– To teraz sprawa właściciela spółki – mówił krótko Rafał Rutkowski, prezes białostockiej spółki. – Przyznaję jednak, że staraliśmy się przekonać radnych do komunalizacji.
Zobacz: Prywatyzacja: Co dalej z PKS Łomża
To miało być rozwiązanie korzystne zarówno dla pracowników, związków zawodowych, jak i pasażerów, o których interesy zadba samorząd.
Według marszałka województwa, to właśnie spółki PKS Białystok i Siemiatycze są w nienajgorszej kondycji finansowej. Dlatego zarząd województwa zarekomendował tych przewoźników radnym.
Jednak ci nie zaakceptowali propozycji. Część radnych obawiała się, że przejmowane firmy będą musiały być dokapitalizowane z kasy wojewódzkiej. Opozycja decyzję radnych tłumaczyła brakiem spójnej koncepcji zarządu województwa co do funkcjonowania transportu publicznego w Podlaskiem.
Wobec wyników wczorajszego głosowania, nie jest wykluczone, że pozostałe cztery spółki PKS: Łomża, Suwałki, Zambrów i Białystok czeka prywatyzacja.
Zobacz: Suwałki. Zarząd PKS S.A. obiecuje zaprowadzić „porządek”. Związkowcy idą na odstrzał
Co to oznacza dla pasażerów? Z rozkładów jazdy mogą zniknąć nierentowne połączenia, gdyż prywatni przedsiębiorcy nie będą związani tzw. misją społeczną.
Pięć lat temu ówczesny wojewoda podlaski próbował sprywatyzować PKS-y w Łomży i Siemiatyczach, ale pod wpływem sprzeciwu pracowników przerwał proces. Prywatnej spółce sprzedano za to PKS w Bielsku Podlaskim.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?