Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Podlaska KAS zbadała: satysfakcję i zadowolenie podatników z pracy urzędów skarbowych

Andrzej Matys
Andrzej Matys
Pracownicy Drugiego Urzędu Skarbowego w Białymstoku wygrali kategorię urzędów dużych. Z ich pracy zadowolonych było prawie 90 roc. podatników.
Pracownicy Drugiego Urzędu Skarbowego w Białymstoku wygrali kategorię urzędów dużych. Z ich pracy zadowolonych było prawie 90 roc. podatników. Podlaska KAS
W zeszłym roku ponad 2 tys. podlaskich podatników wypełniło elektroniczną ankietę i wyraziło swoją opinię o wizycie w urzędzie skarbowym. Z analizy tych ankiet wynika, że poziom satysfakcji związanej z taką wizytą to 87 proc., a poziom pozytywnych emocji to aż 92 proc. Najbardziej usatysfakcjonowani obsługą byli podatnicy z Moniek.

- Badanie prowadzone w ramach programu „Klient w centrum uwagi KAS" trwa cały czas, dlatego zapraszamy do wypełniania ankiet. W ramach programu "Klient w centrum uwagi KAS" Krajowa Administracja Skarbowa prowadzi w całym kraju internetowe badanie ankietowe wśród osób odwiedzających urzędy skarbowe - zachęca Radosław Hancewicz, rzecznik prasowy podlaskiej KAS.

Co i dlaczego jest badane?

Jak dodaje rzecznik, prowadzenie badań internetowych pozwala szybko zbierać informacje od osób, które miały bezpośredni kontakt z urzędem skarbowym. Ankiety wypełniają różne grupy klientów KAS: osoby fizyczne, przedsiębiorcy, urzędnicy państwowi, biura rachunkowe czy kancelarie prawne. Reprezentują oni pełny przekrój społeczeństwa pod względem wieku, wykształcenia i miejsca zamieszkania. - Są to oceny tym cenniejsze, że oparte na doświadczeniach, a nie zasłyszanych opiniach - zauważa Radosław Hancewicz.

Czytaj również:

Pytania ankietowe badają nie tylko ogólne zadowolenie z wizyty, ale i emocje czy wysiłek, który klient włożył w załatwienie swojej sprawy. Ankietowani proszeni są również o ocenę czy pracownik urzędu był kompetentny, uprzejmy, pomocny, sprawny, komunikatywny i przyjazny.

Dodatkowo ankieta zawiera dwa pytania otwarte, w których klienci mogą przekazać swoje komentarze dotyczące najlepszych i najgorszych aspektów wizyty w urzędzie.

Podatnicy odwiedzający urzędy oceniają podlaską KAS. Znamy w...

Wyniki badania za 2022 rok

W 2022 roku podlaska KAS otrzymała 2 148 ankiet. Ich analiza potwierdza, że: satysfakcja, rekomendacja, brak wysiłku, pozytywne emocje oraz skuteczność pierwszego kontaktu – oceniane są Podlaskiem wysoko:

  • poziom satysfakcji, czyli procent klientów ogólnie zadowolonych ze swojej wizyty w US – 87 proc.,
  • poziom rekomendacji, czyli procent klientów, którzy poleciliby obsługę przez danego pracownika znajomym lub rodzinie – 89 proc.,
  • poziom braku wysiłku, czyli procent klientów oceniających załatwienie swojej sprawy w US jako łatwe - 81 proc.,
  • poziom pozytywnych emocji, czyli procent klientów mających pozytywne emocje związane z wizytą w US - 92 proc.,
  • skuteczność pierwszego kontaktu, czyli procent spraw załatwionych podczas pierwszej wizyty w US – 86 proc.

Czytaj również:

- Dla podatników najważniejsze jest, aby swoją sprawę załatwili już podczas pierwszej wizyty w urzędzie skarbowym. Poziom skuteczności pierwszego kontaktu, a więc odsetek podatników, którzy sprawę załatwili już podczas pierwszej wizyty, wynosił aż 86 proc.. Taki wynik możliwy jest dzięki systemowi rezerwacji wizyt, który daje pracownikom urzędu możliwość przygotowania się do spotkania z konkretnym, umówionym klientem - podkreśla rzecznik podlaskiej KAS.

Najbardziej docenione przez podlaskich podatników w 2022 roku zostały następujące urzędy skarbowe:

  • Drugi Urząd Skarbowy w Białymstoku (kategoria duże urzędy skarbowe) - poziom satysfakcji 89,8 proc.
  • Urząd Skarbowy w Suwałkach (średnie urzędy skarbowe) - poziom satysfakcji 85,1 proc.
  • Urząd Skarbowy w Mońkach (małe urzędy skarbowe) - poziom satysfakcji 97,9 proc.

Czytaj również:

- Badanie jest realizowane dzięki systemowi umawiania wizyt w urzędach skarbowych. Prowadzone jest w formie elektronicznej. Podatnik, który podczas rejestracji wizyty przez usługę „Umów wizytę w US" podał swój adres e-mail, otrzyma prośbę o wypełnienie krótkiej ankiety on-line. Jest to czynność dobrowolna i anonimowa, w żaden sposób nie łączy się z celem wizyty w urzędzie czy przekazywaniem jakichkolwiek danych wrażliwych - zapewnia Radosław Hancewicz.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny