Pociągi pojadą wolniej. Do Warszawy tylko autem

(dj) na podst. Wrót Podlasia
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają modernizację trzech linii kolejowych Mariusz Kapała
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają modernizację trzech linii kolejowych. Rozpocznie się też kolejny etap przebudowy trasy kolejowej Warszawa – Białystok

PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają modernizację trzech linii kolejowych na trasach: Białystok – Czeremcha ( 32), Łapy – Śniadowo (36) i Siedlce – Hajnówka (31). Prace rozpoczną się już 12 marca br. a ich główny cel to przygotowanie linii objazdowych niezbędnych w czasie remontu trakcji na linii nr 6 - w kwietniu rozpocznie się kolejny etap przebudowy trasy kolejowej Warszawa – Białystok, na odcinku Śniadowo – Czyżew. Trwają też przygotowania do prac na odcinku Czyżew-Białystok.

Prace remontowe najbardziej odczują pasażerowie korzystający na co dzień z połączenia kolejowego Białystok – Czeremcha. Na tej trasie jest tylko jeden tor, po którym jazda pociągów odbywa się w obu kierunkach, dlatego tutaj, na czas remontu, ruch zostanie całkowicie wstrzymany.

Prace będą przebiegały dwuetapowo: najpierw będzie remontowany odcinek Białystok – Bielsk Podlaski, następnie Bielsk Podlaski – Czeremcha. Prace na odcinku Białystok Bielsk Podlaski rozpoczną się 12 marca, a ich zakończenie zaplanowano na 1 lipca. Natomiast od lipca do końca września będzie modernizowany odcinek Bielsk Podlaski – Czeremcha.

- Mamy do wymiany prawie 70 km torów. Zgodnie z umową powinniśmy zakończyć remont do 27 listopada . Jednak wszystko wskazuje na to, że od października ta trasa będzie przejezdna. - informował Zastępca Dyrektora Regionu Centralnego ds. Projektów Unijnych PKP PLK Krzysztof Pietras.

W każdym z etapów będzie obowiązywał inny rozkład jazdy pociągów, a na remontowanym odcinku trasy zostanie uruchomiona komunikacja zastępcza.

- Tam gdzie można, będziemy jechać po torach, a na zamkniętych odcinkach pojadą autobusy – podkreślał Dyrektor Podlaskiego Oddziału Przewozów Regionalnych Jarosław Glazer.

Dodał również, że modernizacja linii objazdowych znacznie utrudni planowane na ten rok przez Przewozy Regionalne zwiększenie ilości połączeń kolejowych.

- Tam, gdzie chcieliśmy wykonywać przewozy dwa razy większe, mamy teraz kłopoty.

Czytaj dalej na kolejnej stronie

Warto przypomnieć, że w ramach rozkładu jazdy 2016/2017 zwiększona została oferta przewozowa w całym województwie.
Wzrosła również liczbę pociągów na linii nr 32. Z dwóch par pociągów kursujących w 2016 roku od 1 stycznia 2017r. na szlak wyjechały cztery pary pociągów.

Jak podkreślał Jarosław Glazer:

- Na etapie projektowania rozkładu jazdy nie mieliśmy informacji o całodobowym zawieszeniu ruchu pociągów na linii Białystok – Czeremcha.

PKP PLK rozpoczyna również remonty na trasach Łapy – Śniadowo (36) i Siedlce – Hajnówka (31). Jednak, jak podkreślał Krzysztof Pietras tutaj nie będzie tak dużych utrudnień.

- Linia 31 jest dwutorowa i nie przewidujemy całkowitej przerwy w ruchu. Również linia 36, która jest w tej chwili nieczynna- rozpoczniemy od prac na odcinku od Łap do Śniadowa. Następny odcinek to Śniadowo – Ostrołęka.

Choć wyremontowane trakcje kolejowe pozwolą na rozwijanie prędkości pociągów do 120 km/h, to na razie tylko teoretycznie.

- Docelowa prędkość 120 km/h na godzinę będzie możliwa na tych liniach w 2020 r. - jest to związane z koniecznością zakończenia innych prac – informował Krzysztof Pietras.

Aż do ich zakończenia pociągi po wyremontowanych i zmodernizowanych trasach pojada co najwyżej 80 km/h.

Rozczarowania tym faktem nie krył Dyrektor Podlaskiego Oddziału Przewozów Regionalnych Jarosław Glazer.

- Liczyłem bardzo, że remont, który będzie prowadzony w tym roku pozwoli nam na osiągnięcie już tych prędkości. Tabor który posiadamy pozwala nam na poruszanie się z prędkością 120 km/h.

Marszałek Województwa Podlaskiego Jerzy Leszczyński podkreślał, że ten rok dla części pasażerów w województwie będzie uciążliwy, ale inwestycje kolejowe są niezbędne. Zaznaczył też, że z punktu widzenia rozwoju regionu i dostępności komunikacyjnej istotna jest szybka kolej do Warszawy.

- Cieszymy się z kontynuacji prac na trasie Sadowne - Czyżew i działaniach podjętych w sprawie odcinka Czyżew - Białystok. Szybka kolej przy braku lotniska regionalnego jest niezbędna. Zabiegamy o to aby ta linia był jak najszybciej zmodernizowana i oddana do użytku.

Marszałek podkreślił, że w interesie naszego regionu leży również to, aby Rail Baltica dalej był kontynuowana z Białegostoku przez Ełk na Litwę - bo to łączy cały projekt korytarza europejskiego transportowego.

Rozpoczynające się prace modernizacyjne tzw. linii objazdowych pozwolą na przejęcie ruchu kolejowego - towarowego i osobowego w trakcie prac na trasie Warszawa-Białystok.

Wideo

Komentarze 20

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 28.11.2018 o 14:42, jotka napisał:

Z punku widzenia pasażera takie zamknięcie linii to sposób na odstraszenie pasażerów. Dotąd lubiłam jazdę pociągiem . Kiedy zobaczyłam , ze np.do Krakowa mam 5 przesiadek, to dziękuję za podróż. Pamiętam jak wyglądała sytuacja przed 4 latami.Fatalnie.

Poki co do Krakowa jezdze bez przesiadki, wyjazd 15,22 przyjezdzam do Krakowa zdaje sie 21,15. To cos sie zmienilo od konca wrzesnia? Bo znowu sie wybieram i co, 5 przesiadek?

j
jotka

Z punku widzenia pasażera takie zamknięcie linii to sposób na odstraszenie pasażerów. Dotąd lubiłam jazdę pociągiem . Kiedy zobaczyłam , ze np.do Krakowa mam 5 przesiadek, to dziękuję za podróż. Pamiętam jak wyglądała sytuacja przed 4 latami.Fatalnie.

G
GAP

To co zrozumiałem czytając o planach modernizacji to:

Od 15 kwietnia zamkną jeden tor na odcinku Sadowne-Czyżew

z mijanką w Małkini. Ruch pociągów od Małkini do Białegostoku

jest obecnie dość znikomy. Natomiast z piętrzy się odcinek Małkinia-Sadowne.

To na dwa lata.

Dalsze prace czyli: Czyżew-Białystok, wolę dać sobie na razie na luz!!!

Ps.

Mimo wszystko ani teraz ani w przyszłości, nie widzę potrzeby zamykania

szlaku na dwa tory.

G
Gość
W dniu 07.02.2017 o 17:12, wat napisał:

Widzę, że znowu szykuje się dwutorowe zamknięcie fragmentu odcinka Białystok-Warszawa; masakra.Kiedy zamykano oba tory na odcinku Tłuszcz-Sadowne, to wąsaci, kolejowi oficjele jąkali się, kajali się, przejmowali się i usiłowali tłumaczyć, że dwutorowe zamknięcie to wyjątek spowodowany wcześniejszą niegospodarnością i wynikającej z niej straty czasu. Rzekomo było to konieczne, by zdążyć dostać dopłatę z Unii, a oprócz tego sam remont miał niesamowicie przyśpieszyć z uwagi na całkowite zamknięcie linii, zamiast pracy na zmianę po jednym torze. Ile to trwało, jak to wyglądało zaraz po puszczeniu ruchu po wyremontowanych torach, ile jeżdżą pociągi itd., - kto zainteresowany, ten wie.Minęło parę lat i wąsaci, kolejowi Janusze już się nie patyczkują - znowu wysadzą linię w powietrze bez żadnych tłumaczeń i żadnego przepraszam, ale w ramach łaski wyremontują dwa objazdy - to nic, że gigantyczne w długości, drogie i niepraktyczne, bo tylko do 80km/h. Grunt, że znowu były szemrane przetargi i znowu ktoś sobie zarobił na pracy, z której nikt nie skorzysta. A pasażera jak zwykle ma się w d*pie.

Bo to największy problem na kolei że muszą przewozić pasażerów i towary. Tyle z tym zachodu. A to wagony trzeba utrzymywać i lokomotywy i do tego jeszcze tory. Normalnie aż głowa boli.
Był ambitny plan żeby sobie z tym problemem poradzić i już część linii kolejowych udało się w ramach tego pomysłu rozebrać. Jeszcze niestety sporo istnieji i o zgrozo nadal funkcjonuje przyspażając problemów kolejarzom.
w
wat

Widzę, że znowu szykuje się dwutorowe zamknięcie fragmentu odcinka Białystok-Warszawa; masakra.

 

Kiedy zamykano oba tory na odcinku Tłuszcz-Sadowne, to wąsaci, kolejowi oficjele jąkali się, kajali się, przejmowali się i usiłowali tłumaczyć, że dwutorowe zamknięcie to wyjątek spowodowany wcześniejszą niegospodarnością i wynikającej z niej straty czasu. Rzekomo było to konieczne, by zdążyć dostać dopłatę z Unii, a oprócz tego sam remont miał niesamowicie przyśpieszyć z uwagi na całkowite zamknięcie linii, zamiast pracy na zmianę po jednym torze. Ile to trwało, jak to wyglądało zaraz po puszczeniu ruchu po wyremontowanych torach, ile jeżdżą pociągi itd., - kto zainteresowany, ten wie.

