyłoni kapituła konkursu.
W maju poznamy laureatów
8 laureatów prestiżowego konkursu poznamy podczas gali, która odbędzie się w maju w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku. Zwycięzcy otrzymają 10 tys. zł, statuetki oraz możliwość uczestniczenia w imprezach promocyjnych.
W ocenie marszałka województwa tak prestiżowa nagroda otwiera przed laureatami wiele nowych perspektyw. Podlaska Marka i używanie jej logo, to z jednej strony promocja województwa, a z drugiej promocja marek m. in. w mediach ogólnopolskich.
Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?