 

Minęło parę lat i wąsaci, kolejowi Janusze już się nie patyczkują - znowu wysadzą linię w powietrze bez żadnych tłumaczeń i żadnego przepraszam, ale w ramach łaski wyremontują dwa objazdy - to nic, że gigantyczne w długości, drogie i niepraktyczne, bo tylko do 80km/h. Grunt, że znowu były szemrane przetargi i znowu ktoś sobie zarobił na pracy, z której nikt nie skorzysta. A pasażera jak zwykle ma się w d*pie.

G
Gość
W dniu 07.02.2017 o 13:32, Cezia napisał:

....a obiecują, że nie będzie podziału na Polskę A i B .

Podlasie i Opolszczyzna to A, reszta B
Kto nie wierzy powinien pojeździć po Polsce.
G
Gość

Durn.. spamerze puknij się w swój pusty łeb. Białystok bez lotniska jest skazany na stopniowe obumieranie i degradację do rangi miasta powiatowego. Żadnych poważnych interesów nie da się robić w miejscu od którego dotarcie do pokładu samolotu zajmuje kila godzin z przesiadkami.
Po za tym Okęcie i Modlin są tak chu... skomunikowane z warszawskimi dworcami kolejowymi że przy częstej potrzebie korzystania z lotnisk należałoby wynieść się z Białegostoku i zamieszkać w Warszawie. No i jeszcze ten nieustający warszawski bajzel wynikający z mentalnoci Warszawiakw.
Gdyby powstało porządne lotnisko pod Białymstokiem założę sie ze korzystaliby z niego również mieszkańcy Warszawy i okolic. Oni nie mają porządnego lotniska.

G
Gość
szokujące że POciągi Białystok-Warszawa ciągnięte parowozami jeździły szybciej przed II wojną światową niż dziś!
zamiast bajek o lotnisku należy uruchomić szybkie wygodne tanie regularne połączenie KOLEJOWE Warszawa - Białystok (z największym lotniskiem w POlsce) i regionalne Białystok-Bielska Podlaski - Hajnówka - Białowieżaprzy prędkości pociągu 160 km/h Białystok-Warszawa=1 godz 30 minut, wybór połączeń co 1-2 godziny
Durn.. spamerze puknij się w swój pusty łeb. Białystok bez lotniska jest skazany na stopniowe obumieranie i degradację do rangi miasta powiatowego. Żadnych poważnych interesów nie da się robić w miejscu od którego dotarcie do pokładu samolotu zajmuje kila godzin z przesiadkami.
Po za tym Okęcie i Modlin są tak chu... skomunikowane z warszawskimi dworcami kolejowymi że przy częstej potrzebie korzystania z lotnisk należałoby wynieść się z Białegostoku i zamieszkać w Warszawie. No i jeszcze ten nieustający warszawski bajzel wynikający z mentalnoci Warszawiakw.
Gdyby powstało porządne lotnisko pod Białymstokiem założę sie ze korzystaliby z niego również mieszkańcy Warszawy i okolic. Oni nie mają porządnego lotniska.
w
www.FederacjaZielonych.pl

szokujące że POciągi Białystok-Warszawa ciągnięte parowozami jeździły szybciej przed II wojną światową niż dziś! 

 

zamiast bajek o lotnisku należy uruchomić szybkie wygodne tanie regularne połączenie KOLEJOWE Warszawa - Białystok (z największym lotniskiem w POlsce) i regionalne Białystok-Bielska Podlaski - Hajnówka - Białowieżaprzy prędkości pociągu 160 km/h Białystok-Warszawa=1 godz 30 minut, wybór połączeń co 1-2 godziny 

 

C
Cezia

....a    obiecują, że nie będzie  podziału na Polskę A i B .

G
Gość

przeciez niedawno byl remont - nie mogli od razu calej linii zrobic?

to jest Polska wlasnie

G
Gość

Módlmy się do zawsze dziewica i Króla Polski .Alleluja/aj waj i do przodu.

T
Toms
W dniu 07.02.2017 o 09:58, rob napisał:

czyzew-sniadowo??? nie slyszal nigdy ja

Autorowi chyba chodziło o Czyżew - Sadowne

P
Paulo
W dniu 07.02.2017 o 10:18, Caparzo napisał:

Pewnie tak będzie. Na dzień dzisiejsz pociąg z Katowic do Krakowa jedzie ponad 2 godziny. Jest to około 80 kilometrów, więc łatwo sobie policzyć średnią prędkość. Szkoda gadać. ;)

Spokojnie, modernizacja w toku.

C
Caparzo

Pewnie tak będzie. Na dzień dzisiejsz pociąg z Katowic do Krakowa jedzie ponad 2 godziny. Jest to około 80 kilometrów, więc łatwo sobie policzyć średnią prędkość. Szkoda gadać. ;)

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3